Gość DanielSzczecin Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Witam wszystkich forumowiczów. Otóż mój problem dotyczy dłuższego postoju auta. Samochód zazwyczaj na noc stawiam na ulicy i z rana gdy odpalam silnik wyskakuje mi komunikat koło 30 sekund do 40 sekund niskie ciśnienie oleju - wyłącz silnik. Czy wiecie może co może byc przyczyna owego komunikatu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Czy wiecie może co może byc przyczyna owego komunikatu? Niskie ciśnienie oleju... Powiem wprost: masz kiepsko, bo koszty będą spore. Do demontażu misa olejowa. Po jej demontażu weryfikacja stanu uszczelniacza smoka pompy oleju (sam uszczelniacz nie jest drogi) ale cena demontażu misy daje w kość. Jeśli masz auto z manualną skrzynią, to w ASO demontaż i montaż misy kosztuje ok. 1000zł, ponieważ trzeba zdemontować skrzynię biegów - 2 śruby z misy olejowej są schowane pod dwumasem. Po wymianie uszczelniacza i montażu misy olejowej pomiar ciśnienia oleju wskaże, czy pompa oleju jest sprawna, czy wymaga wymiany. Pompa jest droga - od razu mówię. O używce możesz zapomnieć, bo możesz kupić badziew na wykończeniu, który będzie powodował komunikat znany ci obecnie. Proponuję nigdzie nie jeździć tym autem - zatrzesz silnik na panewkach.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-34852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DanielSzczecin Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 ArKos gdybym wcześniej przeczytał Twoja wiadomosc to w ogole bym go nie odpalal. Dzisiaj z rana (mówimy o sobocie) podjechalem do chlopakow skasowac bledy z komputera bo zapomnieli i wrocilem pod dom (w maxie 10 km) i tak sobie stal az do godziny 20:00 -stej. Przy uruchomieniu silniaka znowu pojawił sie ten sam komunikat i po krótkiej pracy silnik zgasł. Także obawiam się, że Twoje przypuszczenia się spełniły... Teraz mam do Ciebie pytanie. Czy jeśli okaże się, że panewki są zatarte... Czy musze sciągac głowice silnika? I czy według Ciebie operacje naprawy uda się zrobic z dołu silnika włacznie z wymiana panewek?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-34857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Da się to zrobić bez ściągania głowicy pod warunkiem, że korbowody nie będą nosić śladów przegrzania. Po prostu nowe panewki, nowy wał, nowa pompa oleju, czyszczenie kanałów olejowych z opiłków i może być dobrze. Oczywiście musi zostać zdemontowana skrzynia. Tak naprawdę wygodniej będzie zdemontować silnik i robić go na stojaku - znacznie poręczniej. Jeśli korbowody będą przegrzane, to góra do ściągnięcia i demontaż tłoków z korbowodami celem ich wymiany. Tak czy siak już masz koszty liczone w tysiącach. Robocizna + panewki i wał + pompa oleju = ok. 2500 na teraźniejszym etapie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-34858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DanielSzczecin Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 ArKos zdecydowaiśmy, że wyciągamy cały silnik tak jest dużo poręczniej. I co do wału to też masz racje. Stary wał korbowy jest tak krzywy, że poprostu nadaje się tylko na złom. Blok silnika trafił do moto-szlifu, a ja aktualnie jestem w trakcie poszukiwania używanego wału korbowego. Myśle, że cała cała impreza ... wyniesie dużo mniej niż zakup używanego silnika, a ja przynajmniej będę wiedział co mam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-34915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 cała impreza ... wyniesie dużo mniej niż zakup używanego silnika Te silniki są drogie, bo padają jak muchy. 5000-5500 to niemało, a nie wiadomo co się kupi.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-34916 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marh1 Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam! Ja też jestem na etapie, takiego remontu. Powiedz jakie panewki założyłeś pod ten wał, bo do isnsigni w żadnych katalogach nie występują i ile Cie skasowali na Kurzej za zrobienie bloku?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-35186 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dan Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Eh mnie też ta usterka dopadła, panewka stuk puk ale co najlepsze komunikatu o niskim ciśnieniu brak, dopiero na drugi dzień jak do mechanika podjeżdżałem to sie pojawił komunikat na chwile jak stałem na światłach na biegu jałowym po dodaniu gazu komunikat znikał. Wał już kupiłem (stan bdb i wizualnie i parametrami), pewnie jeszcze trzeba bedzie korbowód wymienić ten na którym sie panewka posypała ale właśnie teraz kwestia panewek: główne są z zamkiem i rożnią się numerem cześci i kolorami (czerwony, niebieski, żółty, brązowy, zielony i czarny) należało by jakoś dobrać kolory do wymiarów na wale, gdzie moge znalezć wymiar wew. śr. panewki? kolejne pytanie to czy potwierdzacie ze panewki korbowodowe są bez zamkowe?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6248-niskie-ci%C5%9Bnienie-oleju-opel-insignia-20-160-km-diesel/#findComment-36345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się