Skocz do zawartości

opel zafira 1.6 benzyna NIE MA MOCY


Gość mantoraz

Rekomendowane odpowiedzi

prosze o pomoc w zdiagnozowaniu problem w mojej zafirze - samochod rozpedza sie b wolno a jak chce szybciej przydusic gaz to wyje a predkosci i tak nie nabiera - --- przy tym jak juz chce go na sile rozpedzic to nieprzyjemnie spod maski jedzie spalenizna - jakby spalony olej.....z tego co do tej pory wyczytalem to moze byc

-zawor EGR

-wytarta tarcza sprzegla

-przeplywomierz

-pasek rozrzadu (jeszcze nie wymienialem) auto ma juz 100tyskm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zawor EGR

Owszem, auto będzie mieć muła, ale nie powinno śmierdzieć spalenizną. Chyba, że słychać pierdzenie w komorze silnika, czyli jest nieszczelny wydech.

 

-przeplywomierz

Owszem, jak wyżej.

 

-wytarta tarcza sprzegla

Owszem, ale powinno występować następujące zjawisko: obrotomierz wędruje w górę, czyli obroty silnika wzrastają, ale prędkość samochodu baaaaardzo opornie. I wtedy może ostro walić spalenizną.

 

-pasek rozrzadu (jeszcze nie wymienialem) auto ma juz 100tyskm

Odpada. Nierówno by pracował, albo miał problemy z odpalaniem. Nie zmienia to faktu że rozrząd należy wymienić NATYCHMIAST (rolki, napinacz, pasek i pompa wody jeśli jest napędzana rozrządem). Producent wskazuje okres wymian co 60 tys. km. Żebyś nie dorobił się kapitalki silnika, jak zerwie się pasek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze obawialem sie tego - tzn ze to sprzeglo - bo to chyba najbardziej kosztowne bedzie (a w portfelu pustki) - wlasnie to sie dzieje dokladnie tzn: obrotomierz wędruje w górę, czyli obroty silnika wzrastają, ale prędkość samochodu baaaaardzo opornie. I wtedy ostro wali spalenizną. W kazdym badz razie dzieki serdeczne ArKos :) czy ta usterka oznacza wymiane calego sprzegla?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta usterka oznacza wymiane calego sprzegla?

To niestety okazuje się dopiero po rozebraniu. Zakładając, że rozleciał się docisk, to jest on do wymiany. Do wymiany będzie też tarcza, bo się przypaliła porządnie i raczej niewiele z niej zostanie. Zakładając, że docisk jest zdrowy, to samą tarczę trzeba wymienić jeśli jest zjechana.

Częste awarie sprzęgła tego typu pociągają za sobą konieczność wymiany całości. Nity z tarczy sprzęgła są w stanie poryć i docisk i nawet koło zamachowe, ale to się ocenia dopiero po demontażu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania