Skocz do zawartości

[LPG] Regeneracja parownika (reduktora)


ArKos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Reduktor: Tomasetto ze zintegrowanym filtrem.

Tak wygląda:

obraz003ti.th.jpg

obraz002cd.th.jpg

 

Rzeczy potrzebne do rozebrania:

- klucz 13 do odkręcenia od mocowania

- klucz zazwyczaj 7 lub 6 do odkręcenia opasek z węży woda i gaz i klucz 13/14 od gazu z parownika

- imbusy

- śrubokręt krzyżakowy

- zestaw naprawczy adekwatny do reduktora w moim przypadku do Tomasetto

- NITRO

I zaczynamy, wywalamy filtr gazu bo tam jest syfu sporo, opiłki itp.,odkręcamy 3 śruby na imbus z pokrywy i wywalamy zawartość UWAGA NA ORING POD FILTREM ORAZ MAŁY MAGNESIK.

 

obraz004xt.th.jpg

Pod spodem jest filtr gazu, wyjmujemy i wyrzucamy (wymieniamy).

Wydmu*** ojejciujejciu! ***emy/ wysypujemy śmieci spod filtra

obraz005hm.th.jpg

Oto mój filtr po pół roku i nowy:

obraz007h.th.jpg

 

Odkręcamy najpierw ściankę gazową i membrankę od gazu zdejmujemy:

robi się to na wyczucie, tak ze membrana musi się prześliznąć, jeżeli membrana nie chce zejść to podcinamy ją nożem i wycinamy jakby warstwę, jeżeli membrana jest miękka na całej powierzchni to możemy ja zastosować ponownie ale jednak proponuję założyć nową .

 

obraz008pe.th.jpg

obraz009te.th.jpg

 

Ukazuje się nam wnet strona gazowa (do wyczyszczenia wszystko, ma nie być śladu smoły)

Czyścimy tylko i wyłącznie za pomocą NITRO bo nic innego nie działa, żadne środki.

Pedzel w nitro o malujemy, skrobiemy i drzemy żeby nic nie było.

Potem z drugiej strony to samo, strona wodna,

odkręcamy 6 śrubek i na końcu uważamy bo jest spora sprężyna pod aluminiowoą osłoną.

ściągamy membranę i czyścimy wszystko.

Membrane ściągamy poprzez jej wysunięcie.

obraz011ub.th.jpg

obraz012do.th.jpg

Moja membrana wodna była zarośnięta więc tez do wymiany ale może się okazać ze jest ok. i luźno chodzi, jednak sugeruję wymianę .

obraz010f.th.jpg

 

Czyścimy wszystkie dźwignie które są zazwyczaj przykręcone na krzyżaki, (warto puknąć ze 2 razy młotkiem delikatnie w śrubokręt żeby łatwiej się odkręcało) powinno to mniej wicej tak wyglądać:

obraz014ql.th.jpg

obraz015ye.th.jpg

 

Zapomniałem dodać, sa takie małe okrągłe gumki na końcach dzwigienek, je także wymieniamy, oringi możemy pominąć.

Jeżeli mamy wszystko poczyszczone to składamy w kolejności odwrotnej.

Opis może się nieco różnić między wersjami, np. w BRC mamy kanały wodne pod uszczelką, ale nie ma z tym problemu, bo pod uszczelką i membraną znajdują się 4 śruby i wyjmujemy nakładkę pod którą jest owa membrana wodna. Tak ze różne reduktory różne sposoby.

Ale powoli i do celu, więc po co płacić 200 zł za regeneracje reduktora jak można zapłacić 60 zł za zestaw naprawczy a resztę przeznaczyć na naszą kochaną kobietę , która będzie szczęśliwa ze kupiliśmy jej kwiatka.

 

Źródło:

fifek

forum.opel24.com

 

przypis:

Dokonałem drobnych korekt tekstu.

/ArKos/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.