Skocz do zawartości

Duże spalanie fiat punto 1,2 MPI


Gość maras790501

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maras790501

Witam kolegów.Mam pytanko, może ktoś pomoże ;-) Jeżdżę na lpg.Przebieg mam już spory.Problem taki że po przełączeniu na lpg, silnik pobiera mi i pb i lpg. Zalewa pierwszą świecę od strony podłączenia przewodu paliwa do listwy.Po zamianie wtrysków miejscami cały czas zalewa tą pierwszą świecę.Zamontowałem sobie odcięcie zasilania pompy paliwa, bo instalacja lpg nie odcinała.Jednak zauważyłem że paliwo które zostaje w układzie znika. Czy możliwe że wtryski zapieczone puszczają?Dodam że kiedyś musiałem przejechać 300 km na pb z powodu awari lpg i spalanie wyszło ponad 12/100 km.Z wydechu śmierdziało paliwem.Na gazie chodzi super i pali ok 8/100.Zauważyłem jeszcze taki objaw- jak odpalę z pb to póżniej na gazie podczas przyśpieszania ma taką dziurę przydusi się i dopiero zacznie przyspieszać. Jednak gdy parę dni odpalam z lpg to wszystko wraca do normy,i fajnie śmiga. Dodam jeszcze że mam instal lpg 2 gen.Wymieniłem już emulator na nowy. Bez efektu.Stawiam na wtryski, jednak mogę się mylić Pozdrawiam ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na wtryski

Zastanawiające jest to:

Po zamianie wtrysków miejscami cały czas zalewa tą pierwszą świecę

Więc nie pasuje mi to do wtrysków.

 

Bardziej winien będzie moim zdaniem sterownik silnika, ponieważ on podaje masę na poszczególne wtryskiwacze benzyny i ani zamiana wtrysków nic nie da ani odcięcie pompy.

paliwo które zostaje w układzie znika

Jest to uzasadnieniem tego co piszę - sterownik silnika otwiera ten wtryskiwacz na tym cylindrze.

Widziałbym jako jedyne wyjście wizytę w zakładzie specjalizującym się w naprawach sterowników silnika - na podstawie pomiarów zdiagnozują czy mam rację.

 

kiedyś musiałem przejechać 300 km na pb z powodu awari lpg i spalanie wyszło ponad 12/100 km.Z wydechu śmierdziało paliwem.Na gazie chodzi super i pali ok 8/100.

Bo instalacja LPG jest wyregulowana zbyt ubogo.

Poczytaj na naszym forum o autoadaptacji sterownika silnika. Wyreguluj LPG a problem ustąpi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

ArKos dzięki za konkretną odpowiedż.Do specjalistów nie pojadę, bo koszt usługi przekroczy wartość samochodu ;-) Jak znajdę chwilkę czasu to sam sprawdzę miernikiem. Jak dobrze zrozumiałem to sterownik steruje masą na wtryski a plus będzie zawsze tak? Co do autoadaptacji to poczytam, teraz jestem trochę zabiegany.Gracz24ha tego twojego postu to jakoś nie rozumiem.Kompletny brak jakiejkolwiek wskazówki, czy porady. To że źle ustawiona instal. lpg może zabić silnik to żadna tajemnica.Ja tym samochodem przejechałem na lpg już 393.000tys.km. Raz tylko UPG wymieniłem. ArKos zanim odwiedziłem forum zamówiłem już całą listwę z wtryskami, za dobrą kasę-90 pln. Te moje jak sprawdzałem to już kiepsko rozpylały lpg już je pewnie dobił.Jak wymienię to napiszę jaki efekt :-) Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sterownik steruje masą na wtryski a plus będzie zawsze tak?

Dokładnie tak jest. Po włączeniu zapłonu na wtryskach pojawia się stały "+" a otwierają się po otrzymaniu masy ze sterownika silnika.

 

zanim odwiedziłem forum zamówiłem już całą listwę z wtryskami, za dobrą kasę-90 pln.

Oby to nie były pieniądze w błoto wrzucone. Mnie to wygląda na sterownik, chyba, że gdzieś na przewodach jest coś nie tak - może z sąsiadującym przewodem się coś styka i staje się to pozorną masą, która wystarcza aby wtrysk zadziałał.

 

Gracz24ha tego twojego postu to jakoś nie rozumiem

Kolega trochę igra z ogniem. Notorycznie rzuca linki do tamtego portalu, a jest to sprzeczne z regulaminem jeśli nie służy pomocy. Od dłuższego czasu się przyglądam i coraz mniej mi się to podoba. Proponuję dać sobie na wstrzymanie z tym linkowaniem, bo różnie może być...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

ArKos czytałem właśnie o tej autoadaptacji i jeżeli dobrze zrozumiałem to po kilkunastu kilometrach sterownik powinien wyregulować pb. Ja przejechałem ponad 300 i nic się nie zmieniło :-( Dlatego też podejrzewam uszkodzenie tych wtrysków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jeżeli sam sterownik jest nie tegez, to również będzie z tym problem. No ale może masz rację - spróbuj podmienić listwę, skoro już i tak jest kupiona. Mnie tylko martwi, że pomimo podmiany wtrysku nadal na tym samym cylindrze leje. To według mnie nie jest wina wtrysków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

Przyszły wtryski :-) Rozpakowałemi złapałem się za głowę, całe zardzewiałe z zewnątrz.No myślę sobie dobry zakup. Ale co zrobić dam im szansę w końcu co tracę.Panowie pełen sukces.Troszkę musiałem się przejechać żeby normalnie wkręcał się na obroty.Odpala pięknie na pb.Nawet na lpg na biegu jałowym nie faluje na obrotach.Przedtem wachały się od 900 do 1000.Na jednym wtrysku zauważyłem że oring puszcza i czuć paliwo ale to już pan pikuś ;-) Zastanawiam się tylko czy to napewno była wina wtrysków wymieniłem kompletną listwę. Jest tam jakiś zawór czy coś takiego, może to miało winę :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania