Gość DanielSzczecin Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Witam wszystkich forumowiczów. Na wstępie mam na imie Daniel i od 7 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem opla insigni 2.0 diesel Autko obecnie ma 230 tys km i 35 tys km temu miało wymieniony rozrząd w serwisie opla w Gorzowie Wlkp. Otóż mój problem z tym autkiem zaczął się trzy tygodnie temu. Auto najczęsciej było eksploatowane na długich trasach po 700 km dziennie i nie było z tym najmniejszego problemu.... aż do czasu gdy zacząłem eksploatowac w/w opla po 50 km dziennie. Czasami po dłuższym postoju i odpaleniu silnika z rana pokazywał się komunikat "niskie ciśnienie oleju" wyłącz silnik. Nie wiem co było przyczyną tego komunikatu z tego względu, że nie zdążyłem dojechac do serwisu i po przejechaniu w/w km obroty silniaka na postoju zafalowaly i silnik zgasl. Spróbowałem go jeszcze raz odpalic ale zgasl. Po przetransportowaniu auta na wlasny koszt z DK do serwisu opla w Szczecinie na ul. Struga Panowie mechanicy po sciągnieciu osłony rozrządu i paska rozrządu uznali, że wałki rozrządu są pekniete. I dalszą weryfikacje wycenili na 800 PLN w zwiazku z czym zdecydowałem sie zabrac od nich moje 3 letnie auto. Koszt uslugi 310 PLN Po odstawieniu auta do nie autoryzowanego warsztatu ze sciagnieta obudowa i paskiem rozrzadu, odkreceniu gornej częsci silnika, rzeczywiscie okazało się, że dwa wałki rozrządu są pekniete. W związku z czym udało mi się dostac z anglika gorna czesc silnia z calymi walkami rozrzadu w dobrej cenie 500 PLN do tego zakupilem nowy pasek rozrzadu, uszczelke pokrywy zaworow, 16 popychaczy, 16 dzwigienek zaworowych i nowa rolke napinajaca w cenie 1350 PLN. Panowie mechanicy stwierdzili, że przyczyna pekniecia walkow rozrzadu była za mocno przykrecona rolka napinajaca pasek rozrzadu (mega wklesla powierzchnia w owej rolce) zapewne serwis opla i tak nie przyznal sie do swojej winy i chcieli by mnie wycyckach do suchej nitki. Silnik jest już złożony ale teraz zaczyna się problem bo przy wypożyczeniu blokady (klucz z 5-cioma dziurkami) do ustawienia rozrzadu do opla vectry 1,9 ponoc pasujacej rowniez do opla insigni 2.0 dolna blokada nie pokrywa sie z gornymi znakami. Powinna byc ustawiona na godzine "19:00" wedlug instrukcji ale wtedy krecac silnikiem na sucho nie idzie wykonac pelnego obrotu. Drodzy forumowicze co byscie zrobili w tej sytuacji? Pomóżcie proszę.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Przecież na pasku rozrządu są cechy. Ja osobiście nigdy nie blokuję wału tylko wałki, po czym jadę z paskiem. Poradnik do wglądu http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-rozrzadu-opel-19cdti-20cdti-vt7222.htm   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DanielSzczecin Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Dziekuje za pomoc. W oplu w Szczecinie udzielono nam informacji że małe kółko na wale korbowym posiada lewy gwint ( po zdjęciu owego kółka okazało się, że klin jest ścięty ) dlatego dolna blokada wału korbowego w żaden sposób nie zgrywała się z górnymi znakami. Oryginał GM w oplu to koszt 85 zl także po zamontowaniu nowego udało się wystartowac silnik.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 W oplu w Szczecinie udzielono nam informacji że małe kółko na wale korbowym posiada lewy gwint Zgadza się. 1,7cdti też. I nie chodzi o samo kółko i jego gwint, tylko o śrubę koła rozrządu wału korbowego.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się