Gość Kubus Opublikowano 26 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2013 Witam. Pomimo wertowania cały wieczór forum nie znalazłem jasnej odpowiedzi na mój problem (chyba że za słabo szukałem). Mam ciągle powracający błąd silnika: "P0170 - Za bogaty system adaptacji paliwa (11) - Obecny" Byłem u dwóch mechaników. Jeden po podpięciu kompa stwierdził że zdycha przepływomierz lub sonda. Drugi że przepływomierz ok ale sonda do wymiany. Wymieniłem sondę na uniwersalną boscha (sonda dobierana niby wg katalogu tylko nie miała wtyczki którą adaptowałem ze starej). Na chwile obecną błąd dalej wyskakuje praktycznie od razu z tym że nie świeci się check tylko po podpięciu interfejsu widzę go w kompie. Jak patrzę w blokach pomiarowych to sonda oscyluje dość wolno a czasami się nawet zatrzymuje. Biorę pod uwagę że sonda pomimo że nowa może być walnięta albo źle dobrana ale jeszcze się zastanawiam nad tym przepływomierzem. Jeśli to ma znaczenie to stara sonda to: Siemiens o numerach 5WK91701 GM 09 202 575 a nowa to Bosch o numerach ( na pudełku): LS 07 a później: 0 258 986 507-36Y. Zmierzyłem dziś wartości przepływomierza - ale tylko na postoju i przedstawiają się następująco: 1. Obroty jałowe Przepływomierz powietrza,0.55 V Przepływomierz powietrza,7 kg/h 2. Obroty silnika ok 2 tyś: Przepływomierz powietrza,1.00 V Przepływomierz powietrza,16 kg/h 3. Obroty silnika ok 3 tyś Przepływomierz powietrza,1.43 V Przepływomierz powietrza,28 kg/h 4. Obroty ok 4 tyś Przepływomierz powietrza,1.86 V Przepływomierz powietrza,36 kg/h Czy te wartości są ok czy też zaniżone ?? Ewentualnie jak są inne dane potrzebne jutro wstawię. Może mi się uda jutro zrobić pomiar w czasie jazdy tylko niestety nie znam wartości jakie powinien generować przepływomierz. Generalnie poza większym spalaniem brak jest jakichś większych objawów. Auto nie łapie muła. Jedynie rano na zimnym czasem zafalują obroty czyli po odpaleniu skocza do 1 - 1,5 tyś i tak 2 lub 3 razy ale po paru sekundach ładnie schodzą do jakichś 750 i jest ok. Przepustnica czysta, nieszczelności w dolocie też raczej nie ma. Filtr powietrza i świece nowe. Auto i silnik takie jak w profilu.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Generalnie poza większym spalaniem brak jest jakichś większych objawów Sprawdź parametry czujnika temperatury n może być za to odpowiedzialny że za dużo pali co do błędu widzę że masz LPG i czy tez czasem ona jest tak wyregulowana ubogo że sterownik silnika nie ma możliwości już jej wzbogacenia to jest podstawowy błąd gazowników i ich użytkowników mam LPG i niech pali jak najmniej czyli robimy ubogą mieszankę a sonda lambda cały czas podaje że jest ubogo do sterownika silnika który chce ją wzbogacić jak już nie może bo wszystko po za zakresem to wywali błąd. Tu może być pies pogrzebany proponuję zalać benzyny i tylko na niej pojeździć aż ECU się unormuje potem regulacja LPG i po zawodach.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Miernik mam marny ale czujnik wydaje się ok. Zresztą w w op-comie w blokach pomiarowych temperaturę pokazuje mniej więcej taką (2 - 3 stopnie wyżej) jak wskazówka na zegarach i wydaje mi się że to pokazuje faktyczną temepraturę silnika. Spróbuję pojeździć tylko na Pb i zobaczymy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 próbuję pojeździć tylko na Pb i zobaczymy. Uroki PB + LPG i nie do końca wyregulowanej instalki LPG Tak jak Grześ pisze pojeździj na PB, najlepiej przegoń ja gdzieś po trasie i "depnij" aby sterownik mógł się trochę na nowo zaadoptować... zrób chociaż z "ciężką" noga ok 30-50 km... i wtedy zobacz jak jest   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 aby sterownik mógł się trochę na nowo zaadoptować Adopcja to całkiem co innego niż adaptacja.. Ale dobrze godosz.. Kubus - jaka masz tam instalację i jak długo juz "lata" ??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Instalacja to Stag Qbox - miałem zamontować zwykły stag 4 ale znajomy ma Qboxa i zadowolony jest więc postanowiłem zaryzykować. Reduktor ac r01 a wtryski nie pamiętam. Instalację mam jakieś półtora miesiąca. Co do błędów to jeżdżenie na benzynie niewiele dało. Dopiero podmieniłem przepływomierz na używkę i na razie teraz jest ok przynajmniej na benzynie. Od wczoraj włączyłem też LPG i na razie błędów brak. Co prawda włączyłem LPG bez regulacji ale muszę wyjeździć gaz bo coś się zawór w butli przycina więc niech wymieniają póki na gwarancji. Tak czy siak muszę podjechać na pierwszy przegląd instalacji LPG to zobaczymy co zdziałają i napiszę co i jak.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Podejrzewałem, że jeździsz dłużej.. Pytam, bo do mojego XERa jedni zakładają, inni nie polecają a jeszcze inni wręcz zakazują.. Zgłupiałem już całkiem.. Gaziarz to od razu mi chciał zakładać - nie widział problemu..   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Adopcja to całkiem co innego niż adaptacja.. czepiasz sie :P   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Podejrzewałem, że jeździsz dłużej.. Pytam, bo do mojego XERa jedni zakładają, inni nie polecają a jeszcze inni wręcz zakazują.. Zgłupiałem już całkiem.. Gaziarz to od razu mi chciał zakładać - nie widział problemu.. Ja mam przedlifta 122 KM i zawory na hydropopychaczach. Ty masz 140KM i szklanki jak zresztą sporo innych aut. Moim zdaniem dobra instalacja a jeszcze lepszy fachowiec plus kontrola luzów co jakiś czas i nie ma się czego bać. Tylko załóż coś porządnego i u dobrego fachowca. Dobrze założoną instalację prawie każdy silnik przyjmie. A jak byle jak wrzucone to każdy silnik zdechnie. Ja jak bym miał Twój silnik to też bym założył. Pytanie jeszcze jak długo autem będziesz jeździł i czy Ci się opłaci założyć LPG??? Ja ma w planie pojeździć swoim dłuższy czas więc instalka na pewno mi sie zwróci. Szkoda tylko że z racji nagłego ograniczenia finansów trochę przyoszczędziłem na instalce ale może się to nie zemści. Ale to się dopiero zobaczy. [ Dodano: 2014-01-04, 22:14 ] Jakoś mi się zapomniało napisać wcześniej o wynikach moich eksperymentów ale póki co wszystko jest ok. Wymiana przepływki i regulacja LPG zażegnała nawracający błąd P0170. Jako ciekawostkę napiszę że żadnych błędów przepływomierz nie wyrzucał. Jedyne co zauważyłem to to że ten niby uszkodzony w stosunku do tego co mam teraz wskazywał niższy przepływ powietrza.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radestef Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Witam Wiec jaki jest ten prawidlowy przeplyw powietrza na biegu jalowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się