Skocz do zawartości

Budowa kompresora.


Gość szymi870
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymi870

Witam ,

 

 

zakupiłem sobie ostatnio butlę po przemysłowym kompresorze z 76r. o pojemności 400l

 

 

 

829946ad429b.jpg

 

butla jest na dobrą sprawę goła , ma za to wszystkie potrzebne wyjścia:

 

miejsce na zawór bezpieczeństwa :

 

b5962be387a3.jpg

 

na manometr :

 

93aa917f530e.jpg

 

wyjście powietrza :

 

89e214f62f47.jpg

 

 

mocowania silnika:

 

b800518a41c8.jpg

 

mocowanie sprężarki :

 

d24ac368d02b.jpg

 

mocowanie zaworu i osuszacza

 

0b1419ed5031.jpg

 

 

W garażu mam 380V , mam też kilka silników 380v o różnych mocach , manometr nie będzie problemem zastanawiają mnie tylko 4 kwestie:

 

1.Jaką sprężarkę zastosować ??

 

Chciałbym kupić coś nowego, tylko jaką wydajność powinna mieć ?

 

 

2. Jaki zawór elektryczny ? jaki bezpieczeństwa ?

 

coś takiego :

 

http://allegro.pl/zawor-bezpieczenstwa-gwint-1-4-8-bar-i3962864330.html

 

 

3.Jakimi przewodami połączyć to w całość ? Użyć lutowanych rurek miedzianych ? Zakuwanych przewodów gumowych ?

 

 

4. Co oprócz wymienionych przeze mnie elementów powinienem zamontować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Więc tak silnik minimum 2 KW

2 sprężarka minimum dwa tłoki można kupić coś z używek z samochodów ciężarowych bo koszt nowej przerasta koszt gotowego kompresora

3 zawór bezpieczeństwa z aukcji całkiem ok

4 wyłącznik ciśnieniowy możesz zastosować taki (pochwalę się a co, te zawory wymyślił mój ojciec w czasach wczesnego PRL-u i przysłowiowe qwno za to miał :mrgreen:

1265455000_1361873168.jpg

5 połączenie rurek spokojnie może być w miedzi z lutowanymi końcówkami wytrzymałą robocze ciśnienie

brakuje mi tam reduktora ciśnienia oraz zaworu spustowego wody który musi być na dnie zbiornika, od Ciebie zależy jaki zrobisz napęd albo pasek klinowy lub połączenie bezpośrednie ze sprzęgłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

Dziękuję za szybki odzew :-)

 

 

AD 2.

 

Czy takie sprężarki są cokolwiek warte ?

 

http://allegro.pl/sprezarka-v-0-25-pompa-powietrza-kompresor-agregat-i4017282652.html

 

http://allegro.pl/sprezarka-3065-pompa-powietrza-kompresor-olejowy-i4039677869.html

 

 

Znalazłem fajny sklep niedaleko więc z pozostałym osprzętem problemu nie będzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymi870

Ta 3 tłokowa mnie przekonuje :mrgreen: Ciekawe tylko ile wytrzyma, w końcu robiona przez małe chińskie rączki :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, starym dobrym sposobem kiedyś było odciążenie samej sprężarki przy starcie, i montowało się zawór jednostronny między sprężarką a zbiornikiem, i on odcinał powietrze ze zbiornika na tłoki, w normalnym przypadku tę funkcję spełniają zawory w głowicy sprężarek ale z jakiej siły musiał użyć silnik by rozruszać tłoki jak na zawory działa ciśnienie rzędu 4 atm, szybciej się zawory zużywają etc a jak jest wspomniany zawór to zawsze rusza na luzie ;-) ale to tak tylko z ciekawości Ci napisałem.

Jak będziesz dbał o olej oraz filtry powietrza to będzie ok na długie lata i pokusił bym sie o wymianę tych filtrów, ona sa tak małe że godzina pracy i już będzie przepchany :lol: zamontował bym trzy filtry z Fiata 126 idealnie się nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.