Skocz do zawartości

Oświetlenie przedniej konsoli


Gość tomala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam problem z tablicą główną -po prostu nie ma podświetlenia zegarów,nie działa światło przeciwmgielne i halogeny oraz sterowania nawiewu,siłę nadmuchu i temperaturę widać(nawiew działa) nie widać " +" i '' - '' oraz w jaki obszar skierować nadmuch(góra dół czy nogi).Dodam że moja Viki to wersja z klimatronikiem.

Wyszukałem przepalony bezpiecznik wymieniłem go i niby wszystko by działało ale to nie było to moc- podświetlenia była niedostateczna oraz zauważyłem że nie można zwiększyć podświetlenia,nie reaguje pokrętło w włączniku świateł.

Co z tym dalej robić?Czy po prostu wymienić włącznik świateł,czy można to jakoś ominąć bez wymiany włacznika,tak aby działało podświetlenie i pozostałe światła?

Dodam że może to coś innego bo stary bezpiecznik był 10A,wstawiłem ten sam i od razu się przepalił,wstawiłem 15 i się trzymał,ale i tak go wyjąłem bo nie mam pewności czy nie narobię sobie większych kłopotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie reaguje pokrętło w włączniku świateł

Jest prawdopodobne, że się uszkodziło. Jest to dość często spotykana usterka.

 

Czy po prostu wymienić włącznik świateł,czy można to jakoś ominąć bez wymiany włacznika,tak aby działało podświetlenie i pozostałe światła?

Można wymienić. W razie potrzeby mam NOWY nieużywany i ORYGINALNY GM - do Vectry właśnie. Można też zmostkować ten regulator ale nie polecam. Jak jest totalnie ciemno (nieoświetlona droga) to za mocno wali po oczach i źle się jedzie (przynajmniej mnie to wkurza) i nie będzie wtedy jakiejkolwiek możliwości zaingerować w siłę podświetlenia.

 

stary bezpiecznik był 10A,wstawiłem ten sam i od razu się przepalił,wstawiłem 15 i się trzymał

No super... ale tak się nie robi, chyba że masz autocasco obejmujące pożar auta.

 

wyjąłem bo nie mam pewności czy nie narobię sobie większych kłopotów.

Narobiłbyś. Najwidoczniej jest zwarcie i leci zbyt duży prąd w układzie. Można jako winowajcę wyeliminować wyłącznik świateł - po prostu wyjąć go i wsadzić bezpiecznik 5 czy 10A. Jak nie padnie to wyłącznik świateł do wymiany najprawdopodobniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie możesz sam porozkręcać konsolę środkową i zobaczyć, czy na przewodach z żarówek podświetlających nie ma obtartej izolacji czy coś. No bo nic innego nie widzę w tym momencie. Elektryk musiałby bezproblemowo dać sobie radę. Ja nie jestem elektrykiem, a jakoś każdorazowo udawało mi się usuwać wszelkie problemy elektryczne, robić instalację do Kadetta korzystając z kilku wiązek różnych aut (Astra, Omega, Vectra i Kadett) i to wszystko działało jak należy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm,piszesz o wiązkach kabli i takie tam.

Nie dodałem jeszcze jednego,otóż siadło jeszcze oświetlenie tablicy rejestracyjnej,ale to po prostu zaśniedziały kabelek urwał się wystarczy poprawić i będzie ok.

Nie dodawałem tego ponieważ nie widzę związku z oświetleniem zegarów.

Zrobię jak mówisz -tylko znajdę czas(pewnie w sobotę) i tak go stawiam w poniedziałek na wymianę tłumika.Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania