Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Mitsubishi Lancer 95, 1300 lpg, 200000km na liczniku.. Bierze 07l/ 1000km oleju, dymi przy starcie na zimnym. Od 15 tys.km tzn. od momentu kiedy go kopiłem bierze olej. Zanim to zauważyłem założyłem lpg sekwencja.Po zakupie nie widziałem dymu z rury wydechowej, świece były czyste. Teraz widać niebieskawy dym po zapaleniu samochodu na zimno, czesto dlawi sie przy starcie pod obciążeniem. Odkręcałem świece. Wynik 1cyl.- min. ślady oleju, 2cyl.-dość duze ślady na elektrodach bocznych, 3cyl.-dość duże ślady oleju, 4cyl.-minimalne ślady oleju. Pomiar sprężania na gorąco: 1:12, 2:13, 3:13,5, 4:11,5. Czy można na tej podstawie zdiagnozować usterkę czy trzeba ściągać głowicę? Pierścienie czy uszczelniacze na zaworach?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze napweno, po takim przebiegu sa juz twarde i nie uszczelniaja trzpieni zaworowych, co do pierscieni to nie wynika z pomiaru kompresji ze sa do wymiany.Jesli kpt pierscieni nie nadszarpnie mocno budzetu to warto wymienic na nominały i problem z głowy. Co do uszczelniaczy to wymiana,szlif itd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29712
Udostępnij na innych stronach

co do pierscieni to nie wynika z pomiaru kompresji ze sa do wymiany

Nie wiemy jakie fabryczne sprężanie ma silnik. Po próbie olejowej nie trzeba znać danych fabrycznych - wystarczy wzrost kompresji o ok. 10-15% i już wiadomo...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29713
Udostępnij na innych stronach

fabrycznych powinno byc 10,4

 

Nie za mało? :niepewny:

 

Nie mylisz czasem stopnia sprężania z ciśnieniem sprężania ? ... :niepewny:

To 10,4 to by mi wyglądało na stopień i poprawnie powinno być 10,4:1

 

Czyli: Pspr= 0,125 x E = 0,125 x 10,4 = 1,3(MPa) (≈13bar)

 

A werdle tego na II i na III cylindrze ciśnienie jest w normie a w I i w IV jest za niskie :)

 

Aczkolwiek zacząłbym od próby olejowej, niby w 90% przypadków winne są uszczelniacze - na zimnym silniku zakopci na zimno bo guma jest twarda, na ciepłym dymienie jest mniejsze gdyż guma pod wpływem temperatury mięknie. ;)

 

Osobiście obstawiam jednak pierścionki... gdyby winne były tylko uszczelniacze kompresja mogła by być nadzwyczaj wysoka (ze względu na zebrany w cylindrach olej - przynajmniej ja tak miałem w Vectrze - kompresja 14 na wszystkich garach - czyli silnik powinien być kosa malina, a niebieska zadyma za autem mogła służyć jako maskowanie wojskowe :lol:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29716
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem probe olejowa. Wlalem 5ml oleju do kazdego gara-może trochę mało??? Przekręciłem rozusznikiem ze 2 razy zeby rozprowadzic olej. Cisnienie nie wzroslo. Zastanawia mnie wyzsze cisnienie spreżania na dwoch środkowych garach. Moze uszkodzone pierscienie olejowe???? Jak te silniki 4g13 toleruja gaz? Japończycy słyną z jakości wykonania. Silniki jeżdżą dlugo suche. Jakie macie doświadczenie z tymi silnikami??? Czy często zdarza się ze przed kapitalką padają uszczelniacze???

 

[ Dodano: 2013-08-19, 23:28 ]

Miałem ze 2 lata temu Colta 97 też z 4g13. I też z gazem sekwencyjnym. Kupiłem go we Wrocławiu. Mam 400 km do Wrocławia. Zanim dojechałem wlałem w niego 5l Lotosa zeby go nie zatrzeć. W domu zacząłem od uszczelniaczy zaworowych. Kupiłem siódemki bo takie mi dał gościu w sklepie. Okazało się że przychodzą o średnicy 8. Ściągnąłem jeden był w idealnym stanie. Te o średnicy 7 ze sklepu niby nowe ale wyglądały o wiele gorzej. No i ściągnąłem głowicę. Okazało się ze pierścienie na zamkach wykazywały zbyt duże zużycie. Cylindry były lekko zużyte max. 0,02mm. Tyle wykazał pomiar średnicówką. Nie było mowy o żadnym owalu. Założyłem nowe pierścienie, dałem głowice do lekkiego liźnięcia. I auto chodziło a oleju już nie brało. Zresztą nie wiem jak długo, bo go sprzedałem. Przy okazji tego brania oleju poszedł katalizator i zaczęła mi się świecić kontrolka CHECK ENGINE. I CO WY NA TO PANOWIE???Czy którys z Was miał jakies doswiadczenia z tymi silnikami?

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29720
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania