Skocz do zawartości

Astra F 1.6 Problem z odpalaniem w zimne dni


Gość mumin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem jak w temacie. Astra z bólami odpala (albo czasem nie odpala) przy niskich temperaturach. Silnik kręci, kręci i po jakimś czasie czasem odpali. Świece po wykręceniu zalane paliwem. W zeszłym roku silnik odpalał na dotyk nawet przy -15.

Po odpaleniu silnik nie chodzi równo tylko lekko przebiera. Jak się nagrzeje odpala pięknie ale nadal lekko nierówno chodzi.

Jadąc na benzynie auto jest jakby lekko zamulone, przy wciśnięciu pedału gazu do maksa przy ok 2000 rpm jest straszna dziura w przyspieszaniu do ok 2600rpm

 

Garść przydatnych informacji.

- nowe świece Bosch

- nowe kable WN Bosch

- nowy czujnik temp (ten na ECU) Bosch

- Zmierzona oporność cewek modułu zapłonowego - odpowiednio 5450 i 5500 ohm

- W czerwcu wymienione pierścienie (nie żre już oleju)

- nowy filtr powietrza

- nowy akumulator

- ładowanie sprawdzone - OK

- rozrusznik Ok - po regeneracji

- LPG Bingo M

- zaślepiony EGR

- Check engine nie świeci się (lampka od check engine sprawna)

 

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale kiedy jadę na LPG i otworzę okna czuję wewnątrz zapach benzyny (pod maską podczas pracy silnika nie czuć tego). Kolejna rzecz która wydaje mi się dziwna to to, że kiedy auto pracuje na benzynie i zasłonię wlot do filtra powietrza to silnik pracuje dalej bez różnicy. Kiedy zrobię to na LPG gaśnie od razu.

 

Będę baaardzo wdzięczny za pomoc bo pomału kończą mi się pomysły....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził ten nowy czujnik temperatury, to że jest nowy nie znaczy że zakłamuje dane, możesz go sprawdzić podłączając do komputera i obserwując jakie są wskazania lub miernikiem zmierzyć oporność i porównać do tabeli jaka jest na forum w dziale poradniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził ten nowy czujnik temperatury, to że jest nowy nie znaczy że zakłamuje dane, możesz go sprawdzić podłączając do komputera i obserwując jakie są wskazania lub miernikiem zmierzyć oporność i porównać do tabeli jaka jest na forum w dziale poradniki.

 

Ja ten czujnik wymieniłem 2 dni temu bo myślałem że to jest przyczyna Na starym czujniku były problemy a na nowym nie ma zmian. Same kable dochodzące do czujnika też chyba są OK bo na zimnym odpalonym silniku, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika spadają obroty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania