Skocz do zawartości

Remont silnika, momenty dokręcania korowód, Astra 1,7 TD


Gość Xerxes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich czytajacych no i do rzeczy.

Posiadam autko jak w opisie czyli Opel astra II 1,7 TD kombi X17DTL 68KM

 

Moj problem to z jaką siła odkręcić panewki do korbowodow, gdyz w ksiazce nic o tym nie piszą.

Mój ojciec jest mechanikiem i bardzo przestrzega zaleceń producentów.

Teraz mam zgrzyt gdyz w ksiazkach typu sam naprawiam nie ma opisu o cylindrach etc.

Robi remont silnika poczawszy od głowicy pierscieni reszta ok.

Kupilismy co trzeba do wymiany pomierzylismy i pojawily sie tylko dwa pytania.

Jakm momentem dokrecac sruby korbowodow. A moje czy ojciec kupil dobre pierscienie a mianowicei nominalne z uwagi na nie zmienne wartosci w cylindrach - wymiar fabryczny 82,450 na wszystkich czterech?

 

Z mojej strony jest tez pytanie z dziedziny jak ustawic rozrzad gdyz pierwszy raz widze by nie bylo zabezpieczenia na kole przy walku rozrzadu. Ojciec zrobil po swojemu gdy po raz pierwszy go wymienial i chodzil ok. W ksiazce jest tylko opis by obracajac walkiem na ktorym sa korby ustawic od zabka w kierunkunprzodu samochodu o 90 stopni inpierwsza krzywka na walku rozrzadu ma byc pionowo do gory. W ten czas zabezpieczyc pompe i tak ustawic do montarzu. Dziwne iz po sciagnieciu kola zebatego z walka rozrzadu nie ma rzadnego "ustalacza" w postaci klina na walku. Przeciz jak by poszedl pasek to rozpierdzieli silnik a nie daj co jak ktos by tego nie skrecil na cito i przeskoczy o kilka zebow to juz nie mowie.

 

No i jak na laika wiem ze sruby do glowicy przykreca sie bez tych klejow do gwintow raczej zrozumiale z uwagi na ich prace. A co sie dzieje z srubami korbowodow tez tak bez tylko na moment obrotowy - tam nie ma zadnych podkladek?

 

Co do opisu i nazewnictwa prosze o wyrozumialosc nie mam w tej dziedzinie wiele doswiadczenia.

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi i zycze milego dnia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakm momentem dokrecac sruby korbowodow.

35 Nm + 45 ° + 15 °

 

czy ojciec kupil dobre pierscienie a mianowicei nominalne z uwagi na nie zmienne wartosci w cylindrach - wymiar fabryczny 82,450 na wszystkich czterech?

Jeśli tuleje cylindrów są pomierzone i na pewno są ok to można dać nowe, nominalne pierścienie.

 

tam nie ma zadnych podkladek?

Nie ma.

 

jak ustawic rozrzad gdyz pierwszy raz widze by nie bylo zabezpieczenia na kole przy walku rozrzadu

Wiele silników tak ma. Należy zablokować wał, pompę i wałek przed rozkręceniem wszystkiego. Potem założyć rozrząd i skręcić. Tyle.

 

280702451-X17DT.GIF

 

Tu komplet blokad

post-41028-0-78935800-1382968653.jpg

 

Jeżeli nie myśląc zbyt wiele rozgrzebaliście na amen i nie wiecie, jak wałek ma być, to na pierwszym cylindrze krzywki mają patrzeć idealnie do góry. Tak go ustawcie, dajcie koło rozrządu, zablokujcie i to skręćcie. Wał ma być tak ustawiony, żeby tłok pierwszego cylindra był w GMP - koło rozrządu na wale będzie patrzeć cechą ok. 90* w prawo względem dolnej cechy kadłuba silnika.

 

WAŻNE

Dobrać uszczelkę głowicy cylindrów na podstawie zmierzonego wymiaru wystawania tłoków.

Dopuszczalna wielkość wystawania tłoka: 0,65 - 0,95 mm.

 

Występ tłoków_________Oznaczenie uszczelki głowicy cylindrów_____Grubość uszczelki głowicy cylindrów

 

do 0,80 mm___________bez nacięcia__________________________1,3 mm

0,80 - 0,90 mm________1 nacięcie____________________________1,4 mm

powyżej 0,90 mm_______2 nacięcia____________________________1,5 mm

 

Głowicę TYLKO NA NOWYCH SZPILKACH skręcać.

Moment 25 Nm + 90 ° + 90 ° + 45 °

 

Momenty:

- koło wałka rozrządu 75 Nm + 60 ° + 5 °

- koło pompy 25Nm

- napinacz 25Nm

- koło pasowe 20Nm

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz.

 

Nasze wiadomosci pokryly sie z Pana co na utwierdzilo w dobrym kierunku naszego postepowania.

Czytalem duzo pana postow i jestem wdizeczny iz zainteresowal sie Pan moim.

 

Ostatnie pytanie czy bylo by bledem posmarowac sruby od korbowodow klejem do srub?

 

Czy jest realna szansa aby uzyskac ksiazke serwisowa a nie sam naprawiam ?

 

Bardzo mi zalezy na jej kupnie.

 

Ps. Uszczelka pomierzona i dobrana jako nr 1.

 

pozdrawiam i zapraszam na piwko

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie czy bylo by bledem posmarowac sruby od korbowodow klejem do srub?

Producent w instrukcji serwisowej nie przewiduje stosowania kleju.

Moim prywatnym zdaniem klej jest niepotrzebny - poprawne dokręcenie wystarcza.

 

Czy jest realna szansa aby uzyskac ksiazke serwisowa

Nie da się kupić takiej książki.

Moje informacje przekazałem z instrukcji serwisowej ASO dostępnej po zalogowaniu się na swój indywidualny login pracowniczy. Z takich instrukcji korzystamy w ASO podczas napraw i serwisowania samochodów - są to dane chronione i nie wolno ich drukować lub w innej formie przekazywać osobom trzecim.

 

Pana

Na forum zwracamy się do siebie per "Ty" - nie trzeba stosować konwenansów towarzyskich ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odp. I wyczerpujace informacje.

Znajac ojca napewno podkleji te sruby korbowodow.

 

Temat nie zamykam do czasu naprawy.

 

Czyli do konca tygodnia.

 

+ Do pomógł :jupi:

 

[ Dodano: 2014-09-17, 18:27 ]

Dziekuje silniczek poskladany i chodzi kompresja rewelka.

 

Pojawiło się natomiast pytanie czy aby napewno ustwilismy dobrze pompe paliwa.

 

Silnik nie dymi nie dusi się odpala normalnie przy zastosowaniu ustawien od Arkosa, ale nie było tam jic co z pompą paliwa.

Wydaje mi się iz bedzie ustawiona tak jak w chwili rozbierania. Mianowicie zostal wlozony bolec w punkt blokady, tylko czy nie został przesuniety chodzby o jeden zab i co to moze spowodowac.

 

Dziekuje za odp.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.