Skocz do zawartości

[MB 207d 2,4diesel 80r] niskie ciśnienie na dwóch cylindrach


Gość yovich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie dopuścili do ruchu ponieważ zakopcił trochę halę diagnostyczną. Kazali ustawić wtryski "bo leją".

Wtryski lały, wymienili mi wszystkie 4 końcówki wtryskiwaczy (na nowszy model cichsze). Nie widać już kopcenia na niebiesko ale widać teraz lekkie kopcenie na czarno. Przy okazji zbadali ciśnienie:

 

na drugim i czwartym jest lipa (badanie przy dosyć chłodnym silniku, ponad godzinę od zgaszenia silnika zanim podłączyli ciśnieniomierz, teraz jest dosyć chłodno)

 

1 – 27 bar

2 – 16 bar

3 – 26 bar

4 – 14 bar

 

nie zrobili próby olejowej. Chciałbym naprawić ten silnik we własnym zakresie. Ciężko pali w zimie w lato bez żadnych problemów.

 

Pytania:

 

Czy bez próby olejowej można stwierdzić, że to zawory? Co dalej z tym robić?

 

Czy zdejmować głowicę czy można coś jeszcze stwierdzić bez jej zdejmowania?

 

Widzę, że pokrywa zaworów jest bardzo wysoka więc może po zdjęciu jej będzie można sprawdzić zawory bez jej zdejmowania. Nie rozbieram jeszcze nic bo auto bywa trochę w ruchu.

 

Czy można w tym aucie zrobić górę-głowicę bez wyjmowania silnika? Widzę, że jest dostęp do silnika od tyłu od strony kabiny po zdjęciu maski silnika i od przodu też można zrobić dostęp po zdjęciu przedniego pasa i chłodnicy. Czy to byłoby wykonalne?

 

W jaki sposób zweryfikować co będzie do roboty góra czy dół czy jedno i drugie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy bez próby olejowej można stwierdzić, że to zawory?

Tak, zdejmując głowicę i sprawdzając na stole szczelność zaworów.

 

Czy zdejmować głowicę czy można coś jeszcze stwierdzić bez jej zdejmowania?

Zrobić próbę olejową.

 

pokrywa zaworów jest bardzo wysoka więc może po zdjęciu jej będzie można sprawdzić zawory bez jej zdejmowania.

I co z tego że wysoka? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

 

Czy można w tym aucie zrobić górę-głowicę bez wyjmowania silnika?

Owszem, można opuścić silnik na poduszkach. Miejsca będzie więcej.

 

W jaki sposób zweryfikować co będzie do roboty góra czy dół czy jedno i drugie?

Próba olejowa i sprawdzenie głowicy.

 

Ciężko pali w zimie

Nic dziwnego, bo:

1 – 27 bar

2 – 16 bar

3 – 26 bar

4 – 14 bar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób próbę olejową. Jak ciśnienie się zwiększy to masz pierścionki do roboty, a jak się nie zmieni to głowica. Przy takim ciśnieniu zapomnij o odpaleniu w zimie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dziękuję kolegom za rozjaśniające wypowiedzi. To dla mnie bardzo ważne bo nie czuję się mocny w tej dziedzinie.

 

Kupiłem kilka lat temu na allegro zestaw do badania ciśnienia w dieslu. Nigdy tego nie używałem. Są tu różne końcówki z gwintami. Chciałbym wreszcie użyć tego zestawu i samodzielnie zrobić pomiary. Mam pytanie:

 

Czy w tym silniku można zrobić próbę olejową przez gniazda świec? Czy olej dotrze do tłoka bo tu są chyba po drodze jakieś komory wstępne czy coś w tym rodzaju.

 

Widziałem jak wykręcali wtryski i nie było łatwo. Chociaż skoro dwa dni temu były odkręcane to może teraz nie będą stawiać oporu. Świece niedawno zmieniałem (na współczesne 12V) więc byłoby mi łatwiej je wyjąć niż wtryski. Napiszcie proszę jak mam zrobić pomiary abyśmy mieli wiarygodne wyniki do analizy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Czy w tym silniku można zrobić próbę olejową przez gniazda świec? Czy olej dotrze do tłoka bo tu są chyba po drodze jakieś komory wstępne czy coś w tym rodzaju.

 

Można, jest komora wstępna. Olej powinien spłynąć na denko, a jak nie to przy pierwszym ssaniu go sobie wciągnie.

 

Napiszcie proszę jak mam zrobić pomiary abyśmy mieli wiarygodne wyniki do analizy.

 

Ciśnienie w kazdym miejscu bedzie takie samo, więc nie ma to większego znaczenia z której dziury je zbadasz.

Porządnie naładuj akumulator lub kręć z dwóch, szybkość obracania silnika odgrywa kluczową rolę. Bardzo ważne żeby odłączyć dawkowanie pompy (jesli zostawisz wtryski to beda lały paliwo do cylindrów). Przed pomiarem wyreguluj luz zaworowy na zimnym silniku (ssacy 0,1, wydechowy 0,3). Do próby olejowej wystarczy po 5ml do kazdego cylindra, bezposrednio przed pomiarem. Jeśli zrobisz pomiar na zimno i pomiar na gorąco + próba olejowa to bedzie wiadomo wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby odłączyć dawkowanie pompy (jesli zostawisz wtryski to beda lały paliwo do cylindrów)

 

czy aby to zrobić muszę odpiąć przewody od wszystkich wtryskiwaczy czy mozna to zrobić jakoś prościej, na pompie może?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Masz pompę rzędową, jesli nie dochodzą do pompy żadne przewody to za gaszenie odpowiada listwa wewnątrz pompy, którą steruje pedał gazu. Wystaczy zdjąć ciegno z dzwigni i ją cofnąć maksymalnie do tyłu. Jeśli są przewody to je odłącz.

 

Odkręcenie rurek spowoduje ze wtryskiwacz nie wtrysnie paliwa, ale bedzie niepotrzebnie lecialo z pompy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania