Skocz do zawartości

AIRBAG - za duża rezystancja napinacza kierowcy


Gość szneru

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu walczę ze świecącą kontrolką poduszek powietrznych.

Po sczytaniu błędów wyświetlił błąd 0035 - za duża rezystancja napinacza kierowcy.

Pomyślałem, że wtyczka pod fotelem już nie spełnia swoich zadań więc usunąłem ją i polutowałem przewody "na sztywno".

To jednak nie rozwiązało mojego problemu, ponieważ nadal jest błąd (oczywiście wcześniej próbowałem kasować błąd).

 

Z bloków pomiarowych zastanawia mnie jeszcze pierwsza z poniższych wartości - nie jest za wysoka?

 

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,2.90 Ohm

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.15 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,6,60 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.61 Ohm

 

 

Ostatnio to właśnie jakaś przerwa na napinaczu...

Tu pojawia sie kolejne pytanie/problem..

Sprawdziłem przejścia przewodów w napinaczu i wygląda to następująco:

 

Napinacz pasażera:

1. pierwszy przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście

2. drugi przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście

3. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to także jest przejście

 

Napinacz kierowcy:

1. pierwszy przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście

2. drugi przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście

3. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to tu BRAK przejścia

 

Teraz pytanie które zachowanie jest prawidłowe?

Czy coś w środku napinacza mogło "polecieć"?

Nie wiem jak on wygląda w środku i jak jest zbudowany ;/

Wydaje mi się, że tan brak przejścia między jednym przewodem a drugim jest powodem ale mogę się mylić z powodu braku wiedzy na temat napinaczy.

 

 

Bardzo proszę o weryfikację i pomoc.

jeśli coś jest nie jasne to proszę pisać, postaram się wszystko sprawdzić i odpowiedzieć :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,6,60 Ohm

Zapewne tu wywala błąd - powinno być ok. 2,5-3 ohm zarówno napinacze jak i airbagi.

 

jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to także jest przejście

:D

Proponuję nieco więcej ostrożności... mam nadzieję że to co czytam to kwestia okablowania z odpiętym napinaczem?

Jeśli z przypiętym, to wskazuje rezystancję napinacza ALE narażasz się bo może wystrzelić. Omomierz wykorzystuje napięcie przy pomiarze rezystancji.

 

Teraz pytanie które zachowanie jest prawidłowe?

To:

1. pierwszy przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście

2. drugi przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście

3. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to tu BRAK przejścia

Ale tylko w kwestii odpiętego napinacza. Sam napinacz ma mieć jak napisałem, ale nie mierz tego omomierzem, bo zapalnik może wystrzelić.

 

Czy coś w środku napinacza mogło "polecieć"?

Oczywiście, że tak. Starczy zimny lut lub zalanie wodą etc. Troszkę skoroduje a potem robią się jaja.

 

Nie wiem jak on wygląda w środku i jak jest zbudowany

napinacz.jpg

 

Bardzo proszę o weryfikację

Jak na móg gust to uwalony jest napinacz pasażera.

Propozycja, nieco kłopotliwa, ale nie generująca kosztów: zamień napinacze miejscami, choćby odkręcając fotele i zamieniając je miejscami.

Jeśli błąd wyjdzie na drugiej stronie, to ewidentnie napinacz do wymiany. Jeśli pozostanie, to trzeba szukać w obrębie okablowania sterownik airbagnapinacz lub w samym sterowniku airbag.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście było to wykonywane na odłączonym napinaczu :)

Trochę tam pojęcia mam więc takiej gafy bym nie popełnił :)

 

 

Co do zamiany - spróbuję chociaż wątpię, ponieważ też myślałem że to złe tłumaczenie w OP-COM'ie lub coś w tym kierunku ale jak odłączyłem napinacz pasażera to wywaliło dodatkowy błąd o zbyt wysokiej rezystancji napinacza pasażera.

 

 

Nie mniej jednak spróbuję podmienić je miejscami - muszę je niestety teraz rozlutować :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie może być za duża rezystancja napinacza kierowcy, bo jest prawidłowa.

Takie pytanie... czy na pewno nie było dłubane w aucie?

Wygląda tak, jakby wiązka niedomagała. Może ktoś coś majstrował przy sterowniku poduszek - jakiś rezystor dał a kabelki są dla jaj położone. Sprawdź to, ja uważam, że napinacz kierowcy i jego niespełna 3 omy jest ok, a pasażera ma za dużo - zamiast 6 powinno być okolice 3 omy.

Sterownik poduszek powinien być pod plastikowym tunelem między fotelami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

tu pojawił się mój błąd - źle przekopiowane komórki z Excela po zrzucie bloków pomiarowych.

Wartość 6,60Ohm była przy kierowcy. poprawiłem już w pierwszym poście, przepraszam za wprowadzenie w błąd.

 

Aby sprawdzić czy to na pewno ten napinacz podpiąłem na chwilę opornik i po podpięciu opornika wartości wskazywały następująco:

 

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,2.90 Ohm

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.15 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,2.61 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.56 Ohm

 

Sprawdzę kable do sterownika, mam nadzieję, że dziś mi się jeszcze uda.

Dla pewności zrobię jeszcze jeden zrzut bloków pomiarowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po podpięciu opornika skasowałem błąd i kontrolka nie świeciła.

Nie mniej jednak nie mam zamiaru jeździć z opornikiem bo oszukuje wtedy sam siebie i w razie tfu tfu stłuczki tylko ja będę miał problem.

 

Takie pytanko - czy napinacz z Vectry B podejdzie do Astry G?

Na jakimś forum znalazłem, że różni sie tylko kształtką i kolorem mocowania i podejdzie.

Może ktoś to miał sprawdzone?

 

 

Wolałbym kupić napinacz z Vectry, bo tańszy w razie gdyby to jednak nie tylko to było uwalone

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz z AG trzeba liczyć około 40zł a z VB 15zł więc różnica jest :)

Jeśli pasują, spełnią swoje zadanie i nie będzie to rzemiosło to po co przepłacać.

Dziękuję za wszelka pomoc, jak tylko kupie ten napinacz to zdam relacje także proszę jeszcze nie zamykać tematu:)

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to pisać :)

 

[ Dodano: 2015-01-21, 21:07 ]

Witam po krótkiej przerwie :)

 

Dziś wymieniłem napinacz i wszystko wróciło do normy.

Winny był napinacz kierowcy. Wymieniłem na ten z Vectry B - pasuje P&P.

Jedyna różnica to z AG jest cały czarny natomiast z VB ma inną kształtkę mocowania i jej kolor jest srebrny ( i tak tego nie widać bo jest to przy szynie).

 

Błędu już nie ma, kontrolka poduszek nie świeci i nie drażni oka :)

 

Teraz wartości z bloków pomiarowych wynoszą:

 

Napięcie systemu, 12.13 V

Status napięcia systemu, Okay

Konfiguracja poduszki powietrznej, Kierowca&Pasażer

Konfiguracja napinacza, Kierowca&Pasażer

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy, 2.90 Ohm

Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera, 2.15 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca, 2.72 Ohm

Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer, 2.67 Ohm

Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67), Nieaktywny

Kody usterek DTC ustawione od, 0

 

Stary napinacz z racji uszkodzenia posłuży do mojej edukacji :)

 

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

Jak zwykle mogłem na Was liczyć!!!:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania