Gość Xerxes Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Witam wszystkich czytajacych no i do rzeczy. Posiadam autko jak w opisie czyli Opel astra II 1,7 TD kombi X17DTL 68KM Moj problem to z jaką siła odkręcić panewki do korbowodow, gdyz w ksiazce nic o tym nie piszą. Mój ojciec jest mechanikiem i bardzo przestrzega zaleceń producentów. Teraz mam zgrzyt gdyz w ksiazkach typu sam naprawiam nie ma opisu o cylindrach etc. Robi remont silnika poczawszy od głowicy pierscieni reszta ok. Kupilismy co trzeba do wymiany pomierzylismy i pojawily sie tylko dwa pytania. Jakm momentem dokrecac sruby korbowodow. A moje czy ojciec kupil dobre pierscienie a mianowicei nominalne z uwagi na nie zmienne wartosci w cylindrach - wymiar fabryczny 82,450 na wszystkich czterech? Z mojej strony jest tez pytanie z dziedziny jak ustawic rozrzad gdyz pierwszy raz widze by nie bylo zabezpieczenia na kole przy walku rozrzadu. Ojciec zrobil po swojemu gdy po raz pierwszy go wymienial i chodzil ok. W ksiazce jest tylko opis by obracajac walkiem na ktorym sa korby ustawic od zabka w kierunkunprzodu samochodu o 90 stopni inpierwsza krzywka na walku rozrzadu ma byc pionowo do gory. W ten czas zabezpieczyc pompe i tak ustawic do montarzu. Dziwne iz po sciagnieciu kola zebatego z walka rozrzadu nie ma rzadnego "ustalacza" w postaci klina na walku. Przeciz jak by poszedl pasek to rozpierdzieli silnik a nie daj co jak ktos by tego nie skrecil na cito i przeskoczy o kilka zebow to juz nie mowie. No i jak na laika wiem ze sruby do glowicy przykreca sie bez tych klejow do gwintow raczej zrozumiale z uwagi na ich prace. A co sie dzieje z srubami korbowodow tez tak bez tylko na moment obrotowy - tam nie ma zadnych podkladek? Co do opisu i nazewnictwa prosze o wyrozumialosc nie mam w tej dziedzinie wiele doswiadczenia. Z gory dziekuje za odpowiedzi i zycze milego dnia.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6068-remont-silnika-momenty-dokr%C4%99cania-korow%C3%B3d-astra-17-td/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Jakm momentem dokrecac sruby korbowodow. 35 Nm + 45 ° + 15 ° czy ojciec kupil dobre pierscienie a mianowicei nominalne z uwagi na nie zmienne wartosci w cylindrach - wymiar fabryczny 82,450 na wszystkich czterech? Jeśli tuleje cylindrów są pomierzone i na pewno są ok to można dać nowe, nominalne pierścienie. tam nie ma zadnych podkladek? Nie ma. jak ustawic rozrzad gdyz pierwszy raz widze by nie bylo zabezpieczenia na kole przy walku rozrzadu Wiele silników tak ma. Należy zablokować wał, pompę i wałek przed rozkręceniem wszystkiego. Potem założyć rozrząd i skręcić. Tyle. Tu komplet blokad Jeżeli nie myśląc zbyt wiele rozgrzebaliście na amen i nie wiecie, jak wałek ma być, to na pierwszym cylindrze krzywki mają patrzeć idealnie do góry. Tak go ustawcie, dajcie koło rozrządu, zablokujcie i to skręćcie. Wał ma być tak ustawiony, żeby tłok pierwszego cylindra był w GMP - koło rozrządu na wale będzie patrzeć cechą ok. 90* w prawo względem dolnej cechy kadłuba silnika. WAŻNE Dobrać uszczelkę głowicy cylindrów na podstawie zmierzonego wymiaru wystawania tłoków. Dopuszczalna wielkość wystawania tłoka: 0,65 - 0,95 mm. Występ tłoków_________Oznaczenie uszczelki głowicy cylindrów_____Grubość uszczelki głowicy cylindrów do 0,80 mm___________bez nacięcia__________________________1,3 mm 0,80 - 0,90 mm________1 nacięcie____________________________1,4 mm powyżej 0,90 mm_______2 nacięcia____________________________1,5 mm Głowicę TYLKO NA NOWYCH SZPILKACH skręcać. Moment 25 Nm + 90 ° + 90 ° + 45 ° Momenty: - koło wałka rozrządu 75 Nm + 60 ° + 5 ° - koło pompy 25Nm - napinacz 25Nm - koło pasowe 20Nm   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6068-remont-silnika-momenty-dokr%C4%99cania-korow%C3%B3d-astra-17-td/#findComment-34096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xerxes Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz. Nasze wiadomosci pokryly sie z Pana co na utwierdzilo w dobrym kierunku naszego postepowania. Czytalem duzo pana postow i jestem wdizeczny iz zainteresowal sie Pan moim. Ostatnie pytanie czy bylo by bledem posmarowac sruby od korbowodow klejem do srub? Czy jest realna szansa aby uzyskac ksiazke serwisowa a nie sam naprawiam ? Bardzo mi zalezy na jej kupnie. Ps. Uszczelka pomierzona i dobrana jako nr 1. pozdrawiam i zapraszam na piwko   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6068-remont-silnika-momenty-dokr%C4%99cania-korow%C3%B3d-astra-17-td/#findComment-34097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Ostatnie pytanie czy bylo by bledem posmarowac sruby od korbowodow klejem do srub? Producent w instrukcji serwisowej nie przewiduje stosowania kleju. Moim prywatnym zdaniem klej jest niepotrzebny - poprawne dokręcenie wystarcza. Czy jest realna szansa aby uzyskac ksiazke serwisowa Nie da się kupić takiej książki. Moje informacje przekazałem z instrukcji serwisowej ASO dostępnej po zalogowaniu się na swój indywidualny login pracowniczy. Z takich instrukcji korzystamy w ASO podczas napraw i serwisowania samochodów - są to dane chronione i nie wolno ich drukować lub w innej formie przekazywać osobom trzecim. Pana Na forum zwracamy się do siebie per "Ty" - nie trzeba stosować konwenansów towarzyskich   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6068-remont-silnika-momenty-dokr%C4%99cania-korow%C3%B3d-astra-17-td/#findComment-34098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xerxes Opublikowano 11 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2014 Dziekuje za odp. I wyczerpujace informacje. Znajac ojca napewno podkleji te sruby korbowodow. Temat nie zamykam do czasu naprawy. Czyli do konca tygodnia. + Do pomógł [ Dodano: 2014-09-17, 18:27 ] Dziekuje silniczek poskladany i chodzi kompresja rewelka. Pojawiło się natomiast pytanie czy aby napewno ustwilismy dobrze pompe paliwa. Silnik nie dymi nie dusi się odpala normalnie przy zastosowaniu ustawien od Arkosa, ale nie było tam jic co z pompą paliwa. Wydaje mi się iz bedzie ustawiona tak jak w chwili rozbierania. Mianowicie zostal wlozony bolec w punkt blokady, tylko czy nie został przesuniety chodzby o jeden zab i co to moze spowodowac. Dziekuje za odp.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6068-remont-silnika-momenty-dokr%C4%99cania-korow%C3%B3d-astra-17-td/#findComment-34099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 zostal wlozony bolec w punkt blokady, tylko czy nie został przesuniety chodzby o jeden zab i co to moze spowodowac. Jak pali od strzała i normalnie pracuje to nie ma powodu do niepokoju.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6068-remont-silnika-momenty-dokr%C4%99cania-korow%C3%B3d-astra-17-td/#findComment-34274 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się