Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju w silniku c16nz [opel]


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Witam, potrzebuje wartosci cisnienia oleju dla c16nz, ile powinien miec na ciepłym/zimnym oleju, na jałowych i przy wyzszych obrotach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jestem po pomiarze... wyszło ciut ponad 2.5bara na jałowym... Po czujniku widze ze jest troche szlamu w silniku... bede musiał zrobic płukanke, przy okazji wymienie uszczelke pod misa bo sie standardowo poci.

 

Teraz pytanie czym?

Ropa, czy jakims specyfikiem? Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel płukał ropą

silnik śmigał jakąś minutę

zlał to w kanał, zalał badziewny olej

przejechał kilka kilometrów i w kanał

i zalał oleja takiego, jak miał mieć

tyle, że silnik zaczął mu trochę głośniej pracować - pewnikiem wypłukało szlam z miejsc, z których lepiej gdyby nie wypłukało ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość maliniak123

Podepnę się pod temat jako że chodzi o opla i o ciśnienie oleju jednak że w kadecie Gsi z silnikiem c20ne, kadett orginalnie z licznikiem "Digital" - em . Było tak że na zimnym ful 5 kresek na ciepłym 2 kreski, przy jeździe ( jazda z prędkością ok 80km/h bieg 5, skrzynia F16 ) 5 kresek i od niskich obrotów się podnosiło ale ostatnio przed wymianą oleju ( Castrol GTX High Mileage 15W-40) podczas jazdy już było 4 i na ciepłym podnosiło się z wyższymi obrotami, po wymianie oleju ( na Mobil Super 1000x1 15W-40 ) się poprawiło na jakiś czas tak jak było ale teraz znów jest tak jak wcześniej...Wymieniałem w tym samym czasie co olej również miskę olejową i smarowałem uszczelkę pastą "Dirko" jako że miska idealnie prosta nie była... :(((( . Jak myślicie pompa zaczyna się kończyć czy raczej panewki ?? mają już zbyt duże luzy ( żadnych stuków nie słychać, tylko popychacze delikatnie słychać na wolnych bez różnicy ciepły, zimny ). Po głowie chodzi mi również że mogło trochę tej pasy wyjść od środka miski, oderwać się i "przykleić" do smoka pompy, ale teraz nie mam jak i kiedy tego jeszcze raz rozebrać...I jeszcze jedno pytanie jakim wartością odpowiadają te wskazania kreski) na digitalu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Ogólna zasada jest taka

- zimny motor - max na skali

- temperatura robocza - polowa skali czyli 2 kreski (mowa o jalowych obrotach). Po podwyzszeniu obrotów powinno leciec na max.

 

I jeszcze jedno pytanie jakim wartością odpowiadają te wskazania kreski) na digitalu ?

 

1 kreska = 1bar, tak przynajmniej uwazam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maliniak123
Ogólna zasada jest taka

- zimny motor - max na skali

- temperatura robocza - polowa skali czyli 2 kreski (mowa o jalowych obrotach). Po podwyzszeniu obrotów powinno leciec na max.

 

No wiem wiem ale jakiś tydzień temu było tak że na gorącym 2 kreski a po lekkim dodaniu gazu 5 a teraz trzeba tego gazu sporo więcej i jak jadę to przeważnie już nie ma 5 kresek a 4 co wcześniej było nie do ujrzenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli myslisz ze to pompa to sprawdz cisnienie przyrzadem.

 

Mobil Super 1000x1 15W-40

 

Mobil Super to raczej półsyntetyk, Mobil M to typowy mineral i tu widziałbym problem. Jest ciut "rzadszy"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania