Gość jarek65w Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Witam Do kolegów z elektryka obeznanych , pali się jak w temacie. Wydaje się standard - altek , diody , akumulator. Ale nie tak do końca , akumulator pokazuje mi 12V z małym kawałeczkiem. Włączony 14,2V więc wydaje się wszystko oki. Pomiary z Op-com potwierdzone zwykłym miernikiem. Błąd jaki pokazuje to - P0621 - Obwód sterujacy lampka alternatora "L", wadliwe dzialanie (05) - Obecny. Wykasowany , wyskakuje ponownie . Moja wiedza co to może być się skończyła , a nie chce wylądować na wymianach altka bez rezultatu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Alternator... Miałem taki sam przypadek w Yarisie szwagra. Ładowanie 13,95 a kontrolka świeciła na maksa.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek65w Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Wszystko co w sieci wyczytałem na to wskazywało , ale się jeszcze łudziłem. Chyba przyjdzie szukać jakiejś używki , bo nie wiem czy regeneracja będzie lepsza ? Z pewnością droższa . Dzięki ArKos. p.s. nie trafiłem nigdzie jak się go w moim silniku wymienia , jest gdzieś ? bo za wiele pod machą nie widzę niestety i się zastanawiam czy sam wymienię ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29404 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 24 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 W każdym tak samo. Zdjąć pasek po zluzowaniu napinacza, odkręcić śruby i przewody a potem wsadzić drugi.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek65w Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 ArKos Jak zluzować ten napinacz , pod autko trzeba ? Bo nie mam kanału a muszę napinacz wyciągnąć by zrobić to samo za alternatorem. Coś o 15 kluczu czytałem ale nie widzę nigdzie tylko odwrócone torxy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Napasować oczkowy klucz na tego torxa i po założeniu starać się okręcić go - napinacz zluzuje pasek. Zrzucić pasek i wyjąć altka. U góry i na dole śruby, być może trzeba będzie napinacz odkręcić, aby dojść do dolnych.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek65w Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 ArKos Właśnie wylazłem z pod auta ,nic tam nie widzę. Aaaa już wiem , obrazek wszystko powie. Odkręcamy na dole (sprężyna do góry) i luzuje się pasek , potem odkręcamy całość i powinno być dojście do altka. Przy altku jest jeden gruby przewód i kostka z cienkim - tylko jeden z kostki powinien odchodzić ? Z drugiej strony to te kostki , co jedna to inny sposób zdejmowania. Znów się trzeba będzie nagłówkować jak to wypiąć .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Właśnie wylazłem z pod auta ,nic tam nie widzę. Ale co ty chcesz widzieć? Od góry się to da zrobić. Ciekaw jestem jak potem zamierzasz założyć napinacz, jak będzie pasek A i przy odkręcaniu może ci ta sprężyna fiknąć   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek65w Opublikowano 29 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 No to jak to zdjąć . Trzeba na tego torxa z rolki klucz założyć i ciągnąć zluzować pasek aby pasek sciągnąć . Dopiero potem odkręcamy napinacz , tak wygląda.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Dokładnie. Kręcisz w prawo, napinacz idzie w dół i luzuje pasek. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5205-pali-sie-kontrolka-%C5%82adowania/#findComment-29437 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się