Skocz do zawartości

Czyszczenie przepustnicy, adaptacja


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam w sowim aucie taki problem. Od pewnego czasu nie zawsze ale czasami auto traciło moc, nie reagowało na pedał gazu, ciężko było ruszyć ze świateł. Kupiłem kabel zrobiłem diagnozę było tam sporo błędów, pokasowałem je ale dwa zostały tyczą się one przepustnicy (jak bd trzeba to wrzucę je tutaj). Teraz do rzeczy, ostatnio trochę grzebałem pod maską sprawdziłem wiązkę co idzie do przepustnicy i jest ok. Jak się okazało główna przyczyną był zatkany wężyk od podciśnienia, z tego co się orientuje to podciśnienie to przyśpiesza zapłon ( ale tego pewny nie jestem ) tak czy siak wężyk ten idzie od zaworka na listwie wtryskowej do przepustnicy. Po jego przeczyszczeniu problem ustał, zrobiłem już sporo km i jak narazie spokój auto idzie jak burza. Chciałem jeszcze dla świętego chciałem wyczyścić przepustnicę bo obroty lekko falują i tu mam dwa pytania pierwsze do czyszczenia muszę zdjąć przepustnicę i jakimś środkiem ją "przedmuchać" i dać nową uszczelkę?? pytanie drugie jak wygląda sprawa adaptacji wystarczy wykasować błędy odpalić auto i poczekać aż sie nagrzeje nie dotykając pedału gazu czy trzeba coś jeszcze w kompem robić??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuje to podciśnienie to przyśpiesza zapłon ( ale tego pewny nie jestem ) tak czy siak wężyk ten idzie od zaworka na listwie wtryskowej do przepustnicy.

Bzdura. Za wyprzedzenie kąta zapłonu odpowiada przepływomierz, a wężyk do regulatora ciśnienia paliwa ma za zadanie zwiększyć ciśnienie paliwa na listwie w chwili wstawienia z buta. Ten "zaworek" to regulator ciśnienia paliwa.

 

do czyszczenia muszę zdjąć przepustnicę i jakimś środkiem ją "przedmuchać" i dać nową uszczelkę?

 

Tak. Np sprajem do czyszczenia gaźników.

 

jak wygląda sprawa adaptacji wystarczy wykasować błędy odpalić auto i poczekać aż sie nagrzeje nie dotykając pedału gazu czy trzeba coś jeszcze w kompem robić??

 

VAG 3.11

Pisze co należy zrobić i jak się zachowywać podczas adaptacji. Po adaptacji auto normalnie powinno jeździć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura. Za wyprzedzenie kąta zapłonu odpowiada przepływomierz, a wężyk do regulatora ciśnienia paliwa ma za zadanie zwiększyć ciśnienie paliwa na listwie w chwili wstawienia z buta. Ten "zaworek" to regulator ciśnienia paliwa.

 

A widzisz człowiek cały czas się uczy. W moim poprzednim aucie przyśpieszenie zapłonu było właśnie sterowane od podciśnienia stąd tutaj tak skojarzyłem, ale fakt tam ten wężyk szedł od gaźnika to aparatu zapłonowego a nie do zaworka redukującego ciśnienie paliwa tak jak tu jest.

 

Nie za bardzo łapię tylko z tym VAG-em 3.11, jak możesz to przybliż mi to bardziej, a jak już jestem przy samym VAG-u to w którą zakładkę muszę wejść aby sprawdzić czy wszystkie czujniki ABS-u zaczytują ta samą prędkość kół, bo jak już kiedyś tu pisałem podczas zatrzymania załącza mi się ASB, a jako takiego błędu nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-audi-kodowanie-centralnego-zamka-vt4244.htm

 

01 ENGINE -> ADAPTATION - adaptacja przepustnicy.

03 ABS BRAKES - ABS

 

Przecież pisze wszystko, podstawowy zakres angielskiego technicznego. Chyba też są gdzieś na sieci spolszczenia, można spróbować poszukać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh mój ang techniczny jest na średnim poziomie, mi bynajmniej wystarcza, mi chodziło tylko o ten skrót 3.11 tego nie złapałem. Co do ABS-u to właśnie tam wchodziłem z tym, że nie wiem czemu ale program nie chciał mi odczytywać prędkości kół, co prawda robiłem to na szybko bo się śpieszyłem, w wolnej chwili sprawdzę to jeszcze raz. I tak na marginesie nie unoś się tak bo to, że Ty masz taką wiedzę nie oznacza, że każdy taką ma, a z tego co wiem to forum jest po to, żeby udzielać informacji. Tak czy siak dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie unoszę się. Nie znasz mnie, nie wiesz jaki jestem na codzień a jaki w momencie uniesienia się. Spytaj Grzesia, zna mnie długie lata. Po prostu taki jestem - szorstki.

2. 3.11 to wersja VAGa. Są też inne ale nie umożliwiają logowania wartości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, jeżeli ja mam VAG-a 409.1 to adaptacji nie zrobię?? W wolnej chwili (czytaj w weekend ) mimo wszystko sprawdzę jak to wygląda w rzeczywistości. Czy moją wersją uda mi się to zrobić. A zapytam jeszcze o jedno w tym linku co mi podałeś podajesz jak uruchomić dodatkowe opcje (tak najprościej powiem) i tam mówisz, że jest kod na aktywne migacze podczas zamykania i otwierania auta z centralnego, czy top działa na nie ori centralnym i alarmie??? Bo z tego co wiem to alarm mam nie ori a centralny chyba tez nie ale tego nie jestem pewny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh no nic w weekend się z tym pobawię, z tego co wiem to u mnie migacze mrugały przy zamykaniu i otwieraniu auta z pilota ale od pewnego czasu nie działa i nie wiem czemu czy jakaś przerwa w obwodzie, czy wina centralki, nic dzięki za pomoc zobaczę w weekend.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania