Skocz do zawartości

Modyfikacja silnika X14SZ na C14SE


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie kochani :-)

Kupiłem ostatnio Opelka Combo 98r. z silnikiem X14SZ i cieknie mi dość konkretnie olej z pod uszczelki głowicy przy śrubach (proszę nie pisać że może z innego miejsca, bo to raczej sprawdzone) i w związku z tym, że muszę wymienić uszczelkę. Zastanawiam się czy nie zmodyfikować tego silnika do wersji C14SE przyrost mocy 22 KM. Z tego co już wyczytałem różnica jest w głowicy (wałek ponoć taki sam), oczywiście kolektor dolotowy, listwa wtryskowa, potrzebował bym jeszcze wiązkę elektryczną i komp. Pompa paliwa ponoć wyrobi.

Co jeszcze potrzebuję żeby zrobić taką modyfikację?

Samochód będzie jeździł tylko na gazie z mikserem i nie wiem czy w takim przypadku ma to w ogóle jakikolwiek sens, bo różnica po miedzy tymi silnikami to tylko chyba zasilanie (mono i wielo wtrysk), a gazem będzie zasilany w taki sam sposób.

 

Proszę o opinię w tym temacie.

 

Pozdrowionka :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa ponoć wyrobi.

Ponoć Donald obiecywał w Polsce drugą Irlandię...

NIE WYDOLI. Ten silnik ma pompę 1 bar a wielopunkt ma 3 bary - subtelna różnica 300% nie jest aż tak mało istotna. Trzeba wymienić pompę paliwa.

 

różnica jest w głowicy (wałek ponoć taki sam), oczywiście kolektor dolotowy, listwa wtryskowa, potrzebował bym jeszcze wiązkę elektryczną i komp.

Dokładnie tak jest. I do tego kolektor wydechowy.

 

Samochód będzie jeździł tylko na gazie z mikserem i nie wiem czy w takim przypadku ma to w ogóle jakikolwiek sens, bo różnica po miedzy tymi silnikami to tylko chyba zasilanie (mono i wielo wtrysk), a gazem będzie zasilany w taki sam sposób.

Parownik MUSI mieć wystarczającą wydajność. Jeśli jest na styk to też wymiana. Powinno być ok. 25-30% zapasu. Oczywiście przeregulowanie instalacji również należy wykonać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30038
Udostępnij na innych stronach

Czy faktycznie poczuję różnicę w osiągach, lub mniejsze spalanie po takich modyfikacjach? Tylko przypominam że na LPG z mikserem.

 

Pompę paliwa będę miał z silnika C20NE (ta już będzie odpowiednia :-D ).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30039
Udostępnij na innych stronach

Czy faktycznie poczuję różnicę w osiągach, lub mniejsze spalanie po takich modyfikacjach?

 

Mniejsze spalanie nie, ale na pewno będzie się to lepiej odpychało. Combo jest lekkie więc te 22kM to dużo.

 

Pompę paliwa będę miał z silnika C20NE (ta już będzie odpowiednia ).

 

Wszystko jedno czy z 2.0 czy 1.4... byle by miała 3 bary.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30043
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie właśnie skąd biorą się te 22KM, jeżeli wałek jest taki sam?

Różni się ten układ konstrukcją dolotu no i właśnie wielopunktowym podawaniem paliwa.

Jeżeli największe znaczenie ma podawanie paliwa to u mnie przy zasilaniu LPG nie będzie zbytniej różnicy w mocy.

 

Mógł by mi ktoś wyjaśnić jakie rozwiązanie przynosi największe korzyści i dlaczego?

 

Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia...

 

Dobrej nocy :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30046
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Wałek jest inny.

 

skąd biorą się te 22KM,

 

Z różnic. Wałek jest duzo lepszy od tego z SPI, głowica doprezy lekko silnik, ma wieksze przekroje kanałów. Kolektor ssacy jest skonstruowany tak aby kazdy cylinder pobierał taka samą ilosc powietrza. A twój ma rozdzielic po równo mieszanke - to nie to samo.

Pamietaj ze to tylko moc max, walek zmieni charakterystyke silnika (dół słabo, góra lepiej).

 

Jeżeli największe znaczenie ma podawanie paliwa to u mnie przy zasilaniu LPG nie będzie zbytniej różnicy w mocy.

 

W x14nz masz mixer 28mm i przepustnice 34mm bodajze. W c14se masz przepustnice cos kolo 50mm wiec i mixer bedzie duzo wiekszy. Dodajac do tego powyzsze i bedzie odczuwalna róznica.

 

Na koniec z racji konstrukcji kolektora MPI moga byc klopoty z gazem I czy II gen.

Moment słabiutko skoczy bo tylko ok 10Nm i to jeszcze pewnie przesuniety w góre.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30047
Udostępnij na innych stronach

Głowicę z osprzętem już mam z C14SE, ale wiązkę i komp. mam już z 1.6 pełen wtrysk (oznaczeń nie znam, nie było na bloku...).

Czy ta wiązka i ECU, będzie pasował do silnika C14SE?

 

Właśnie sprawdziłem i do głowicy nie dali mi listwy z wtryskami... :-? ale trzeba się pilnować na każdym kroku żeby cię nie zrobili w konia...

 

Mam pytanko jaka listwa z wtryskami będzie pasować do tego silnika?

 

 

Dzięki ;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30121
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania