Skocz do zawartości

Vectra C kombi - jaki motor wybrać?


Gość Dawid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam aktualnie Vectry C w okolicy Bydgoszczy. Interesuje mnie tylko benzyna w kombi więc Direct odpada. Teraz pytanie jakiego silnika szukać? 2.0T czy 2.2 147 konny?

Znalazłem na wstępie trzy sztuki które wyglądają ciekawie. Widzicie na nich jakieś ślady po biciu? Historię i przebiegi i tak sprawdzę w ASO po VINie.

 

http://otomoto.pl/opel-vectra-cena-zawiera-oplaty-dobry-kre-C31625929.html

http://otomoto.pl/opel-vectra-2-0t-175km-C30371572.html

http://otomoto.pl/opel-vectra-2-2-direct-navi-super-stan-C31244638.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czarna z Holandii, prezentowany przebieg miała w okolicach 2008/2009 roku, oryginalnie pewnie grubo ponad 300 tys. km, do obejrzenia, ale ja bym ją olał.

 

2. Szwajcar, domagaj się książki serwisowej, na bank być musi! Jeżeli nie ma to wał na przebiegu. Braciszek ciągnie auta ze szwajcu i nawet A4 z 98, które ostatni sciągał miało książkę.

 

3. Gruby wypas jak za tą cenę, mało informacji, komis/handlarz, poczytać informacje z wujkiem google, może coś się znajdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0T

Ma swoje choroby. Silnik Saaba. Smok pompy oleju i pompa - przytykają się skutkiem czego słabe ciśnienie jest i silnik dostaje po grzbiecie.

 

2.2 147 konny

Ma swoje choroby. Napinanie łańcucha szwankuje, skutkiem czego łańcuch wyciera się jak w rowerze babci i koniec końcem przeskakuje lub się zrywa.

 

Ja bym olał te nowinki i wziął stary i sprawdzony 1.8 16v 122kM. Żadnych udziwnień i silnik debiloodporny, lubiący gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, pełno tego ale jak człowiek chce kupić to nic nie ma.

Ta 2.0T nie ba emblematu Opla na tylnej klapie. To normalne?

Myślałem wcześniej nad Omegą B FL ale też ciężko.

Ta jest ciekawą opcją:

http://otomoto.pl/opel-omega-steinmetz-127-tkm-2-2-manual-C31735897.html

Koleś leci w kulki. W opisie ma wzmiankę "OCZYWISCIE ISTNIEJE MOZLIWOSC SPRAWDZENIA PRZEBIEGU CZY REJESTRU !!"

Miałem się przejechać do niego ale wcześniej poprosiłem o VIN, żeby sprawdzić w ASO jakie były przebiegi w czasie kiedy był jeszcze serwisowany, koleś nie chciał podać i walnął focha, że to jest auto za 6tys. Co z tego?. Nie wierzę w 127tys km. Nie wiem co ci handlarze mają z kręceniem liczników. Logiczne że auto musi jeździć bo po co je w innym przypadku kupować... Do 300tys km był ją łyknął o ile szyby fabryczne a nie jakiś tłuczony.

 

[ Dodano: 2014-01-14, 15:57 ]

3. Gruby wypas jak za tą cenę, mało informacji, komis/handlarz, poczytać informacje z wujkiem google, może coś się znajdzie.

 

Komis, jest napisane na dole.

 

[ Dodano: 2014-01-14, 16:02 ]

2.0T

Ma swoje choroby. Silnik Saaba. Smok pompy oleju i pompa - przytykają się skutkiem czego słabe ciśnienie jest i silnik dostaje po grzbiecie.

 

Ja bym olał te nowinki i wziął stary i sprawdzony 1.8 16v 122kM. Żadnych udziwnień i silnik debiloodporny, lubiący gaz.

 

A właśnie na Turbo zależało mi najbardziej... 1.8 rzadko widzę. Prawie same 2.2 i do tego jak ciekawa to direct...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komis, jest napisane na dole.

Tak, wiem, wpisać nazwę komisu i szukać komentarzy na jego temat.

 

Omege odpuść, swego czasu Niemiaszki mały jakieś dofinansowanie do auta na firmę i kombiaki szły tam jak woda. Przebieg w tym egzemplarzu wydaje się być mało realny jak na kombi z 2000 roku, niestety...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kilometrów wytrzymują te 2.0T i 1.8 przy "normalnym" jeżdżeniu? Podejrzewam, że to już nie to co stare 8-zaworówki...

 

Wybór chyba padnie na jeden z tych silników. Albo "pałer" albo ekonomia. Chociaż wydaje mi się, że jak nie będę często deptać to spalanie będzie podobne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór chyba padnie na jeden z tych silników. Albo "pałer" albo ekonomia. Chociaż wydaje mi się, że jak nie będę często deptać to spalanie będzie podobne.

 

Spalanie 2.0 T będzie pewnie troszkę większe ale myślę że nie tragicznie. Ja mam 1.8 122 KM ale celowałem w 2.0 tylko się jakoś nie trafiło nic sensownego. W moim przypadku w jeździe tylko po mieście obecnie pali około 12 - 12,5 LPG (jeżdżę dość krótkie trasy rano do pracy i to samo po pracy więc przez 3/4 drogi silnik się dopiero rozgrzewa) a na trasie 8 - 9 l LPG zależy jak się jedzie i w ile osób. Właściciele 2.O twierdzą że 1.8 jest stanowczo za słaby ale wszystko kwestia gustu i potrzeb. Mnie ta moc wystarcza do spokojnej jazdy. Co do awaryjności się nie wypowiem bo swoje auto mam krótko i w sumie poważnych awarii nie było jeśli idzie o silnik. Generalnie co byś nie kupił to jak zadbasz to będzie chodzić. Jak szukałem auta to bezsprzecznie instalacja LPG była droższa do 2.0T bo trzeba założyć coś lepszego żeby nie było później problemów z racji większej mocy i turba a 1.8 to stara konstrukcja która jest trochę mniej wymagająca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec poszukiwań. Wpadła mi w oko Omega i stoi już na podwórku :)

Wygląda na przebieg 250-300 tys km. Nie znalazłem żadnych oznak malowania. Do robienia zawieszenie tył i coś lekko stuka z przodu. Prawdopodobnie stabilizator lub gumy stabilizatora.

 

Omega B FL STZ 2000r 2.2 147hp kombi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj chwila prawdy. Jadę na trzepaki zobaczyć co w podwoziu piszczy :)

 

[ Dodano: 2014-01-18, 17:09 ]

O takie coś kupiłem :D

 

42188f302163892.jpg f6d686302163922.jpg

 

Do zrobienia jedna tuleja wahacza, tylny amortyzator i pęknięta podłużnica od strony kierowcy do spawania. Przy silniku jak na razie uszczelka kolektora wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania