Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Dzis rozbierałem swój silnik (pochodzi z omegi A) na bloku ma C20NE, wiec mysle ze zwyke NE, przebieg 320tys, w dodatku jezdził na gazie. Głowica 96mm - wiec mysle sobie ze juz trup. Ale nic zmierzyłem mu cisnienie i ku mojemu zdziwieniu wahało sie miedzy 13.5-14 atm Zdjałem głowice i ujrzałem tłoki, ale jakies takie... widac ze musiały byc nowe bo nawet przytarte nie sa, chociaz luz w tulejach juz znaczny. Z tego (ponizej) wynika ze lewe to NE a prawe SEH http://img318.imageshack.us/img318/5395/pistons4sm.jpg A ja mam cos takiego; http://img47.exs.cx/img47/5804/dsc013697el.jpg Co to sa za tłoki 20SE z omegi? Bo jesli zwykłe to dlaczego te wyzej sa oznaczone jako C20NE?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartas Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 szymon 1587cm3, nie jestem specjalistą w temacie, ale od kogoś słyszałem, że w ne były montowane właśnie dwa rodzaje tłoków   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 czyli kiszka.... dzieki Dla porównania jeszcze tłoki z korbami - kolejnosc od lewej 16DA, C20XE, C20NE   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 100% masz tłoki z NE tlok z SEH-a ma mniejszą niszę, tak jak pod linkiem po prawej na fotce to co masz to NE'na fotce w linku po lewej stronie są tłoki z LE/LZ - sam takie mam, stopień sprężania 8,4 i jestem pewien na 100% tego co napisałem więc: po lewej - LZ/LE (błąd w opisie zdjęcia) po prawej SEH (i tu opis jest ok) tłoki z NE   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 a juz myslałem ze rarytas wyhaczyłem tylko skad takie sprezanie w zuzytym motorze   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 sprężanie jak najbardziej ok może wynikać z tego, że głowica była sporo liźnięta 96,6mm ma fabryczna - to jest wysokość wzorcowa każde 0,1mm splanowania to mniej więcej o,1 atm więcej   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 jestes pewien ze 96.6? Wszedzie pisza 96mm....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 wyczyytałem na jakimś angielskim forum - gość kupił fabryczną nówkę i miała właśnie 96,6mm też wszędzie widzę 96mm... teraz jeszcze jedno: jeżeli były niedawno docierane zawory lub zmieniane pierścienie, i było to solidnie zrobione, to ta komprecha nie jest niczym dziwnym moje NE co to najpierw je dłubałem do kolorowego, które Misza ode mnie kupił, miało 200.000 przelotu i w chwili demontażu z auta robiłem pomiar - 13,5-13,5-14-13,5 to jest chyba norma, silnik jest nie do zarżnięcia i jest wieczny - 500.000 przelotu robi spokojnie jeśli dbasz o niego   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1776 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 moze mierzył na silniku z uszczelka? No nic dzieki na informacje   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-1778 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Jestem w trakcie remontu silnika (c20ne) i mam mały dylemat które tłoki włozyc...Do wyboru mam tłoki z NE wizualnie w stanie super, widac siateczke na całych tłokach i tłoki z XE mahle troszke przytarte. Z pomiarów wynika ze tłoki sa jajowate (owalne, bo ciepły tłok "puchnie") i to jest normalne, ale jaka powinna byc owa owalnosc? Wyniki pomiarów, mierzone równolegle do osi sworznia / prostopadle do osi sworznia; - C20NE 85,65 / 85,95 nominalnie 85,99mm - C20XE 84,75 / 85,90 nominalnie 85,95mm Blok bedzie od 1,8 + rozwiert pod tłoki. Co lepiej zrobic? Wrzucic tłoki z NE na mocniejszych korbach czy lepiej wstawic tłoki z XE? Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/614-t%C5%82oki20seh-20se-c20ne/#findComment-2676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się