Skocz do zawartości

Pali sie kontrolka ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarek65w

Witam

Do kolegów z elektryka obeznanych , pali się jak w temacie.

Wydaje się standard - altek , diody , akumulator.

 

Ale nie tak do końca , akumulator pokazuje mi 12V z małym kawałeczkiem.

Włączony 14,2V więc wydaje się wszystko oki.

 

Pomiary z Op-com potwierdzone zwykłym miernikiem.

Błąd jaki pokazuje to - P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie

(05) - Obecny.

Wykasowany , wyskakuje ponownie :-? .

 

Moja wiedza co to może być się skończyła , a nie chce wylądować na wymianach altka bez rezultatu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/
Udostępnij na innych stronach

Gość jarek65w

Wszystko co w sieci wyczytałem na to wskazywało :-/ , ale się jeszcze łudziłem.

Chyba przyjdzie szukać jakiejś używki , bo nie wiem czy regeneracja będzie lepsza ?

Z pewnością droższa .

Dzięki ArKos.

 

p.s. nie trafiłem nigdzie jak się go w moim silniku wymienia , jest gdzieś ?

bo za wiele pod machą nie widzę niestety i się zastanawiam czy sam wymienię ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29404
Udostępnij na innych stronach

Gość jarek65w

ArKos

Jak zluzować ten napinacz , pod autko trzeba ?

Bo nie mam kanału a muszę napinacz wyciągnąć by zrobić to samo za alternatorem.

 

Coś o 15 kluczu czytałem ale nie widzę nigdzie tylko odwrócone torxy.

cace21f542f2f774gen.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29427
Udostępnij na innych stronach

Napasować oczkowy klucz na tego torxa i po założeniu starać się okręcić go - napinacz zluzuje pasek. Zrzucić pasek i wyjąć altka. U góry i na dole śruby, być może trzeba będzie napinacz odkręcić, aby dojść do dolnych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29429
Udostępnij na innych stronach

Gość jarek65w

ArKos

Właśnie wylazłem z pod auta ,nic tam nie widzę.

 

Aaaa już wiem , obrazek wszystko powie.

6e9e9fb5031dedb3.jpg

 

Odkręcamy na dole (sprężyna do góry) i luzuje się pasek , potem odkręcamy całość i powinno być dojście do altka.

 

Przy altku jest jeden gruby przewód i kostka z cienkim - tylko jeden z kostki powinien odchodzić ?

Z drugiej strony to te kostki :-x , co jedna to inny sposób zdejmowania.

Znów się trzeba będzie nagłówkować jak to wypiąć :cry: .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29430
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wylazłem z pod auta ,nic tam nie widzę.

Ale co ty chcesz widzieć? Od góry się to da zrobić.

Ciekaw jestem jak potem zamierzasz założyć napinacz, jak będzie pasek :P A i przy odkręcaniu może ci ta sprężyna fiknąć :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29434
Udostępnij na innych stronach

Gość jarek65w

No to jak to zdjąć :-| .

 

Trzeba na tego torxa z rolki klucz założyć i ciągnąć zluzować pasek aby pasek sciągnąć .

Dopiero potem odkręcamy napinacz , tak wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29436
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania