Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Witam, potrzebuje wartosci cisnienia oleju dla c16nz, ile powinien miec na ciepłym/zimnym oleju, na jałowych i przy wyzszych obrotach?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 na jałowym 900 obr/min powinno być minimum 1,5 bara temperatura oleju 80-90*C   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-1817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 tyle to wiem interesuja mnie dokładniejsze dane.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-1822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Jestem po pomiarze... wyszło ciut ponad 2.5bara na jałowym... Po czujniku widze ze jest troche szlamu w silniku... bede musiał zrobic płukanke, przy okazji wymienie uszczelke pod misa bo sie standardowo poci. Teraz pytanie czym? Ropa, czy jakims specyfikiem? Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-1836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 kumpel płukał ropą silnik śmigał jakąś minutę zlał to w kanał, zalał badziewny olej przejechał kilka kilometrów i w kanał i zalał oleja takiego, jak miał mieć tyle, że silnik zaczął mu trochę głośniej pracować - pewnikiem wypłukało szlam z miejsc, z których lepiej gdyby nie wypłukało   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-1837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maliniak123 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Podepnę się pod temat jako że chodzi o opla i o ciśnienie oleju jednak że w kadecie Gsi z silnikiem c20ne, kadett orginalnie z licznikiem "Digital" - em . Było tak że na zimnym ful 5 kresek na ciepłym 2 kreski, przy jeździe ( jazda z prędkością ok 80km/h bieg 5, skrzynia F16 ) 5 kresek i od niskich obrotów się podnosiło ale ostatnio przed wymianą oleju ( Castrol GTX High Mileage 15W-40) podczas jazdy już było 4 i na ciepłym podnosiło się z wyższymi obrotami, po wymianie oleju ( na Mobil Super 1000x1 15W-40 ) się poprawiło na jakiś czas tak jak było ale teraz znów jest tak jak wcześniej...Wymieniałem w tym samym czasie co olej również miskę olejową i smarowałem uszczelkę pastą "Dirko" jako że miska idealnie prosta nie była... ((( . Jak myślicie pompa zaczyna się kończyć czy raczej panewki ?? mają już zbyt duże luzy ( żadnych stuków nie słychać, tylko popychacze delikatnie słychać na wolnych bez różnicy ciepły, zimny ). Po głowie chodzi mi również że mogło trochę tej pasy wyjść od środka miski, oderwać się i "przykleić" do smoka pompy, ale teraz nie mam jak i kiedy tego jeszcze raz rozebrać...I jeszcze jedno pytanie jakim wartością odpowiadają te wskazania kreski) na digitalu ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-11666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Ogólna zasada jest taka - zimny motor - max na skali - temperatura robocza - polowa skali czyli 2 kreski (mowa o jalowych obrotach). Po podwyzszeniu obrotów powinno leciec na max. I jeszcze jedno pytanie jakim wartością odpowiadają te wskazania kreski) na digitalu ? 1 kreska = 1bar, tak przynajmniej uwazam.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-11670 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maliniak123 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ogólna zasada jest taka - zimny motor - max na skali - temperatura robocza - polowa skali czyli 2 kreski (mowa o jalowych obrotach). Po podwyzszeniu obrotów powinno leciec na max. No wiem wiem ale jakiś tydzień temu było tak że na gorącym 2 kreski a po lekkim dodaniu gazu 5 a teraz trzeba tego gazu sporo więcej i jak jadę to przeważnie już nie ma 5 kresek a 4 co wcześniej było nie do ujrzenia...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-11677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Jesli myslisz ze to pompa to sprawdz cisnienie przyrzadem. Mobil Super 1000x1 15W-40 Mobil Super to raczej półsyntetyk, Mobil M to typowy mineral i tu widziałbym problem. Jest ciut "rzadszy"   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-11681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 15W to przecież mineralny jest Półsyntetyk to 10W a syntetyk 5W i 0W. Chyba, że czegoś nie wiem albo przeoczyłem Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/624-ci%C5%9Bnienie-oleju-w-silniku-c16nz-opel/#findComment-11682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się