Gość Mieszek Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Z racji iż jest to mój pierwszy post na tym forum pragnę się z wami wszystkimi przywitać. A więc Witam Wszystkich Forumowiczów sprowadza mnie do was problem z moją klimatyzacją z która walczę od paru dni i przekopałem już wszystkie fora nawet Audi 80 Klub i do tej pory nic nie znalazłem. Mam Audi 80 B4 2.6 V6 z Klimatronikiem i problem polega na tym ,że podczas nabijania klimatyzacji fachowcy nie dali rady dobić 200 g czynnika ponieważ nie załączała się sprężarka. Grzebałem się przy tym parę dni i wszystko wygląda tak ,że po odpaleniu samochodu sprężarka włącza się ale tylko na 2-3 sekundy i się wyłącza a potem można ją włączyć dopiero po ponownym zgaszeniu i odpaleniu samochodu i tak samo po 2-3 sek się wyłącza. Sprawdzałem błędy Klimatronika i wyszły dwa błędy które oznaczają: 22.1 (F118)-Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa,*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie 29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie Jak się za to zabrać od czego tu zacząć sprawdzanie ? Mam nadzieje ,że ktoś mi pomoże na tym forum. Z Góry Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Mieszek.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 podczas nabijania klimatyzacji fachowcy nie dali rady dobić 200 g czynnika ponieważ nie załączała się sprężarka. Ciekawa sprawa, bo nabija się przy wyłączonym silniku... Ja bym pojechał do bardziej ogarniętych klimiarzy, bo to to mi się coś nie podoba, co oni gadają.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieszek Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Co do nabijania to w nowszych samochodach nabijają taką maszyną na szybkozłączki, a u mnie w Audi jest jeszcze stary zawór do którego nie pasują te szybkozłączki z tej nowej maszyny i nabijali mi zwykłą butlą którą kładli na wagę i po wadze sprawdzali ile weszło.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Witam masz stary typ gazu R12 to tez inne koncowki,ale sa tez króce na gaz r134a. Ale wracając do tematu nie ma takiego czegoś jak "dobicie" gazu. Fachowa obsługa polega na sciągnieciu wszystkiego z układu ,zwazenia ,zrobienie podcisnienia w celu wysuszenia układu, dodaniu oleju i nowego czynnika. Dobijajac z butli nie wiemy ile tego jest w układzie a po cisnieniach nie jestesmy w stanie powiedziec ile dokładnie jest gazu. Zrob normalna obsługe zeby dowiedziec sie czegos wiecej.Mozesz miec uszkodzona sprezarke, niedrozne przewody lub zatkana dysze rozprezną. pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieszek Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Jeżeli chodzi o nabicie to miałem spuszczony gaz i podczas dodawania nowego czynnika wchodził on do pewnego momentu ale nie weszło wszystko ponieważ powiedzieli ,że nie załącza się sprężarka i musiałby robić nie wiadomo ile czasu próżnie a w tym samochodzie jest tylko jeden zawór. A wiecie może jak na krótko sprawdzić czy sprężarka jest sprawna ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 podcisnienia wystarczy 10 min. i powinnna wejsc zadana ilosc gazu a normalne stacje nie maja takiego problemu i potrafia nabic gaz bez poddcisnienia.Jeden krociec niczemu nie przeszkadza, dla przykładu renault tez ma tylko jeden.Radze jechac do prof. zakładu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 A wiecie może jak na krótko sprawdzić czy sprężarka jest sprawna ? Podłączyć 12V do kostki cewki kompresora. Tyle że nie będzie to informacja o jej wydajności w sensie ciśnienia, jakie jest w stanie wytworzyć. Radze jechac do prof. zakładu Ja bym pojechał do bardziej ogarniętych klimiarzy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się