Gość szneru Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Witam, od pewnego czasu walczę ze świecącą kontrolką poduszek powietrznych. Po sczytaniu błędów wyświetlił błąd 0035 - za duża rezystancja napinacza kierowcy. Pomyślałem, że wtyczka pod fotelem już nie spełnia swoich zadań więc usunąłem ją i polutowałem przewody "na sztywno". To jednak nie rozwiązało mojego problemu, ponieważ nadal jest błąd (oczywiście wcześniej próbowałem kasować błąd). Z bloków pomiarowych zastanawia mnie jeszcze pierwsza z poniższych wartości - nie jest za wysoka? Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,2.90 Ohm Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.15 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,6,60 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.61 Ohm Ostatnio to właśnie jakaś przerwa na napinaczu... Tu pojawia sie kolejne pytanie/problem.. Sprawdziłem przejścia przewodów w napinaczu i wygląda to następująco: Napinacz pasażera: 1. pierwszy przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście 2. drugi przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście 3. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to także jest przejście Napinacz kierowcy: 1. pierwszy przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście 2. drugi przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście 3. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to tu BRAK przejścia Teraz pytanie które zachowanie jest prawidłowe? Czy coś w środku napinacza mogło "polecieć"? Nie wiem jak on wygląda w środku i jak jest zbudowany Wydaje mi się, że tan brak przejścia między jednym przewodem a drugim jest powodem ale mogę się mylić z powodu braku wiedzy na temat napinaczy. Bardzo proszę o weryfikację i pomoc. jeśli coś jest nie jasne to proszę pisać, postaram się wszystko sprawdzić i odpowiedzieć   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,6,60 Ohm Zapewne tu wywala błąd - powinno być ok. 2,5-3 ohm zarówno napinacze jak i airbagi. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to także jest przejście Proponuję nieco więcej ostrożności... mam nadzieję że to co czytam to kwestia okablowania z odpiętym napinaczem? Jeśli z przypiętym, to wskazuje rezystancję napinacza ALE narażasz się bo może wystrzelić. Omomierz wykorzystuje napięcie przy pomiarze rezystancji. Teraz pytanie które zachowanie jest prawidłowe? To: 1. pierwszy przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście 2. drugi przewód od usuniętej wtyczki do wejścia do środka napinacza jest ok - mam przejście 3. jeśli sprawdzam przejście między jednym przewodem a drugim to tu BRAK przejścia Ale tylko w kwestii odpiętego napinacza. Sam napinacz ma mieć jak napisałem, ale nie mierz tego omomierzem, bo zapalnik może wystrzelić. Czy coś w środku napinacza mogło "polecieć"? Oczywiście, że tak. Starczy zimny lut lub zalanie wodą etc. Troszkę skoroduje a potem robią się jaja. Nie wiem jak on wygląda w środku i jak jest zbudowany Bardzo proszę o weryfikację Jak na móg gust to uwalony jest napinacz pasażera. Propozycja, nieco kłopotliwa, ale nie generująca kosztów: zamień napinacze miejscami, choćby odkręcając fotele i zamieniając je miejscami. Jeśli błąd wyjdzie na drugiej stronie, to ewidentnie napinacz do wymiany. Jeśli pozostanie, to trzeba szukać w obrębie okablowania sterownik airbagnapinacz lub w samym sterowniku airbag.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szneru Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Oczywiście było to wykonywane na odłączonym napinaczu Trochę tam pojęcia mam więc takiej gafy bym nie popełnił Co do zamiany - spróbuję chociaż wątpię, ponieważ też myślałem że to złe tłumaczenie w OP-COM'ie lub coś w tym kierunku ale jak odłączyłem napinacz pasażera to wywaliło dodatkowy błąd o zbyt wysokiej rezystancji napinacza pasażera. Nie mniej jednak spróbuję podmienić je miejscami - muszę je niestety teraz rozlutować   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nie może być za duża rezystancja napinacza kierowcy, bo jest prawidłowa. Takie pytanie... czy na pewno nie było dłubane w aucie? Wygląda tak, jakby wiązka niedomagała. Może ktoś coś majstrował przy sterowniku poduszek - jakiś rezystor dał a kabelki są dla jaj położone. Sprawdź to, ja uważam, że napinacz kierowcy i jego niespełna 3 omy jest ok, a pasażera ma za dużo - zamiast 6 powinno być okolice 3 omy. Sterownik poduszek powinien być pod plastikowym tunelem między fotelami.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34902 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szneru Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Witam, tu pojawił się mój błąd - źle przekopiowane komórki z Excela po zrzucie bloków pomiarowych. Wartość 6,60Ohm była przy kierowcy. poprawiłem już w pierwszym poście, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Aby sprawdzić czy to na pewno ten napinacz podpiąłem na chwilę opornik i po podpięciu opornika wartości wskazywały następująco: Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy,2.90 Ohm Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera,2.15 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca,2.61 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer,2.56 Ohm Sprawdzę kable do sterownika, mam nadzieję, że dziś mi się jeszcze uda. Dla pewności zrobię jeszcze jeden zrzut bloków pomiarowych.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Wskazuje na uwalony napinacz. Obstawiam na podstawie tego pomiaru, że instalacja jest sprawna i trzeba sam napinacz wymienić. Po skasowaniu błędu nie powinno go wywalać z tym opornikiem zamiast napinacza.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szneru Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Tak po podpięciu opornika skasowałem błąd i kontrolka nie świeciła. Nie mniej jednak nie mam zamiaru jeździć z opornikiem bo oszukuje wtedy sam siebie i w razie tfu tfu stłuczki tylko ja będę miał problem. Takie pytanko - czy napinacz z Vectry B podejdzie do Astry G? Na jakimś forum znalazłem, że różni sie tylko kształtką i kolorem mocowania i podejdzie. Może ktoś to miał sprawdzone? Wolałbym kupić napinacz z Vectry, bo tańszy w razie gdyby to jednak nie tylko to było uwalone   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Oplowskie napinacze mają taką samą rezystancję. Jedyna różnica to sposób mocowań, więc moim zdaniem z VB nie jest głupie - zamocować go solidnie i starczy. Szyny foteli są również bardzo podobnie zbudowane.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szneru Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Napinacz z AG trzeba liczyć około 40zł a z VB 15zł więc różnica jest Jeśli pasują, spełnią swoje zadanie i nie będzie to rzemiosło to po co przepłacać. Dziękuję za wszelka pomoc, jak tylko kupie ten napinacz to zdam relacje także proszę jeszcze nie zamykać tematu:) Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to pisać [ Dodano: 2015-01-21, 21:07 ] Witam po krótkiej przerwie Dziś wymieniłem napinacz i wszystko wróciło do normy. Winny był napinacz kierowcy. Wymieniłem na ten z Vectry B - pasuje P&P. Jedyna różnica to z AG jest cały czarny natomiast z VB ma inną kształtkę mocowania i jej kolor jest srebrny ( i tak tego nie widać bo jest to przy szynie). Błędu już nie ma, kontrolka poduszek nie świeci i nie drażni oka Teraz wartości z bloków pomiarowych wynoszą: Napięcie systemu, 12.13 V Status napięcia systemu, Okay Konfiguracja poduszki powietrznej, Kierowca&Pasażer Konfiguracja napinacza, Kierowca&Pasażer Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy, 2.90 Ohm Rezystancja obwodu zapłonnika poduszki powietrznej pasażera, 2.15 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów kierowca, 2.72 Ohm Rezystancja obwodu napinacza pasów pasażer, 2.67 Ohm Nastaw mechanizmy napinające po akty- wacji (DTC67), Nieaktywny Kody usterek DTC ustawione od, 0 Stary napinacz z racji uszkodzenia posłuży do mojej edukacji Dziękuję wszystkim za pomoc Jak zwykle mogłem na Was liczyć   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6255-airbag-za-du%C5%BCa-rezystancja-napinacza-kierowcy/#findComment-34907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się