Skocz do zawartości

Mruga kontrolka oleju na biegu jałowym Golf 3


Gość witek1985

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Golfa 3 z 11.1995, przebieg 164 tyś, poj. 1,600 cm3, moc 75kM. Niestety nie znam kodu silnika. Problem polega na tym iż po jednorazowej podróży i przejechanych np. 150 - 200 km, na wolnych obrotach mruga kontrolka ciśnienia oleju. Po lekkim wciśnięciu gazu i wzroście obrotów kontrolka przestaje świecić. Odpuszczam gazowanie i znów mruga w cyklu miejskim jeżdżąc nawet 2 godziny, silnik rozgrzany nic takiego się nie dzieje. Trochę mnie to nie pokoi bo to w końcu kontrolka ostrzegawcza. Olej i filtr zmieniany 4 miesiące temu, nie ma wycieków stan taki jak powinien. Czytałem na innych forach różne opinie na ten temat łącznie z remontem silnika i jestem przerażony :-(. Podobno są czujniki odpowiedzialne za ciśnienie oleju ( 1 albo 2 w moim aucie, tego też nie wiem ). Szanowni koledzy proszę o fachową pomoc i doradztwo co może być przyczyną? Z góry dzięki za porady pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. podjechać do mechanika zmierzyć ciśnienie oleju

2. albo zdycha pompa oleju albo czujnik - czujniki to przypadłość VW i często padają, są dwa.

 

Dziekuję za odpowiedź. A co w przypadku jeśli okaże się że ciśnienie jest ok albo za niskie bądź za wysokie np? Wymienić olej na gęstszy czy podjąć jakieś kroki związane z mechaniką np wymiana któregoś z czujników?

A w jakim celu są dwa czujniki? Gdzieś czytałem że jeden jest niskiego a drugi wysokiego ciśnienia tak? Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2014-01-16, 15:25 ]

A w którym miejscu znajdują się te czujniki? Czy ewentualną przyczyną tego mrugania może być wtyczka ( zaśniedziałe styki ) albo jakiś kabel nie łączy, albo coś podobnego? :-o

 

[ Dodano: 2014-01-16, 15:47 ]

Problemy z migającą kontrolką po przejechaniu motoru powyżej 120 tysięcy. W silnikach 1.4 , 1.6 i 1.8 to stały temat i ciężko go zlikwidować. Najlepsze wyjście jest generalny remont wręcz z wymianą pompy olejowej. A żeby pozbyć się problemu z migającą kontrolką poprostu trzeba odpiąć BIAŁY CZUJNIK OLEJU i przewód przymocować do MASY. Problem zniknie. A uszkodzenie silnika lub brak oleju i tak będzie informowane z niebieskiego czujnika. Za tą informację zapłaciłem 50 zł :) )

 

Mam nadzieje że pomogłem;))) Poprostu odpinamy biały czujnik przewód przykręcamy gdzieś do masy i po problemie:)

 

Takie coś wyczytałem na innym forum samochodowym

:cry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew007

kolego ta kontrolka powinna mrugać powyżej 2000 obrotów jak ciśnienie oleju spadnie poniżej 1.8 atmosfery ja w golfie miałem taki sam problem i tak jak piszesz podłączyłem kabel od tego czujnika do masy .

 

[ Dodano: 2014-01-16, 19:59 ]

kolego a powiedz jak mruga to silnik zmienia dżwięk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi mruga na odwrót. Przy wysokich obrotach nic się nie dzieję. Tylko na biegu jałowym ( obroty ok. 650 ) mruga. a wszyscy właśnie piszą że przy większych prędkościach i obrotach zaczyna mrugać i piszczeć. Mi nic nie piszczy. A silnik nie zmienia dźwięku. A który kabel od czujnika podłączyłeś do masy ten od strony osłony rozrządu? I problem znikł?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie oleju, bo chyba pompa na jałowym daje za małe.

Masowanie przewodu od czujnika nie rozwiązuje problemu, tylko dezaktywuje kontrolkę na desce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co czytałem to mam 2 czujniki ciśnienia oleju. 1 po stronie osłony rozrządu ( bodajże biały kolor ) a drugi gdzieś indziej na bloku silnika. Czyli ten drugi jest na filtrze oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbigniew007

kolego do czujnika niskiego ciśnienia oleju dochodzi kabel niebiesko czarny a do wysokiego ciśnienia żólty i czujnik jest prawdopodobnie biały kolego dla pewności sprawdz ciśnienie oleju to kosztuje pare groszy dodam że może to być wina czujnika lub elekryki w liczniku. obstawiam na elektryke w liczniku

 

[ Dodano: 2014-01-23, 17:36 ]

dodam że jedem rozłącza mase niebiesko czarny a drugi załacza czyli ten od wysokiego ciśnienia kabel żółty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kolego ale powiem Ci że przemieniałem zegary bo miałem zegary od poprzedniego auta z mniejszym przebiegiem :) i wsadziłem ledy bo oryginalne żarówki kiepsko świeciły i zarówno na starych jak i tych założonych zegarach problem się pojawiał, więc nie sądzę że to jest wina tego o czym piszesz, aczkolwiek mogę się mylić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania