Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pytanko jak w temacie.

Posiadam autko jak w opisie i przy złożeniu silnika na moment obrotowy 20 czyli mniej niz w opisie ksiazki " sprawdzano na trzech kluczach" autkomchodzilo najpierw 5 minut pozniej 10 za drugim odpaleniem a tu naraz dzwignia zaworow pekla jedna.

 

Czy przy wymianie pierscieni i uszczelki glowicy moglo sie tak stac by nacisk walka byl za duzy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6082-pekanie-dzwigni-zaworow-w-silniku/
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wymianie pierscieni i uszczelki glowicy moglo sie tak stac by nacisk walka byl za duzy

Jeśli głowica została zbyt mocno splanowana, to tłoki mogą uderzać o zawory, ale silnik powinien stukać dość głośno.

Druga opcja - źle dobrana uszczelka głowicy. Są 3 rodzaje i nie robi się tego na chybił trafił tylko zgodnie z algorytmem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6082-pekanie-dzwigni-zaworow-w-silniku/#findComment-34163
Udostępnij na innych stronach

Glowica i cylindry byly przemierzone przez szlifieza : prosta i cylindry bez zmian do obrobki tak wiec tylko pierscionki i zawory byly wymienione oraz takie łódki na i uszczelniacze na zaworach.

 

Tloki wystawaly tak by zastosować uszczelke pod głowice z jednym progiem i taka była zastosowana.

 

Problem w tym ze stuk był na początku przez kilka moze 30 sekund : lecz w trakcie krecenia na sucho czyli po złożeniu nie było słychać nic.

 

Chyba ze starosci i zastosowania tych nowych podkladek pod "mostki". Jeden sklepany był do zera.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6082-pekanie-dzwigni-zaworow-w-silniku/#findComment-34164
Udostępnij na innych stronach

Nie wzięliście pod uwagę faktu, że głowica była planowana?

Wtedy do wystawania tłoków należy doliczyć planowanie - z reguły robocza zbiórka materiału głowicy to ok. 0,15-0,20mm.

Moim zdaniem powinna być grubsza uszczelka.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6082-pekanie-dzwigni-zaworow-w-silniku/#findComment-34166
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Popychacze były miękkie przed złożeniem silnika? Nic nie piszesz o tym.

Rozrząd do sprawdzenia.

Uszczelke dobiera sie do wystawienia tłoków, głowica jest płaska.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6082-pekanie-dzwigni-zaworow-w-silniku/#findComment-34170
Udostępnij na innych stronach

Uszczelke dobiera sie do wystawienia tłoków, głowica jest płaska.

Przecież o tym pisałem. Chodzi o to, że jeśli planowano głowicę bez zaworów, to po jej poskładaniu zawory zeszły w dół o grubość zebranego materiału z głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/6082-pekanie-dzwigni-zaworow-w-silniku/#findComment-34172
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania