Skocz do zawartości

[elektryka] Wymiana przełącznika zespolonego Opel


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem podzielić się z forumowiczami informacją na temat wymiany przełącznika zespolonego (dźwignia kierunkowskazów i wycieraczek :) ). Przy okazji można też wymienić łożysko, które gdy jest zużyte powoduje trzęsienie kierownicą podczas hamowania z wyższej prędkości.

Instrukcja dotyczy autka bez poduszki powietrznej.

Zanim przystąpimy do demontowania przełącznika musimy oczywiście zdjąć plastikową obudowę stacyjki (nie robiłem fotek tego etapu pracy)

s5000019xr1.th.jpg

Zdejmujemy przycisk klaksonu , odkręcamy nakrętke i zdejmujemy kierownice

 

s5000001zj1.th.jpg

Wypinamy wtyczke z lewej strony...

 

s5000002lp5.th.jpg

...później z prawej...

 

s5000007nc0.th.jpg

Wyciągamy górny element mocujący...

s5000009cd0.th.jpg

...później dolny

 

s5000010dc0.th.jpg

obracamy lekko w lewo przełącznik , ciągniemy go do siebie

 

s5000011ee7.th.jpg

umiejscowienie łożyska

 

s5000013vs6.th.jpg

nasiskamy te dwa elementy mocujące i wyciskamy łożysko

 

s5000018lq9.th.jpg

 

a oto i nasze łożysko

 

Źródło:

rafaln1

forum.opel24.com

 

przypis:

Przełącznik zespolony w każdym Oplu bez airbagu jest mocowany na powyższej zasadzie, czyli jak w Corsie B. Poradnik dotyczy zatem każdego Opla bez airbagu, niezależnie od modelu. Różnice jakie występują, to obudowa plastikowa stacyjki.

/ArKos/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania