Skocz do zawartości

X20XEV na C20XE czy dłubać XEV


Gość pakitko

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pakitko

siemanko zastanawiam się czy zamiast dłubać w XEV z wałkami od XER gdzie znaleźć je to jak igłę w stogu siana, czy zrobić swapa na c2.0xe w jakimś dobrym stanie i dopiero go dłubać co sądzicie ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast dłubać w XEV z wałkami od XER gdzie znaleźć je to jak igłę w stogu siana, czy zrobić swapa

Słuszna koncepcja. Są silniki z potencjałem, ale są i bez lub ze zbyt małym. Taki jest x20xev. Nie ma sensu dłubać, więcej niż 160-170kM się nie wyjdzie, a straci się kilka tysiaków z portfela.

 

zrobić swapa na c2.0xe w jakimś dobrym stanie

Teoretycznie logiczne myślenie i dobre. Praktycznie:

1. NIE DA SIĘ dostać w dobrym stanie c20xe - przestano je produkować w 1993 roku

2. jeśli gdziekolwiek pojawia się c20xe w gwarantowanym stanie, to cena zabija - jest droższy niż v6

3. kupić c20xe i wyremontować go aby był wartościowy i można było modzić, to jakieś 8-10 tysi.

Wnioski nasuwają się same.

 

Taniej jest kupić komplet na swapa z anglika - z VB x25xe. Masz wszystko, tylko trzeba przerzucić do swojego, koszt ok. 3-4 tys. To raz.

Dwa - na starcie jest 170kM i bombowy moment obrotowy, żadne c20xe nie podskoczy, bo nie da rady.

Jest też alternatywa taniego wystrugania 190kM z tego silnika poprzez zapodanie wałków z x30xe (oznaczenie G). Wałki po stówce da sie kupić w stanie igła. Czyli za 400 masz +20kM co jest nie do osiągnięcia w c20xe bo tam każdy kM kosztuje 4x drożej. Kolejna opcja to kolektory i wydech z kwasiaka (3 tysie) ale silnik wychodzi wtedy ok. 215-220kM. Kolejną opcją jest x30xe z Omegi i na starcie jest 211kM, wydech z kwasiaka z kolekltorami to jakieś 240-245kM. Sam silnik znosi 300kM bez kucia.

 

Teraz czas na przemyślenia i męską decyzję: bujać się gównianymi 4-cylindrami, czy mieć męskie v6 :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pakitko

to są wnioski i takich wniosków podpowiedzi szukałem dzięki kolego chyba się wstrzymam i zrobię na razie te 150-160 z xev bo kompresje mam po 15-16 bar a jak skończę szkołę i jak buda będzie dobra to się swapnie od razu chyba na x30xe.albo kupi się młodsze lepiej doposażone z 2.5 a później jak niestarczy mocy to swap na 3.0

 

a ze swojego xeva na razie zmienie koło na lżejsze zaślepię all egr, kolektory ssący omega już jest, wydech 4-2-1 z c20xe i się założy jakieś ostrzejsze wałki od tunerów, jeszcze z 1.5 roku taka modyfikacja musi starczyć :D. a już będzie się odkładać na coś lepszego. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba się wstrzymam i zrobię na razie te 150-160 z xev

Szykuj ze 4-5 tysi. Wałki od XER, sterownik od XER (praktycznie nie do zdobycia), rurowy kolektor... Za 3 tysie jest cały silnik do przekładki. Nie licz, że jakieś rewarowe ostre wałki kupisz za grosze - one chodzą po kilka stówek za sztukę a kupić musisz 2, dodatkowo po ich montażu KONIECZNE jest strojenie (ponad tysiak).

Nie czytasz ze zrozumieniem tego, co się pisze. Zrobisz jak uważasz.

Ja bym nic nie dootykał, jeździł i zbierał kase na swapa na 2.5v6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pakitko

sterownika nie mogę wsadzić bo wyżej odcinka na seri ecu koledzy jeżdżą i jest oki 4-2-1 od c2.0xe jest za 200 zł do kupna tylko trzeba pociac i po spawać do flanszy xev 100zł- flansza

koło i docisk od c20ne 100 zł, kolektor omega ssący 50 zł, zostają wałki. skąd ty wziąłeś kolego kolektor rurowy za 3 tysiące ??? Kolektor wydechowy firmy TurboWorks, wykonany jest w 100% ze szlachetnej stali kwasoodpornej 750+ przesyłka (nowy)

 

450zł i masz już prawie skończony,bez wałków

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd ty wziąłeś kolego kolektor rurowy za 3 tysiące
kolektory i wydech z kwasiaka (3 tysie)

 

Nie czytasz ze zrozumieniem tego, co się pisze.

 

Tyle.

 

Skoro wiesz lepiej, że opłaca się dłubać, to dlaczego pytasz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pakitko

sorki za nie doczytanie z kolektorami :(, może i nie wiem lepiej, a pytałem o opinie a decyzja należy do mnie kolego, dziękuje za wszystkie twoje wypowiedzi bardzo mi pomogły zdecydować co robić.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania