Gość Bucher007 Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Witam Problem dotyczy: Seicento 0,9 Pb/Lpg (1 generacji). Seicento mojej Pani, ma kilka dolegliwości ale obecnie najbardziej niepokoi usterka objawiając się: a) na PB biegu jałowym (po włączeniu) nierówno chodzi silnik i mocno dymi, po dodaniu lekko gazu (płynnie dodaje moc) puszczam i nierówna praca silnik jeszcze się wzmaga na chwilę. usterka niezależna od pogody c) po ruszeniu czasami szarpie (nie zawsze). d) po przejściu na gaz objawy nierównej pracy ustają, dymienie pozostaje. Objawy pojawiły się po odłączeniu akumulatora na więcej niż 30min (reset). W tamtym roku miałem podobne problemy po odłączeniu aku ale ustały po kilku dniach jazdy autem. Obecnie objawy nie ustają, pomimo tego , że przegoniłem auto na dłuższym odcinku na wyższych obrotach min. 2500. Moi główni podejrzani: 1) Komputer (nie wiem jak zdiagnozować?) 2) Sonda lambda (wiem jak zdiagnozować, muszę dorobić kabelki na igłach), 3) Problem na którymś z cylindrów. Moi mniej podejrzani: 1)przepustnica z silnikiem jałowym 2)świece 3)czujni cieczy chłodzącej 4)czujni podciśnienia map Moje pytanka: 1) Czy dobrze myślę? Co sprawdzać po kolei? 2) Jak sprawdzić komputer? Gazownik jest wstanie sprawdzić czy to nie wina map gazowych? Dzięki z góry.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5801-szarpanie-i-dymienie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Jakbyś poczytał forum dokładniej, to byś znalazł, że winna jest najprawdopodobniej źle wyregulowana instalacja LPG. Znalazłbyś też opis, jak się o tym przekonać.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5801-szarpanie-i-dymienie/#findComment-32692 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bucher007 Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Po kolejnym Hard Reset i przejechaniu 15 km na PB 1. Nierówna praca na PB została, w mniejszym stopniu tak jak dymienie. 2. Po przełączeniu na gaz zyskał nowe życie - idealnie nawet nie dymi. Pytanko, czy wiadomo jak sprawdzić kontrolny czujnik cieczy chłodzące? (wewnętrzną rezystancje)(bimetal, jeden wtyk).   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5801-szarpanie-i-dymienie/#findComment-32709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Czujnik sprawdzisz nawet najprostszym omomierzem Powinien podawać konkretną wartość Ohm zależną od temperatury cieczy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5801-szarpanie-i-dymienie/#findComment-32721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bucher007 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zrobiłem reset 3h (godzinnego)- ponowie. Zakupiłem kabel diagnostyczny, i wyszły chochliki. Bez jazdy na benzynie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b8daee85cfd5404.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73aaf7e55f6f473f.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cdd5fb89c0e9aef9.html Podejrzewam Sonde i czujnik. Najgorsze jest to, że nie znam dobrego mechanika. Jak dodać zdjęcie jak mam .html? Nie mogę odpalić startreka na Win7 i nie pokazuje mi się w okienku złącze komunikacyjne USB tylko COM 26-3..Czy ktoś wie co należy zrobić? [ Dodano: 2014-04-04, 07:32 ] a) Czujnik cieczy chłodzącej wymieniony. Stary miał dwukrotnie większą oporność na zimnym. Sonda lambda wymieniona. Stara dochodziła od 0,5 do 0,75 V w trzy minuty i stała. c) Komputer miał Hard Reset (cała noc). d) Przejechane na PB 10km. Wnioski: Auto płynniej pracuje ale: Dalej na luzie nie równo pracuje, tak jak by dostawał za dużą/za małą dawkę paliwa. Jak się przy gazuje na luzie i puści to się kilka sekund ostro dławi zbyt dużą ilością paliwa. Auto również szarpie kiedy nie dotykam gazu a obroty spadają do min., chodzi całe auto. Nie wiem co dalej sprawdzać. Jakiś help. 1)Czujnik Ecu wymieniony - niezmieniona praca 2) Świece nowe, pali na wszystkie gary 3) Silnik krokowy wyczyszczony, podmieniony i sprawdzony 4) Przypustnica wyczyszczona, czujnik przepustnicy w prawidłowym zakresem oporu. Nowa sonda (tak jak stara) Lambda pracuje po rozgrzaniu w trybie otwartym i daje 0,85V (stałe napięcie, brak sinusoidy) korekta sondy 1,0. Na kompie wyskoczył błąd sondy, który skasowałem. Praca sondy dalej stała 0,85V. na bogato:) Może jakaś podpowiedz skąd ta stała wartość w nowej sondy (podejrzewam ECU, ale dlaczego?). Temat LPG już oczytany i praktycznie wiem jak rozwiązać rozjeżdżające się mapy benzyny.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5801-szarpanie-i-dymienie/#findComment-32753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się