Skocz do zawartości

VW Polo 1.4 sprawdzenie pomy paliwa


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam małe pytanie znajomy przyszedł do mnie z pewnym problemem otóż jego auto nie odpala. Z tego co ustaliłem to raczej jest do wymiany pompa paliwa. Nie daje żadnych oznak życia czy na zapłonie czy podczas kręcenia rozrusznikiem. Do samej pompy dochodzą 4 kable dwa grubsze tj jeden czerwony na nim jest napięcie i brązowy na nim brak oraz dwa cieńsze biało czarny i fioletowo czarny o ile dobrze pamiętam. Sprawa wygląda tak, że napięcie jest tylko na czerwonym kablu na reszcie kabli brak. Starałem się podłączyć pompę na krótko dałem plus do wtyku z czerwonym kablem i minus na brązowy a pompa jak ani słowa. Pytanie jest takie czy tylko na jednym przewodzie powinien być plus oraz który przekaźnik odpowiada z sterowanie pompą??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba znowu ci się nie chce zapuścić googli...

 

który przekaźnik odpowiada z sterowanie pompą?

google:

 

Fusebox-RELAY.jpg

 

czy tylko na jednym przewodzie powinien być plus

google:

 

wiring2.gif

 

 

P.S.

Zajefajnie by było, jakbyś w przyszłości podawał model lub rocznik, bo między modelami też były różnice, niekiedy spore...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten schemat to raczej nie to bo tam jest na 3 piny z tego co widzę a w aucie jest na 4, model auta to 6n1

I z tego co wyczytałem to plus jest na 2 kablach z czego na jednym jest cały czas tzn od zapłonu a na drugim od momentu odpalenia. Dziwi mnie tylko, to, że podwałem plus na wszystkie piny jaki i minus a pompa bez odzewu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziu...

 

Fragment schematu - kwadrat E9

 

715e1c4078e166cd.jpg

 

OGARNIJ SIE plis... To są 3 czy może 4?

 

podwałem plus na wszystkie piny jaki i minus a pompa bez odzewu.

Super. Mogłeś zabić wskaźnik poziomu paliwa. Gratulacje. Ze 3 zdrowaśki zmów żebyś miał szczęście i go nie spieprzył bo chłop przez ciebie w koszta pójdzie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie nic się nie stało wskaźnik działa bo to było sprawdzane, jak pokazywał pół baku tak pokazuje :) to raz, a dwa fakt są 4 piny/przewody spojrzałem na fragment z przekaźnikiem pompy stąd pomyłka. Zastanawia mnie jedno czy w tym modelu pompa załącza się na zapłonie czy przy obrocie wału?? Poza tym nie mówię, że nie masz racji ale dlaczego mogłem uszkodzić wskaźnik poziomu paliwa?? Jeżeli dosłownie na sekundę podałem plus???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego mogłem uszkodzić wskaźnik poziomu paliwa?? Jeżeli dosłownie na sekundę podałem plus???

Ponieważ pływak w baku pracuje wspólnie ze wskaźnikiem z deski i są połączone szeregowo. Oznacza to, że teoretycznie maksymalne napięcie na każdym z nich wynosi 6V a jedno z urządzeń dostało je 2 razy wyższe. Pływak działa na zasadzie potencjometru i przy pełnym zbiorniku jego opór jest niski ale sam w sobie nie dostaje nigdy 12V, bo wskaźnik z deski ma stały opór.

 

czy w tym modelu pompa załącza się na zapłonie czy przy obrocie wału?

Wysoce prawdopodobne jest, że jak w Oplu pompa leci przy kręceniu rozrusznikiem.

Polo 6N ma system wtrysku Bosch.

 

model auta to 6n1

To międzylift produkowany w latach 99-01. A rocznik 94 to 6N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania