Skocz do zawartości

Tłoki....20SEH, 20SE, C20NE


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Dzis rozbierałem swój silnik (pochodzi z omegi A) na bloku ma C20NE, wiec mysle ze zwyke NE, przebieg 320tys, w dodatku jezdził na gazie. Głowica 96mm - wiec mysle sobie ze juz trup.

Ale nic zmierzyłem mu cisnienie i ku mojemu zdziwieniu wahało sie miedzy 13.5-14 atm :-o

 

Zdjałem głowice i ujrzałem tłoki, ale jakies takie... widac ze musiały byc nowe bo nawet przytarte nie sa, chociaz luz w tulejach juz znaczny.

 

Z tego (ponizej) wynika ze lewe to NE a prawe SEH

 

http://img318.imageshack.us/img318/5395/pistons4sm.jpg

 

A ja mam cos takiego;

 

http://img47.exs.cx/img47/5804/dsc013697el.jpg

 

Co to sa za tłoki 20SE z omegi? Bo jesli zwykłe to dlaczego te wyzej sa oznaczone jako C20NE?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, nie jestem specjalistą w temacie, ale od kogoś słyszałem, że w ne były montowane właśnie dwa rodzaje tłoków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

czyli kiszka.... dzieki :ok:

 

Dla porównania jeszcze tłoki z korbami - kolejnosc od lewej 16DA, C20XE, C20NE

 

p4170008.th.jpg

 

p4170006k.th.jpg

 

p4170004.jpg

 

p4170002.th.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% masz tłoki z NE

 

tlok z SEH-a ma mniejszą niszę, tak jak pod linkiem po prawej na fotce

to co masz to NE'na fotce w linku po lewej stronie są tłoki z LE/LZ - sam takie mam, stopień sprężania 8,4

 

i jestem pewien na 100% tego co napisałem

 

więc:

 

pistons4sm.jpg

 

po lewej - LZ/LE (błąd w opisie zdjęcia) po prawej SEH (i tu opis jest ok)

 

dsc013697el.jpg

 

tłoki z NE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyytałem na jakimś angielskim forum - gość kupił fabryczną nówkę i miała właśnie 96,6mm

też wszędzie widzę 96mm...

 

teraz jeszcze jedno:

jeżeli były niedawno docierane zawory lub zmieniane pierścienie, i było to solidnie zrobione, to ta komprecha nie jest niczym dziwnym

moje NE co to najpierw je dłubałem do kolorowego, które Misza ode mnie kupił, miało 200.000 przelotu i w chwili demontażu z auta robiłem pomiar - 13,5-13,5-14-13,5

to jest chyba norma, silnik jest nie do zarżnięcia i jest wieczny - 500.000 przelotu robi spokojnie jeśli dbasz o niego ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość szymon 1587cm3

Jestem w trakcie remontu silnika (c20ne) i mam mały dylemat które tłoki włozyc...Do wyboru mam tłoki z NE wizualnie w stanie super, widac siateczke na całych tłokach i tłoki z XE mahle troszke przytarte.

 

Z pomiarów wynika ze tłoki sa jajowate (owalne, bo ciepły tłok "puchnie") i to jest normalne, ale jaka powinna byc owa owalnosc? Wyniki pomiarów, mierzone równolegle do osi sworznia / prostopadle do osi sworznia;

 

- C20NE 85,65 / 85,95 nominalnie 85,99mm

- C20XE 84,75 / 85,90 nominalnie 85,95mm

 

Blok bedzie od 1,8 + rozwiert pod tłoki.

Co lepiej zrobic? Wrzucic tłoki z NE na mocniejszych korbach czy lepiej wstawic tłoki z XE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania