Skocz do zawartości

Nieszczelność układu wspomagania kierowniczego Opel Kadet


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam parę pytań. U znajomego w Kadecie cieknie olej od wspomagania na przekładni kierowniczej. Sama przekładnia była rok temu regenerowana, i miała rok gwarancji. Gwarancja skończyła się miesiąc temu :/, znajomy mimo wszystko uda się do tego zakładu i zobaczy jak do tematu podejdą owi mechanicy, ale zakładając, że w zakładzie nie bd chcieli tego naprawić to najprawdopodobniej uszczelnienie tego przypadnie mi, i teraz do rzeczy.

 

Jeżeli bd musiał rozkręcić przekładnie ( bynajmniej jej część ) to wiadoma sprawa, że bd musiał spuścić olej od wspomy pytanie pierwsze brzmi gdzie jest jakiś korek spustowy, zakładam że w najniższym pkt układu wspomagania ale jak ktoś powie gdzie dokładnie bd wdzięczny.

 

Ewentualne wyjęcie przekładni nie powinno stanowić dla mnie jakiegoś dużego problemu, jedyne czego nie jestem do końca pewny to tego czy wyjmując przekładnie bd trzeba kasować na niej luzy???

 

Ostatnie pytanie takie w kwestii upewnienia się, jak zaleje układ wspomagania olejem, to żeby go odpowietrzyć muszę odpalić auto i skręcić kilka razy do oporu kierownicą w prawo i w lewo na odkręconym korku zbiorniczka oleju od wspomy, żeby układ się odpowietrzył. Aha jeszcze coś ile wchodzi oleju do wspomagania w kadecie??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5118-nieszczelno%C5%9B%C4%87-uk%C5%82adu-wspomagania-kierowniczego-opel-kadet/
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest jakiś korek spustowy

Korkiem jest przewód przy zbiorniczku + uruchomienie silnika na kilkadziesiąt sekund.

 

czy wyjmując przekładnie bd trzeba kasować na niej luzy

A po co? Jeśli w aucie nie ma to po wyjęciu się ich nie nabawi.

 

żeby go odpowietrzyć muszę odpalić auto i skręcić kilka razy do oporu kierownicą w prawo i w lewo na odkręconym korku zbiorniczka oleju od wspomy, żeby układ się odpowietrzył

Tak.

 

ile wchodzi oleju do wspomagania w kadecie?

Niecałe 2 litry.

 

Aha jeszcze dopytam się odnośnie spuszczenia tego oleju muszę zdjąć przewód powrotny przy zbiorniczku płynu, dobrze rozumiem???

 

No to jeszcze coś jak już jestem na fali pytań xD Jeżeli np taką przekładnie musiałbym rozkręcić tzn wyciągnąć listwę itp wtedy luzów tez się nie ustawia??? I jaki olej lać do wspomy, z tego co widziałem dziś to jest jakiś czerwony.

 

jaki olej lać do wspomy

 

Wyszukiwarka działa. Było ze 20 razy że ATF taki jak do automatu.

 

Jeżeli np taką przekładnie musiałbym rozkręcić tzn wyciągnąć listwę itp wtedy luzów tez się nie ustawia?

 

Przy rozbieraniu do wymiany uszczelnień zewnętrznych nie trzeba wyjmować flaków.

 

no to gitara, jak nie trzeba wyjmować "wnętrzności", ale samą przekładnie raczej trzeba wyjąć z auta ale tego jeszcze nie wiem jak przyjdzie co do czego to się zapewne o tym przekonam. Dzięki za pomoc

 

4 śruby na klucz 13 które trzymają podkowy maglownicy (2 śruby + 2 nakrętki), pod deską na klucz 13 śruba w krzyżaku kolumny kierownicy. Trzeba ją całkowicie wyjąć. Potem 2 śruby na klucz 17 lub 19 zależnie od wersji i drążki kierownicze odkręcone. I magiel wyjdzie.

 

Tak, to mniej więcej wiem gdzie odkręcić, żeby magiel wyszła myślę, że z tym nie bd problemów, zapytam o jeszcze jedno, czy konieczne bd wyjęcie przekładni do wymiany uszczelnień (płyn leci gdzieś ze spodu przekładni, dokładnie gdzie tego nie wiem bo to tylko ręką namacałem wkładając ją od góry. )

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania