Gość blade08111991 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Siemka. Mam Problem z Moim Audi. Mianowicie rzecz dzieje sie na postoju. Kiedy zostawie autko i je troche pocisne woda zaczyna wrzec. Wiatrak wlacza sie ale na bardzo krótko. (ok 30 sek) Gdy wiatrak sie wlacza temperatura na desce rozdzielczej wskazuje jakies 70 stopni. Gdy woda zaczyna wylewac sie zbiorniczkiem do ktorego wlewa sie plyn jest jakies 90. Termostat sie otwiera bo weze maja podobna temperature ( moze otwiera sie za pozno??) Oto mmoje przemyslenia : - Wg mnie kazde auto ktore bedzie gazowane na wysokich obrotach przez kilkanascie minut powinno wyrzucic wode czyz nie? Wiatrak nie da rady schlodzic tak bardzo cieczy by byla w stanie chlodzic silnik. Przynajmniej u mnie . W kilkadziesiat sekund nie ma szans. Czy moze wiatrak powinien dzialac dluzej?? -Zepsuty czujnik temperatury cieczy. Chodzi mi o ten na chlodnicy ale chyba jest jakis drugi co odpowiada za podawanie temp sterownikowi i na deske rozdzielcza. Ktory z nich warunkuje wlaczanie sie wentylatora?? -Termostat . Byc moze za pozno on sie otwiera? Gdy otwiera sie przy 100 stopniach to nim woda dojdzie do chlodnicy i da informacje czujnikowi ze ma wlaczyc wentylator to woda juz wykipi przez zbiornik. Tyle z moich przemyslen. Mam mozlwosc podlaczenia go kablem pod VAg wiec jutro to zrobie . A wy co radzicie ? Czemu wentylator dziala tak krótko?? EDIT: Pisalem posta godzine wczesniej. Dodam co zrobile. Termostat jest sprawny. Otwiera sie w gotujacej wodzie. Wszystko wyeliminowalem poza czujnikami. Ten na silniku podaje bledne dane. A czujka wentylatora tez wydaje sie zepsuta. Sprawdzalem w VAG. Edit2: Termostat jest sprawny, ale przed chwila stala sie dziwna akcja. Jechalem do domu i po otworzeniu maski zauwazylem ze woda wrze. Co ciekawsze waz od termostatu byl chlodny... Czy mozliwe jest ze woda gotowala sie sie w bloku chlodzacym a ta woda obok termostatu nie?? Jak wyglada droga wody w obiegu? Co to moze oznaczac??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 kazde auto ktore bedzie gazowane na wysokich obrotach przez kilkanascie minut powinno wyrzucic wode czyz nie? Nie ma prawa. A wy co radzicie ? Przyjrzeć się uszczelce głowicy...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blade08111991 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Tak myslalem . Zamowilem oba czujniki. Zaloze je w poniedzialek , a jesli nie bedzie poprawy to sprawdze uszczelke. MOge ja jakos zdiagnozowac sam czy nie ma opcji?? Jeszcze jedno: która strona powinien byc zalozony termostat?? Mozna to zrrobic odwrotnie?? Zalozylem niby tak samo ale kto wie czy wczesniej ktos go nie zmienial.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 MOge ja jakos zdiagnozowac sam czy nie ma opcji?? Możesz. Jest w dziale poradników, jak to sprawdzić ponad wszelką wątpliwość. Mozna to zrrobic odwrotnie?? Z reguły nie da rady.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blade08111991 Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 Zmienie czujniki, wykrece jeszcze raz termostat by sprawdzic czy da sie go zle zalozyc i dam znac w poniedzialek ;> Edit: wyczytalem przed chwila ze praca silnika na otwartym korku zbiorniczka wyrownawczego nie jest rozsadna ponieważ uklad chlodniczy ma pracowac pod okreslonym cisnieniem. Jesli go nie ma to temperatura wrzenia to ok 95 stopni wiec dlatego woda kipiala a termostat sie nie otworzyl. A moze dlatego ze odkrecilem ten korek termostat sie nie otworzyl? Co o tym sadzisz? Dobrze mysle?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Jesli go nie ma to temperatura wrzenia to ok 95 stopni W szkole mnie uczyli, że 100*C. woda kipiala a termostat sie nie otworzyl. Moim zdaniem nei ma takiej opcji.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blade08111991 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 ok. Dzieki za pomoc. Jutro bede mial czujniki i przeprowadze testy na zakreconym korku.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość perzykk Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Ciśnienie się w układzie robi ? jeśli nie uszczelka pod głowicą odpada. Mozę też być układ zatkany musiałbyś go przeczyścić. Ps inna reakcje ma płyn chłodniczy i woda też   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blade08111991 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Dzieki perzykk, za wypowiedz. NIe ma cisnienia w ukladzie jakiegos ogromnego. Weze sa miekkie. Zazlozylem dzis czujniki i podpialem VAG. Oba dzialaja prawidlowo. Termostat zaczal sie otwieraac sie przy 91 a wentylator wlaczyl sie po killku minutach przy 97. Wiec nie mam problemow z gotujaca sie woda. Ale z ciekawosci otworzylem korek zbiorniczka wyrownawczego : Woda byla cłkiem goroca (ok 95 stopni) I automatycznie podczas otwierania korka poziom gwaltownie sie podniósł do góry i woda zaczela wyplywac korkiem. Wg mnie i tego co wyczytalem w necie to normalny objaw dlatego ze w ukladzie panuje wyzsze cisnienie i podczas odkrecenia woda sie "rozpreza" ;> Cytat jakiegos ziomka z neta. Chemik mi to tez potwierdzil : a po co go odkręcać? układ jest cisnieniowy i jak odkrecisz korek na gorącym silniku to normalne ze wywali płyn, temperatura jego wzrata odrazu wraz ze spadkiem ciśnienia w układzie, jak jest zbiorniczek zakręcony i nie wywala płynu to jest wszystko ok Jesli sie ktos chce jeszcze wypowiedziec to zajrze tu jeszcze ;> Ceny czujnika temperatury cieczy : 27zł Termowlacznik : 39 zł Dzieki za pomoc wszystkim.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość poziom1989 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Podmien korek zbiorniczka wyrownawczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się