Gość slawek7 Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Cześć. Najpierw opisze objaw. Silnik pracujący na wolnych obrotach, pracuje równo a co jakiś czas ma jakby szarpnięcie. Nie jestem do końca pewny czy to jest wypadnięcie zapłonu, bo za bardzo nie wiem jak to wygląda. Jest to coś co nazwałbym niestabilną, nierówną pracą, takie dygnięcie. Próbowałem o nagrać ale dzieje się tak szybko że nie udaje się tego uchwycić, co wg mnie jest dziwne samo w sobie, ale wyczulane siedząc w środku w samochodzie. Zaczęło się od wymiany rozrządu. przedtem silnik pracował jak grzechotka, ale pracował idealnie równomiernie bez powyższych objawów, które powstały po wyminie kompletu rozrządu. Poszukując źródła tej awarii wymieniłem świece na oryginał GM. Miałem okazję podmienić na testu wszystkie czujniki, wału korbowego, wału rozrządu, przepływomierz. Filtry nowe (paliwa i powietrza). Sprawdziłem nawet czy nie ma gdzieś "lewego" powietrza ale jest szczelnie. Moduł DIS też był sprawdzany tzn wstawiony na testy nowy. świece wykręcone wyglądają dobrze tzn. nie są mokre, bez nalotu czyli tak jak powinny, podejrzewam że wtryskiwacze nie leją paliwem bo suche. Dalej to samo. Może miał ktoś coś podobnego i może mnie naprowadzić czego mam szukać i co jeszcze sprawdzić? To czego nie rozumiem to, to że wczesnej tego nie było. MA ktoś z Was pomysł jakiś?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Nie do końca poprawnie wypozycjonowane koło impulsowe na wałku rozrządu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-33716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Dwa razy sprawdzałem jego ustawienie przed ostatecznym dokręceniem a potem jeszcze po dociągnięciu. Miałem dwa wzorniki jeden mój a jeden pożyczony (rożnych firm) i na każdym idealnie pasowało. Dla świętego spokoju mogę jeszcze raz sprawdzić. [ Dodano: 2014-07-22, 19:55 ] A więc rozebrałem parę rzeczy i sprawdziłem jak jest rozrząd ustawiony. Zrobiłem zdjęcia, abyś mógł (jeśli się da) na ich podstawie powiedzieć czy rzeczywiście wszystko jest w porządku? Aby kilka razy tego nie sprawdzać pożyczyłem jeszcze dwa zestawy do ustawiania bo zawsze może się zdarzyć ze z moim coś nie tak było. w boczny otwór włożyłem trzpień blokujący wał korbowy ale w ten sposób aby w żaden sposób nie zrobić tak że wał korbowy się cofnie czyli zablokowałem go obracając w kierunku pracy do pełnego wejścia trzpienia. Potem włożyłem blokadę w wałki. Weszła ciasno. I zacząłem przykładać półksiężyc do tarczy obrotowej. (zrobiłem nawet z papieru). Na jednym ze zdjęć widać czujnik wału i tarczę. Może problem zrobił się tu że poprzednie koła zębate miały pierścień dystansujący w sobie a w komplecie był taki pierścień dodatkowy dla rozrządów z takim wieńcem, starego typu jak u mnie? Czujnik jest oddalony około 1mm od tarczy. Pytanie gdzie szukać przyczyny nierównej pracy silnika? Co to może jeszcze być co teraz się ujawniło?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-33724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Rozrząd wygląda na dobrze ustawiony. Jeśli wał ma blokadę, wałek ssący jest jak widać i o 1mm od czujnika, oba wałki od tylnej strony zblokowane płaskownikiem, to musiałoby działać dobrze. Teoretycznie nierówna praca może się pojawić przy luźnym łańcuchu, ale wtedy po pierwsze słychać rozrząd, a po drugie jak się ma nowy łańcuch to luz może być tylko przez wadliwy napinacz lub źle poskładany rozrząd. Sprawdź, czy nie wywala błędu czujnika wałka - ja tak miałem, check się nie świecił, a błąd wywalał i nie dało się go skasować, bo ciągle powracał. Ponowne ustawienie do milimetra rozwiązało sprawę - miałem plastikową blokadę na wałek i strasznie rozłechtaną.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-33743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 24 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2014 Sprawdziłem błędy tak jam mówiłeś. Nie ma w tej chwili żadnego błędu a silnik był już uruchamiany kilkanaście razy i zrobił ponad 100km. Coś mnie zaskoczyło i chyba kieruje czego szukać. Ta nierówna praca ma taki (z tym że dużo mniejszy) jakbyś na luzie zdjął tą grubszą odmę. A jeszcze silniej to widać jak zdjąłem przypadkiem odpowietrznik baku ale za zaworem od strony kolektora. Chodzi mi o to że może to jakimś trafem jest nieszczelność w układzie dolotowym a nie wina rozrządu? Nie mam pomysłu tylko gdzie bo już wszystko sprawdziłem. To co ja mogę podejrzewać to: 1. Nieszczelność 2. Sonda 3. Wtryskiwacze bo jeden z nich mi klekocze. Podejrzewam to dlatego że jeszcze tylko tego nie sprawdziłem a nie wiem jakie są objawy złej pracy. Może jak rozrząd prawidłowo jest ustawiony dały znać uszkodzenia czegoś innego co wcześniej było ukryte pod naciągniętym łańcuchem. Nie jestem w stanie tego nagrać. Próbowałem dzisiaj analogową kamerą ale po zgraniu do cyfrowej wersji nie ma tego co się dzieje. A jest to takie sporadyczne zwolnienie lub przyspieszenie obrotów. Pewnie wiesz jak wygląda praca silnika po zdjęciu odmy lub odpowietrzenia zbiornika. to tak wygląda tylko słabiej. P.S. Wrzuciłem na youtuba film. Jak się wsłucha to coś tam w tle po 35sek słychać, jakby falowanie bo na prawdę nie potrafię tego określić. Nagrywane było w garażu i stąd ten taki pogłos.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-33759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jejjej1920 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 miałem tak samo po wymianie rozrządu okazało się ze dostaje się lewe powietrze przez uszczelkę między przepustnicą a obudową zobacz powinno pomóc winne są gumy na nakrętkach i obudowa robi sie luźna sprubuj dokręcic albo dac podkładkę mnie to pomogło   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-36414 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Uszczelkę mam nową, te od śrub też. Nie ma tan żadnych luzów.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-36545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bartek86 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Witam, pół roku temu zakupiłem corsę c też z silnikiem 1.2 i mam identyczny problem jak kolega, dokładnie wiem o czym kolega mówi, na filmiku nie widać tego szarpnięcia, nie wiem jak u Ciebie ale u mnie słychać to dobrze od tyłu samochodu przy tłumiku, (może tam uda się lepiej to zaprezentować ) Powiem tak jak zakupiłem auto to nie mam pojęcia czy ta usterka była bo jeździłem nim tylko około tyg. a mechanik stwierdził że dobrze by było wymienić łańcuch rozrządu (podobno się wyciąga itp) chcąc pojeździć trochę tym autem zgodziłem się i na pewno bez dwóch zdań silnik zaczął pracować ciszej, ale już w pierwszy dzień zauważyłem właśnie że na wolnych obrotach, na postoju, na światłach itp że ma taką bolączkę tj. chwilowe szarpnięcie dosłownie na 0.5 - 1 sekundę, które oczywiście się co jakiś czas powtarza. Też szukam tego przyczyny bo trochu drażniące to jest ot tak taki chwilowy masaż tyłka Po pewnym czasie przestałem o tym myśleć iż zauważyłem że silniczek lubi wziąć trochę oliwy, robię około 600-800km miesięcznie i co drugi miesiąc muszę dolać około 400-600ml oleju Dlatego też przestałem szukać przyczyny tej usterki iż stwierdziłem że może jest to wina spalania się oleju co objawia się chwilowymi szarpnięciami silnika, czy możliwe?? Czy kolega też dolewa oliwy tak jak w moim przypadku około 0,5 litra na 1000-1500km?? Teraz dolewam częściej niż co drugi miesiąc iż wyczytałem że powinno się utrzymywać stan oleju 3/4 i powyżej na miarce bagnetu. Może ktoś miał taki problem i go rozwiązał?? Pozdrawiam!   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-36547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek65w Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Heh A więc nie jestem sam . Mam to samo , podmieniłem cewkę świece i dalej to samo. Objaw pojawił się jakiś miesiąc temu - wcześniej autko pracowało aksamitnie. Także myślę o jakim lewym powietrzu , tą zielona uszczelkę bym wymienił pod przepustnicą i potem . Strasznie irytujące to jest jak się wcześniej tego nie miało. pozdro p.s. u mnie okazało się że pęknięty był izolator środkowej elektrody w 2 świecach !! po wymianie świec wrócił porządek.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5988-corsa-c-12-nier%C3%B3wna-praca-silnika/#findComment-36610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się