Skocz do zawartości

Astra G Problem z Klimą


Gość Paskudny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, taki problem ze kupiłem auto klima działała przez rok i potem przestało chłodzić ale po wciśnięciu przycisku klimy (manualna) obroty wzrastały. Pojechałem sprawdzić szczelność i nic nie wykryto nabiłem klime i dalaej nie chłodziła. Zaóważyłęm, że te małe kółko cienkie (elektromagnes?) przy sprężarce się nie kręci przy wciśnięciu przycisku klimy. W internecie przeczytałem, że może to być cewka a raczej jakiś bezpiecznik w niej i została wymieniona ta cewka i klima a zaczęła bardzo mocno chłodzić i wszytko ok. Po 1,5 miesiącu od wymiany jadąc do pracy i stojąc w korku miałem włączoną klimę i chłodziła ale jeden z pasażerów chciał zapalić to wyłączyłem klimę i otworzyłem okno, kiedy pasażer skończył palić zamknąłem okno i włączyłem klimę ale przestała już chłodzić a powietrze leciało ciepłe. W trakcie powrotu włączyłem klime i po 1,5 min na 10 sek czuć zimne powietrze ale zaraz znowu ciepłe poleciało i nie chłodziła. Potem sprawdziłem czy przypadkiem to nie znowu to kółko które się powinno kręcić ale działa obroty wzrastają wiatrak z klimy chodzi a co do czynnika to nabijany był rok temu ale nie był używany dopiero 1,5 miesiaca temu po wymianie cewki byla używana klima. Co może być powodem skończył się czynnik? Czy może nieszczelność? Bo chyba tak szybko by czynnik się nie zużył w 1,5 miesiąca?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie klimatyzacji jest czujnik ciśnienia czynnika i jeśli jest zbyt niski to nie włączysz klimatyzacji a w Twoim wypadku masz tę możliwość tylko jest problem z obiegiem czynnika lub sterowaniem klap wyboru ciepłe-zimne powietrze, warto by zdemontować schowek pasażera i przyjrzeć się dźwigniom które sterują klapami, kiedy był wymieniany filtr pyłkowy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dzisiaj patrzyłem filtra pyłkowego tam w ogóle nie ma. Hmm teraz jak mam zatrzaski przy zamknięciu tego pudla od filtra to jaka to firma może być delphi czy behr ? bo sprężarke mam z delphi na pewno bo widziałem jak pod autem byłem. Czyli co powinienem teraz zakupic ten filtr zamontować i co dalej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej posprawdza czy masz regulację gorącego i zimnego powietrza możesz to sprawdzić nawet bez klimy pisałeś że leci Ci ciepłe powietrze wiec może się klapy nie domykają a to wszystko widać po zdemontowaniu schowka to że nie masz filtra to źle może być chłodniczka klimy zapchana syfem liśćmi, teraz montaz filtra nic nie da dopiero po naprawie klimy trzeba zamontować filtr który zabezpiecza cały układ przed syfem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

Witam:)

jesli nie wlacza sie sprezarka to filtr kabiny ani klapy powietrza nic tu nie pomoga.

W astrze G sa przewaznie dwie usterki,jedna to cewka w kompresorze a druga to dziura pod wentylatorem. To pierwsze mozna łatwo sprawdzic, sciagnij wtyczke z kompresora i sprawdz czy dochodzi napiecie, jesli tak to sprawdz opornosc cewki. Przerwa oznacza wymiane albo naprawe.Jak to drugie to trzeba sprawdzic szczelnosc.

Tak na marginesie klima powinna pracowac cały czas wtedy jest ona smarowana i mniej jest z nia problemow

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekas85

To, że załacza się wentylator oraz sprężarka nie znaczy, że klima jest nabita. Gaz ten ma takie właściwości rozprężne, że czujnik może puścic napięcie na kompresor co powoduje załączenie a efektu chłodzenia nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Paskudny

filtr kabinowy został umieszczony na miejscu, a co do silniczka, który steruje otwarciem i zamknięciem klapy to spalił się i klapa cały czas otwarta była wiec chyba przez to ciepłe powietrze ciągle leciało jutro mam zamiar go wymienić, a potem bedę jechał sprawdzić do serwisu szczelność układu i ewentualne nabicie jeżeli nie ma czynnika lub jest go zbyt mało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Panowie tak, tragedia podjąłem decyzje zęby podjechać doi serwisu klimy i znalazłem w Katowicach niby komentarze pozytywne mieli ale :

1. pierwsze oględziny było że tarcza sprzęgła zjechana i koło pasowe do przetoczenia i oringi i nabicie 485zł skasowali przejechałem 15 km i znowu to samo nie chłodzi a do tego doszło ze trze metal tam przy elektromagnesie głośno.

 

2. drugi raz pojechałem reklamacje złożyć to powiedzieli ze ta tarcza znowu sie spaliła i do wymiany ale to na ich koszt ale ze jeszcze łożysko z*** ojejciujejciu! ***ane i coś tam jeszcze 185zł skasowali

 

3. po 20 min jeżdżenia i sprawdzania dym z pod maski smród spalonego sprzęgła i klima nie chłodzi pojechałem powiedzieli że znowu sie te części spaliły że to chyba od sprężarki pochodzi ten problem ale że dzisiaj jadę nad morze (bez klimy ku...a!) tym autem to nie zrobią tego bo części nie mają i że niby nie będę musiał nic płacić bo sprężarkę jakąś mają starą.

 

Co ja mam teraz zrobić z takimi "fachowcami"?

 

 

P.S. fachowcy na ulicy Zakopiańskiej w Katowicach się mieszczą także ostrzegam.

 

 

:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania