Skocz do zawartości

podlączenie sondy lambda


Gość darekx

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów mam takie oto pytanie odnośnie 2giej generacji lpg dlaczego zawsze gazownicy wpinają centralkę rozcinając przewód od sondy lambda, wtedy centralka korzysta z sygnału od lambdy i emuluje sygnał lambdy do ECU co często skutkuje złą pracą na benzynie mam tak u siebie i próbowałem już rożnie ustawiać emulacje ale zawsze po jakimś czasie jazdy na gazie auto albo zamula kultura pracy się pogarsza słabo się wkręca na obroty albo ma zbyt bogatą mieszankę na benzynie , auto po resetowaniu ECU pięknie chodzi a z czasem zaczyna świrować wiec moje pytanie jest tez takie czemu tak się podłącza i czy można podłączyć centralkę w taki sposób żeby porostu dolutować kabel wejścia sondy od centralki do kabla z sondy bez jego rozcinania wtedy lambda podawałaby sygnał jednocześnie na centralkę i na ECU czy tak się da?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolutować kabel wejścia sondy od centralki do kabla z sondy bez jego rozcinania wtedy lambda podawałaby sygnał jednocześnie na centralkę i na ECU czy tak się da?

 

ECU nie może dostać dwóch sygnałów jednocześnie bo by zwariował. Opisane przez Ciebie efekty świadczą o nieprawidłowej regulacji instalacji LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz ale sie nie zrozumielismy chyba ECU nie dostanie dwuch sygnalow dostanie tylko sygnal ze sondy z tym ze jednoczesnie ten sam sygnal mialby byc podlaczony do centralki gazu ale z centralki gazu nie podawalbym juz sygnalu emulowanego do ECU chodzi tu o to czy sygnal ze sondy moze byc podlaczony do ECU i jednoczesnie do centralki gazu z wylączeniem emulacji a co do regulacji LPG to napewno jest ustawiona dobrze bo na gazie chodzi idealnie ale do momentu gdy silnik nie zlapie glupich nastaw a lapie glupie nastawy bo czy na niskich czy na wysokich obrotach i pod obciazenie stale ma jednakowe sygnaly z emulatora wiec do kazdego radzaju pracy silnika ma zawsze takie same nastawy opierajac sie o sygnal z emulatora a powinien miec te sygnaly rozne w zleznosci od trybu jazdy prawda? mi sie wydaje ze od takiej emulacji zmienia sie nawet wyprzedzenie zaplonu taka emulacja jest dobra ale tylko na same jalowe lub na wysokie obroty ale nie na wszystkie mozliwe sytuacje jakie wystepuja w czesie jazdy tak wiec najlepsza bylaby emulacja aktywna lub sygnal bezposrednio z sondy wiec pomyslalem ze moze dac ten sygnal i na ECU i na centralke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sygnal ze sondy moze byc podlaczony do ECU i jednoczesnie do centralki gazu z wylączeniem emulacj

 

źle Cię zrozumiałem ale w takim wypadku możesz tak podłączyć, a Check i tak będzie się oświecał.

Emulatory są stosowane tylko po to by się Check nie oświecał, trzeba tak wyregulować instalację by Check zapalał się jak najmniej bo bez emulatora tego nie ominiesz bo czy emulator jest czy go nie ma zawsze będzie do bani, tylko w sekwencyjnych instalacjach jest to zrobione w inny sposób.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie oto wlasnie polączylem wczesniej rozciety przewod sądy lambda a do niego dolutowalem przewod ktory idzie do centralki od lpg tak wiec teraz mam sygnal ze sondy doprowadzony jednoczesnie do ECU samochodu i centralki LPG natomiast przewod z centralki ktory szedl jaka sygnal emulowania sondy do ecu jest nie podlaczony i jak narazie auto chodzi bardzo ladnie nie zmienia sie harakterystyka na benzynie i nie swieci czek wwszystko jest ok i teraz calkiem juz nie rozumiem po co gazownicy rozcinaja kabel od sondy wpinajac centralke i dajac emulowany sygnal lambda do ecu w czasie jazdy na gazie teraz mam oryginalny sygnal z lanbdy i na gazie i na benzynie i komp od benzyny nie szaleje pozdrawiam

 

[ Dodano: 2014-01-31, 14:38 ]

witam ponownie po dlugim czasie auto dalej pieknie pracuje na tak podlaczonej sondzie chyba jest to najlepsze rozwiazanie mam nadzieje ze ktos tez z tego skorzysta pozdrawiam wszystkich temat zamkniety

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania