Gość Tumak5 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Witajcie kochani Kupiłem ostatnio Opelka Combo 98r. z silnikiem X14SZ i cieknie mi dość konkretnie olej z pod uszczelki głowicy przy śrubach (proszę nie pisać że może z innego miejsca, bo to raczej sprawdzone) i w związku z tym, że muszę wymienić uszczelkę. Zastanawiam się czy nie zmodyfikować tego silnika do wersji C14SE przyrost mocy 22 KM. Z tego co już wyczytałem różnica jest w głowicy (wałek ponoć taki sam), oczywiście kolektor dolotowy, listwa wtryskowa, potrzebował bym jeszcze wiązkę elektryczną i komp. Pompa paliwa ponoć wyrobi. Co jeszcze potrzebuję żeby zrobić taką modyfikację? Samochód będzie jeździł tylko na gazie z mikserem i nie wiem czy w takim przypadku ma to w ogóle jakikolwiek sens, bo różnica po miedzy tymi silnikami to tylko chyba zasilanie (mono i wielo wtrysk), a gazem będzie zasilany w taki sam sposób. Proszę o opinię w tym temacie. Pozdrowionka   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Pompa paliwa ponoć wyrobi. Ponoć Donald obiecywał w Polsce drugą Irlandię... NIE WYDOLI. Ten silnik ma pompę 1 bar a wielopunkt ma 3 bary - subtelna różnica 300% nie jest aż tak mało istotna. Trzeba wymienić pompę paliwa. różnica jest w głowicy (wałek ponoć taki sam), oczywiście kolektor dolotowy, listwa wtryskowa, potrzebował bym jeszcze wiązkę elektryczną i komp. Dokładnie tak jest. I do tego kolektor wydechowy. Samochód będzie jeździł tylko na gazie z mikserem i nie wiem czy w takim przypadku ma to w ogóle jakikolwiek sens, bo różnica po miedzy tymi silnikami to tylko chyba zasilanie (mono i wielo wtrysk), a gazem będzie zasilany w taki sam sposób. Parownik MUSI mieć wystarczającą wydajność. Jeśli jest na styk to też wymiana. Powinno być ok. 25-30% zapasu. Oczywiście przeregulowanie instalacji również należy wykonać.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tumak5 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Czy faktycznie poczuję różnicę w osiągach, lub mniejsze spalanie po takich modyfikacjach? Tylko przypominam że na LPG z mikserem. Pompę paliwa będę miał z silnika C20NE (ta już będzie odpowiednia ).   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30039 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Czy faktycznie poczuję różnicę w osiągach, lub mniejsze spalanie po takich modyfikacjach? Mniejsze spalanie nie, ale na pewno będzie się to lepiej odpychało. Combo jest lekkie więc te 22kM to dużo. Pompę paliwa będę miał z silnika C20NE (ta już będzie odpowiednia ). Wszystko jedno czy z 2.0 czy 1.4... byle by miała 3 bary.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tumak5 Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Zastanawia mnie właśnie skąd biorą się te 22KM, jeżeli wałek jest taki sam? Różni się ten układ konstrukcją dolotu no i właśnie wielopunktowym podawaniem paliwa. Jeżeli największe znaczenie ma podawanie paliwa to u mnie przy zasilaniu LPG nie będzie zbytniej różnicy w mocy. Mógł by mi ktoś wyjaśnić jakie rozwiązanie przynosi największe korzyści i dlaczego? Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia... Dobrej nocy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Wałek jest inny. skąd biorą się te 22KM, Z różnic. Wałek jest duzo lepszy od tego z SPI, głowica doprezy lekko silnik, ma wieksze przekroje kanałów. Kolektor ssacy jest skonstruowany tak aby kazdy cylinder pobierał taka samą ilosc powietrza. A twój ma rozdzielic po równo mieszanke - to nie to samo. Pamietaj ze to tylko moc max, walek zmieni charakterystyke silnika (dół słabo, góra lepiej). Jeżeli największe znaczenie ma podawanie paliwa to u mnie przy zasilaniu LPG nie będzie zbytniej różnicy w mocy. W x14nz masz mixer 28mm i przepustnice 34mm bodajze. W c14se masz przepustnice cos kolo 50mm wiec i mixer bedzie duzo wiekszy. Dodajac do tego powyzsze i bedzie odczuwalna róznica. Na koniec z racji konstrukcji kolektora MPI moga byc klopoty z gazem I czy II gen. Moment słabiutko skoczy bo tylko ok 10Nm i to jeszcze pewnie przesuniety w góre.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tumak5 Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 Głowicę z osprzętem już mam z C14SE, ale wiązkę i komp. mam już z 1.6 pełen wtrysk (oznaczeń nie znam, nie było na bloku...). Czy ta wiązka i ECU, będzie pasował do silnika C14SE? Właśnie sprawdziłem i do głowicy nie dali mi listwy z wtryskami... ale trzeba się pilnować na każdym kroku żeby cię nie zrobili w konia... Mam pytanko jaka listwa z wtryskami będzie pasować do tego silnika? Dzięki   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5310-modyfikacja-silnika-x14sz-na-c14se/#findComment-30121 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się