Skocz do zawartości

Temat Banalny- Wymiana oleju silnikowego...


Gość Lekter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

 

Poruszam ten temat gdyż nie znalazłem poradnika na temat wymiany oleju. Temat jest dosyć często i gęsto poruszany w sieci LECZ znalazłem poradniki gdzie nie smaruje się gumowej uszczelki filtra oleju przed montażem, nie rozgrzewaniem silnika przed spuszczeniem oleju, nie wymienianie miedzianej uszczelki korka spustowego.Dlatego zwracam się do was(może taki poradnik istnieje tylko nie znalazłem go) Dlatego poproszę o link,wasze sugestie .

 

Najazdy/kobyłki na jedną oś starczą czy lepiej kanał ?

Odkręcić miskę olejową i wymyć z miskę z starego oleju i profilaktycznie zmienić uszczelkę miski za jednym zabiegiem( o ile zbliża się jej kres wytrzymałości)?

Jak sprawdzić stan panewek ?

 

Druga sprawa:

Gdy silnik jest zimny strasznie trekoczą popychacze hydrauliczne wspomniany problem występuje w silniku 4g63 DOHC V16 ( wymiana oleju ok 14tys km temu Millers XSS 10W40. Paru mądrych mechaników powiedzieli mi że mam problem z podciśnieniem ( w dziale porady znalazłem schemat ;-) ) LECZ co konkretnie doległo to już każdy nabierał wody w usta. Od czego najpierw zacząć,pomiar ciśnienia oleju ?

 

 

LICZĘ na WASZĄ POMOC

(z powodu braku czasu nie jestem stanie przeszukać forum)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArKos, może działam na własną nie korzyść lecz naprawdę brakuje mi wolnego czasu. Wy guglować to nie sztuka zajmuje to 3s tylko czytając niektóre "poradniki" odnoszę wrażenie że autor nie do końca się zna.

 

 

Pomijając pierwszą cześć , może ktoś pomoże z problemami z podciśnieniem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś pomoże z problemami z podciśnieniem

:-|

Jakim podciśnieniem? Może coś bliżej?

 

czytając niektóre "poradniki" odnoszę wrażenie że autor nie do końca się zna

GM zaleca:

- wymianę oleju + filtra

- wymianę uszczelki korka spustowego (gumowa lub miedziana)

- powleczenie uszczelki filtra warstwą oleju (Chevrolet z filtrem puszkowym lub oring w wypadku obudowy filtra)

Przy wymianie oleju silnik powinien być rozgrzany - olej jest rzadszy, szybciej spływa i spływa też w większej ilości niż zimny i gęsty.

Wszystko.

 

Najazdy/kobyłki na jedną oś starczą czy lepiej kanał ?

Jeśli korek jest z boku to pomysł kobyłek jest debilny. Sporo oleju zostanie w misie.

 

Odkręcić miskę olejową i wymyć z miskę z starego oleju i profilaktycznie zmienić uszczelkę miski za jednym zabiegiem( o ile zbliża się jej kres wytrzymałości)?

Jeśli jest zapocona lub nieszczelna, to chyba logiczne?

 

Jak sprawdzić stan panewek ?

Odkręcając stopę korbowodu lub podpory wału i dokonując oględzin powierzchni roboczej panewki.

 

Gdy silnik jest zimny strasznie trekoczą popychacze hydrauliczne

Albo mają dość albo zaszlamione są kanały olejowe w głowicy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.