Skocz do zawartości

Przeszczep 2,2 16V zamiast 2,0 16V Omega B 1996


Gość uti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam omegę B i szukam jakiś informacji na temat przeszczepu silnika 2,2 w miejsce 2,0 16 V benzyna

Moje pytanie brzmi , czy 2,2 będzie hulał na osprzęcie 2,0 i czy wszystkie czujniki , mocowania są identyczne ?

Co trzeba przełożyć a co ewentualnie dokupić ?

 

Przełożyłem kiedyś z kolegą w alfie sinik 3,0 w miejsce 2,5 i chodził jak należy , tyle że był tam przepływomierz z klapką . Większy przepływ powietrza powodował większą dawkę paliwa :/

 

Mój już zaczął żreć olej i zastanawiam się czy wymieniać , czy remontować .

Jeśli wymieniać to czemu nie na większy ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 2,2 będzie hulał na osprzęcie 2,0

Tak.

 

czy wszystkie czujniki , mocowania są identyczne

Tak.

 

Co trzeba przełożyć a co ewentualnie dokupić ?

Nic.

 

Większy przepływ powietrza powodował większą dawkę paliwa

Opel to nie włoskie dziwadła. Przepływki są takie same.

 

czy wymieniać , czy remontować .

Wymiana jest szybsza i tańsza. Goły słupek kosztuje tyle, co połowa markowych gratów do remontu.

 

Te silniki różnią się od siebie 2 elementami:

- blok silnika (2,2 ma wyższy o ok. 2cm)

- wał korbowy (2,2 ma głębsze wykorbienia)

Głowica ta sama, tłoki i korby te same, misa olejowa, osprzęt silnika i sterownik też.

Dzięki zwiększeniu wykorbień wzrosła pojemność skokowa cylindrów a tak naprawdę to jest to identyko x20xev. Oczywiście mówimy o x22xe a nie o z22se bo to całkiem co innego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-D

Opel to nie włoskie dziwadła. Przepływki są takie same.

To nie było dziwadło od fiata tylko stara porządna alfa 90 z V6 i tylny napęd , a przepływka była tam całkiem normalna jak na tamte czasy , układ wtryskowy i zapłonowy podobny jak w omedze A .

 

Zastanawia mnie jeszcze przekładka sprzęgła przy okazji wymiany silnika , kiedyś gdzieś czytałem że ładują koło zamachowe do omeg z calibry ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym po wymianie silnika grzebać się ze sprzęgłem , nie mam zaufania do stanu sprzęgła i chciałbym je odświeżyć przy jednej robocie .

 

W omedze jest ponoć koło zamachowe dwumasowe , auto ma swoje lata i jego stan pewnie też jest nieciekawy . Z calibry można ponoć zaadoptować klasyczne koło zamachowe .

Chodzi mi o uzyskanie jak najmniejszej awaryjności , chętnie bym wymienił tylko tarczę i nie brnął w dalsze koszty , ale mam obawy czy to się nie zemści za jakiś czas ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zaufania do stanu sprzęgła i chciałbym je odświeżyć przy jednej robocie .

Kup nowy docisk i tarczę. Starczy.

 

W omedze jest ponoć koło zamachowe dwumasowe

Ponoć. Ponoć to ktoś napisał bzdurę. Koło dwumasowe a koło garnkowe to dwie całkiem inne rzeczy. Dwumasa jak sama nazwa wskazuje składa się z 2 elementów połączonych ze sobą elastycznie. Garnkowe z wyglądu przypomina dwumasę, ale to jedna całość i nie ma się tam co zepsuć bo to jednolity kawałek żelastwa.

Calibra ma koło płaskie - wygląda całkiem inaczej niż garnkowe. Garnkowe z racji większej masy zapewnia stabilniejszą pracę na jałowym, mniej drgań i większą skuteczność hamowania silnikiem.

 

czy to się nie zemści za jakiś czas ?

Garnkowe koło to nie jest Cosa Nostra. Nie mści się. Chyba że docisk albo tarcza ma dosyć, to po zapakowaniu badziewia szybko się odezwie domagając wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garnkowe koło to nie jest Cosa Nostra. Nie mści się.

zubaw.gif

 

 

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania .

Wszystko podane zrozumiale bez cienia wątpliwości , chyba będę tu częstszym gościem ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania