Gość Arkom Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Witam, mam małe pytanie znajomy przyszedł do mnie z pewnym problemem otóż jego auto nie odpala. Z tego co ustaliłem to raczej jest do wymiany pompa paliwa. Nie daje żadnych oznak życia czy na zapłonie czy podczas kręcenia rozrusznikiem. Do samej pompy dochodzą 4 kable dwa grubsze tj jeden czerwony na nim jest napięcie i brązowy na nim brak oraz dwa cieńsze biało czarny i fioletowo czarny o ile dobrze pamiętam. Sprawa wygląda tak, że napięcie jest tylko na czerwonym kablu na reszcie kabli brak. Starałem się podłączyć pompę na krótko dałem plus do wtyku z czerwonym kablem i minus na brązowy a pompa jak ani słowa. Pytanie jest takie czy tylko na jednym przewodzie powinien być plus oraz który przekaźnik odpowiada z sterowanie pompą??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 I chyba znowu ci się nie chce zapuścić googli... który przekaźnik odpowiada z sterowanie pompą? google: czy tylko na jednym przewodzie powinien być plus google: P.S. Zajefajnie by było, jakbyś w przyszłości podawał model lub rocznik, bo między modelami też były różnice, niekiedy spore...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 AA sory gapa ze mnie, rok 94, model nie wiem skrzynka bezpieczników jest tam inna i bezpiecznik są ok.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 No to sobie gogluj. Elektrycznie powinno być to samo - masa brąz, napięcie czerwono żółty.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Czyli ogólnie do pompy dochodzi na jednym przewodzie plus reszta to minus   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 A patrzyłeś na schemat który wrzuciłem? Gdzie tam widzisz reszta to minus   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Ten schemat to raczej nie to bo tam jest na 3 piny z tego co widzę a w aucie jest na 4, model auta to 6n1 I z tego co wyczytałem to plus jest na 2 kablach z czego na jednym jest cały czas tzn od zapłonu a na drugim od momentu odpalenia. Dziwi mnie tylko, to, że podwałem plus na wszystkie piny jaki i minus a pompa bez odzewu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Ja pierdziu... Fragment schematu - kwadrat E9 OGARNIJ SIE plis... To są 3 czy może 4? podwałem plus na wszystkie piny jaki i minus a pompa bez odzewu. Super. Mogłeś zabić wskaźnik poziomu paliwa. Gratulacje. Ze 3 zdrowaśki zmów żebyś miał szczęście i go nie spieprzył bo chłop przez ciebie w koszta pójdzie...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Spokojnie nic się nie stało wskaźnik działa bo to było sprawdzane, jak pokazywał pół baku tak pokazuje to raz, a dwa fakt są 4 piny/przewody spojrzałem na fragment z przekaźnikiem pompy stąd pomyłka. Zastanawia mnie jedno czy w tym modelu pompa załącza się na zapłonie czy przy obrocie wału?? Poza tym nie mówię, że nie masz racji ale dlaczego mogłem uszkodzić wskaźnik poziomu paliwa?? Jeżeli dosłownie na sekundę podałem plus???   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 dlaczego mogłem uszkodzić wskaźnik poziomu paliwa?? Jeżeli dosłownie na sekundę podałem plus??? Ponieważ pływak w baku pracuje wspólnie ze wskaźnikiem z deski i są połączone szeregowo. Oznacza to, że teoretycznie maksymalne napięcie na każdym z nich wynosi 6V a jedno z urządzeń dostało je 2 razy wyższe. Pływak działa na zasadzie potencjometru i przy pełnym zbiorniku jego opór jest niski ale sam w sobie nie dostaje nigdy 12V, bo wskaźnik z deski ma stały opór. czy w tym modelu pompa załącza się na zapłonie czy przy obrocie wału? Wysoce prawdopodobne jest, że jak w Oplu pompa leci przy kręceniu rozrusznikiem. Polo 6N ma system wtrysku Bosch. model auta to 6n1 To międzylift produkowany w latach 99-01. A rocznik 94 to 6N. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5315-vw-polo-14-sprawdzenie-pomy-paliwa/#findComment-30068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się