Gość herbatnic Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Witam, historia tego problemu jest długa i póki co żaden z mechaników nie był w stanie wywnioskować co jest nie tak. Sam też przeszedłem przez checklistę umieszczoną jako przyklejony temat na forum. Problem pojawił się kilka lat temu w gorące dni - silnik ustawiony na Pb kręcił, ale nie mógł odpalić. Rano gdy było chłodno odpalał bez problemu, po parkowaniu w niezacienionym miejscu popołudniu zawsze były kłopoty z odpalaniem na paliwie. Przez przypadek odkryłem, że auto odpala na gaz, więc korzystałem z tej furtki. Gdy silnik się "przewietrzył" w czasie jazdy znów odpalał na paliwie nawet gdy był gorący - może to głupio zabrzmi, ale myślę, że jest to związane jakoś z temperaturą panującą na zewnątrz, nie zaś z samą temperaturą silnika. Aktualnie jest coraz gorzej - temperatura na zewnątrz musi być niższa, abym bez problemu odpalił na benzynie. Gdy już odpalę i pojeżdżę i odpalam na gorąco raczej jest OK, chociaż... zdarzają się momenty gdy po przełączeniu z gazu na paliwo auto po prostu gaśnie - aby obejść to wchodziłem na bardzo wysokie obroty i przełączałem wtedy na paliwo i można powiedzieć, że auto zaskakiwało. Filtr paliwa jest wymieniony, pompa pompuje (w sensie nie wiem czy fizycznie, ale czuć w przewodach, że coś tam się dzieje przy przekręceniu kluczyka). Przyjeżdżając do mechanika auto naturalnie działa tak jak należy . Reasumując... czasem odpala na paliwie, czasem nie (w zależności od temperatury na zewnątrz imho). Czasem udaje się go przełączyć na paliwo i normalnie pojeździć, czasem nie. Filtr nowy (3-4msc), próbowałem wlewać do paliwa jakieś środki czyszczące - bez zmian, pompa działa. Nie mam pomysłu, nie wiem od czego zacząć już poszukiwania powodu tego zachowania. Mam nadzieję, że ktoś tutaj spotkał się już wcześniej z takim problemem. Pozdrawiam! PS. Dodam jeszcze jedną rzecz, którą zauważyłem - w dobre dni auto reaguje prawidłowo na pedał gazu na obu paliwach, w gorsze dni muszę tak jakby trafić pedałem w miejsce, w którym auto zacznie przyspieszać, bo za ostre wciśnięcie pedału gazu powoduje zmulenie auta. Tak jak piszę, nie wiem czy te sytuacje są powiązane, bo tutaj dzieje się to na obu rodzajach paliwa.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 a czujnik temp cieczy który podaje sygnał na kompa Wygląda mi na walnięty ten właśnie czujnik...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Zaczynamy od resetu. Poczytaj o autoadaptacji sterownika silnika. Potem regulacja LPG.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się