Gość Arkom Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Witam mam małe pytanie a w zasadzie dwa. Pacjentem jest Opel Kadet, z którego ubywa płynu chłodniczego. Po oględzinach stwierdziłem że do wyjęcia jest chłodnica i w sumie żadnej filozofii tam nie widzę, z tym że jest to automat i przez tą chłodnicę idzie olej ze skrzyni pytanie moje jest takie czy wystarczy jak odkręcę przewody olejowe od chłodnicy i je zaślepię i "podwieszę do góry tak, żeby olej z nich nie wypływa a po zmontowaniu wszystkiego doleje trochę oleju do skrzyni przez otwór na bagnet?? Czy jednak muszę spuścić olej ze skrzyni - tego chciałbym uniknąć nie ukrywam. Pytanie drugie w owym oplu nie działa wskaźnik temp i tak sobie pomyślałem, że najlepiej zacząć od sprawdzenia czujnika temp i jak tak dziś go szukałem okiem to jedyny czujnik jaki znalazłem to pod kolektorem ssącym od strony alternatora ale czy to ten?? było stosunkowo ciemno wiec może dla tego tylko ten zauważyłem z góry.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 czy wystarczy jak odkręcę przewody olejowe od chłodnicy i je zaślepię i "podwieszę do góry tak, żeby olej z nich nie wypływa a po zmontowaniu wszystkiego doleje trochę oleju do skrzyni przez otwór na bagnet? Tak. Czy jednak muszę spuścić olej ze skrzyni Absolutnie nie ma takiej konieczności. nie działa wskaźnik temp i tak sobie pomyślałem, że najlepiej zacząć od sprawdzenia czujnika temp i jak tak dziś go szukałem okiem to jedyny czujnik jaki znalazłem to pod kolektorem ssącym od strony alternatora ale czy to ten?? Nie, ten jest do ECU. Na zegary 1-pinowy czujnik (na zwykłą wsuwkę żeńską) znajduje się wyżej i jest do niego przypięty pojedynczy niebieski przewód. Czujnik powinien wyłazić z obudowy termostatu umieszczonej pod kołem rozrządu wałka.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Ok to jeszcze jedno zakładając że nie wiem jaki olej jest w skrzyni to jaki dolać I mniej więcej ile może sie go znajdować w chłodnicy zakładam, że to będą małe ilość. A co do miejsca tego czujnika to jak dobrze rozumiem zobaczę go pod samym kolektorem ssącym.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 zakładając że nie wiem jaki olej jest w skrzyni to jaki dolać Może być tylko Dexron III ATF. ile może sie go znajdować w chłodnicy Do litra, nie więcej. Myślę, że ok. 5-6 setek. zobaczę go pod samym kolektorem ssącym. Nie. Jest wyżej od tego niebieskiego na 2 piny.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Jest wyżej niz ten który dzisiaj widziałem a widziałem ten od ECU czyli na dole bloku a ten co mnie interesi to wyżej od niego czyli bliżej kolektora ssącego - może wychodzę na debila ale ja tak to rozumiem. Tak czy siak jest wkręcony w obudowę termostatu i dochodzi do niego niebieski kabel wiec sądzę że go znajdę Zapytam o jedno sprawdzenie tego czujnika tzn w zasadzie wskaźnika na desce to w tym przypadku klasycznie na zapłonie kabelek od czujnika do masy i jak sie wychyli na max i po odjęciu kabla od masy spadnie do zera to wskaźnik ok a czujnik trefny czy tu jest jakaś inna sztuczka?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 na zapłonie kabelek od czujnika do masy i jak sie wychyli na max i po odjęciu kabla od masy spadnie do zera to wskaźnik ok a czujnik trefny Dokładnie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 dzięki za informacje [ Dodano: 2014-02-01, 14:26 ] Powiem Ci Arkoś, że szukałem tego czujnika i za cholerę nie mogę go zaleźć. Jak stanę na wprost rozrządu to po lewej stronie kadłuba widzę w dole czujnika oleju idąc wyżej jest alternator ( tak mniej więcej ) i jeszcze wyżej sam kolektor jak wsadzę głowę pod sam kolektor to jest tylko czujnik na dwa piny dochodzą do niego kable niebieski i jakiś ciemny. Wyżej od tego czujnika nie zauważyłem żadnego. Dodam, że ten opel to "składak" silnik z tego co wiem 1.6   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się