Gość Kazuyoshi Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Mam Mitsubishi Lancer 95, 1300 lpg, 200000km na liczniku.. Bierze 07l/ 1000km oleju, dymi przy starcie na zimnym. Od 15 tys.km tzn. od momentu kiedy go kopiłem bierze olej. Zanim to zauważyłem założyłem lpg sekwencja.Po zakupie nie widziałem dymu z rury wydechowej, świece były czyste. Teraz widać niebieskawy dym po zapaleniu samochodu na zimno, czesto dlawi sie przy starcie pod obciążeniem. Odkręcałem świece. Wynik 1cyl.- min. ślady oleju, 2cyl.-dość duze ślady na elektrodach bocznych, 3cyl.-dość duże ślady oleju, 4cyl.-minimalne ślady oleju. Pomiar sprężania na gorąco: 1:12, 2:13, 3:13,5, 4:11,5. Czy można na tej podstawie zdiagnozować usterkę czy trzeba ściągać głowicę? Pierścienie czy uszczelniacze na zaworach?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Próba olejowa da odpowiedź, czy to pierścienie czy uszczelniacze.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 uszczelniacze napweno, po takim przebiegu sa juz twarde i nie uszczelniaja trzpieni zaworowych, co do pierscieni to nie wynika z pomiaru kompresji ze sa do wymiany.Jesli kpt pierscieni nie nadszarpnie mocno budzetu to warto wymienic na nominały i problem z głowy. Co do uszczelniaczy to wymiana,szlif itd.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 co do pierscieni to nie wynika z pomiaru kompresji ze sa do wymiany Nie wiemy jakie fabryczne sprężanie ma silnik. Po próbie olejowej nie trzeba znać danych fabrycznych - wystarczy wzrost kompresji o ok. 10-15% i już wiadomo...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 wg danych fabrycznych powinno byc 10,4 wiec cisnienie raczej w normie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 10,4 ? Chyba pomyliłeś stopień sprężania z ciśnieniem sprężania. Ja teraz poszukałem i wskazuje na to, że fabryka ma być 13-13.5 bara.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 fabrycznych powinno byc 10,4 Nie za mało? Nie mylisz czasem stopnia sprężania z ciśnieniem sprężania ? ... To 10,4 to by mi wyglądało na stopień i poprawnie powinno być 10,4:1 Czyli: Pspr= 0,125 x E = 0,125 x 10,4 = 1,3(MPa) (≈13bar) A werdle tego na II i na III cylindrze ciśnienie jest w normie a w I i w IV jest za niskie Aczkolwiek zacząłbym od próby olejowej, niby w 90% przypadków winne są uszczelniacze - na zimnym silniku zakopci na zimno bo guma jest twarda, na ciepłym dymienie jest mniejsze gdyż guma pod wpływem temperatury mięknie. Osobiście obstawiam jednak pierścionki... gdyby winne były tylko uszczelniacze kompresja mogła by być nadzwyczaj wysoka (ze względu na zebrany w cylindrach olej - przynajmniej ja tak miałem w Vectrze - kompresja 14 na wszystkich garach - czyli silnik powinien być kosa malina, a niebieska zadyma za autem mogła służyć jako maskowanie wojskowe )   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 No i zgadza się. Ja znalazłem dane 13-13.5 bar. Zgodnie ze wzorem gra wszystko.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 zwracam honor niedowidzialem masz racje :   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kazuyoshi Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Zrobilem probe olejowa. Wlalem 5ml oleju do kazdego gara-może trochę mało??? Przekręciłem rozusznikiem ze 2 razy zeby rozprowadzic olej. Cisnienie nie wzroslo. Zastanawia mnie wyzsze cisnienie spreżania na dwoch środkowych garach. Moze uszkodzone pierscienie olejowe? Jak te silniki 4g13 toleruja gaz? Japończycy słyną z jakości wykonania. Silniki jeżdżą dlugo suche. Jakie macie doświadczenie z tymi silnikami??? Czy często zdarza się ze przed kapitalką padają uszczelniacze??? [ Dodano: 2013-08-19, 23:28 ] Miałem ze 2 lata temu Colta 97 też z 4g13. I też z gazem sekwencyjnym. Kupiłem go we Wrocławiu. Mam 400 km do Wrocławia. Zanim dojechałem wlałem w niego 5l Lotosa zeby go nie zatrzeć. W domu zacząłem od uszczelniaczy zaworowych. Kupiłem siódemki bo takie mi dał gościu w sklepie. Okazało się że przychodzą o średnicy 8. Ściągnąłem jeden był w idealnym stanie. Te o średnicy 7 ze sklepu niby nowe ale wyglądały o wiele gorzej. No i ściągnąłem głowicę. Okazało się ze pierścienie na zamkach wykazywały zbyt duże zużycie. Cylindry były lekko zużyte max. 0,02mm. Tyle wykazał pomiar średnicówką. Nie było mowy o żadnym owalu. Założyłem nowe pierścienie, dałem głowice do lekkiego liźnięcia. I auto chodziło a oleju już nie brało. Zresztą nie wiem jak długo, bo go sprzedałem. Przy okazji tego brania oleju poszedł katalizator i zaczęła mi się świecić kontrolka CHECK ENGINE. I CO WY NA TO PANOWIE???Czy którys z Was miał jakies doswiadczenia z tymi silnikami? Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5256-uszczelniacze-czy-pierscienie/#findComment-29720 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się