Skocz do zawartości

Laguna II


Gość szczygiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w Lagunie II 1.9 DCI 2004 rok, jakieś 1500 km temu (wszystkie km zrobione na trasie, głównie na szóstce) zostało wymienione kompletne sprzęgło (był duży problem z nieszczelnością pompki, sprzęgła też już prawie nie było więc przy okazji wyjmowania skrzyni trzeba było też zrobić i to, auto ma już przejechane prawie 250 000 km).

Ostatnio na trasie (po gwałtownym hamowaniu) słychać było dziwne stuki, grzechotanie spod maski (i przez dosłownie chwilę piszczenie paska, nigdy wcześniej w tym samochodzie to nie wystąpiło), nasilające się na biegach 1-4, cichsze i spokojniejsze na piątce i szóstce, ale przy ruszaniu była tragedia. Czasami na luzie było je słychać, czasami nie, ale ZAWSZE przy wciśniętym sprzęgle było cicho. Musiałem tak dojechać już do celu, jechałem w ten sposób około 200 km, głównie po trasie, jadąc dość wolno na wysokich biegach.

Zatankowałem paliwa (była świeża rezerwa, także jeszcze spokojnie 150-200 km na trasie do zrobienia, rezerwa u mnie świeci się przy około 12l w zbiorniku), ruszyłem ze stacji oczywiście w taki sposób, że każdy się oglądał no i przejechałem kolejne 40 km, na trójce szarpnęło, silnik zgasł. Próby odpalenia kończyły się tylko tym, że kręcił rozrusznik, kręcił pasek ale bez zapłonu.

Na holu do domu ok 200 km, rozładowałem w tym czasie cały akumulator na wycieraczki itp, kolejnego dnia pod komputer, pokazywało tylko błędy, które mogą wynikać z rozładowania aku, na desce zero kontrolek pokazujących usterkę silnika bądź service. Po tym holowaniu nie było w przewodzie paliwa, musiałem napompować gruszką. Zostawiłem u mechanika na cały dzień pod prostownikiem, wieczorem mówi mi, że silnik jest zablokowany, ale że dopiero w poniedziałek weźmie go na podnośnik i spróbuje przekręcić kluczem.

 

Czy mógł przeskoczyć rozrząd? Czy mógłbym wtedy kontynuować jazdę aż przez 200 km? Czy może to coś z wałem lub panewkami? I najważniejsze pytanie, czy jeżeli jest to problem z silnikiem to czy przy wciśniętym sprzęgle nie byłoby słychać tego grzechotania, stukania? Nasilało się przy wciskanym pedale gazu, głównie na niskich biegach.

 

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi czy wskazówki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się powiedzieć, co się stało bez uprzedniego zdemontowania podejrzanych elementów.

Najpierw sprawdzić, czy wał się kręci. Jeśli nie, to paski w dół. Jeśli dalej nie, to demontaż rozrządu. Jeśli dalej nie, to zatarty na panewkach głównych lub korbowych.

Jeśli pójdzie wał to sprawdzić rozrząd, zdjąć misę olejową i zobaczyć czy nie leżą opiłki/kawałki metalu itp.

Temat rzeka nie nie należy do tanich. Od razu nastaw się na długi czas i koszty.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jednej Lagunie już przerabiałem przekręconą panewkę, ale wtedy komputer sypał błędami i nie było problemu z odpaleniem silnika + hałas nie ustępował przy wciśniętym sprzęgle, teraz tak. Czy jeżeli byłby problem z rozrządem bądź panewkami to czy hałas mógłby całkowicie ustępować przy wciśniętym pedale sprzęgła? Rozrząd był robiony 50 tys km.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.