Skocz do zawartości

brak drugiego biegu w w aisin AF-22


Gość ruskiepierogi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ruskiepierogi

cześć

jestem tu pierwszy raz i od razu potrzebuję pomocy :(

 

auto: zafira A 1999, silnik 1,8 skrzynia automat Aisin AF22

 

Otóż w ubiegły piątek zapaliła się lampka kontrolna (usterka skrzyni biegów)

dziś po zdiagnozowaniu "manualnym" - okazuje się że brakuje drugiego biegu

Byłem u fachowca - powiedział - rozbierać to tamto - potem wycena koszt ok 3000 :/

 

w międzyczasie dzwoniłem do innego pod Opocznem - konktertne pytania:

czy olej śmierdzi (aha - był zmieniany tylko też u mądrali, który twierdził, że zmieni dynamicznie a zmienił statycznie - powiedział że inaczej się nie da!)

 

wracając do fachowca z Opoczna - skoro olej nie śmierdzi stwierdził, że może to być czujnik momentu obrotowego (jakoś tak)

 

nadmieniam, że 3 komputery stwierdziły każdy inny błąd:

1 - błąd odczytu prędkości

2- przełożenie biegu nieprawidłowa wartość

3- błąd w sterowaniu skrzyni biegów

 

przy starcie kontrolka się nie świeci znaczy normalnie gaśnie - dopiero po około 2 km zapala się...

 

nie wiem czy jeździć czy się coś w niej dalej nie rozwali

 

3-ci bieg wrzuca przy delikatnej jeździe po 3,5k obr - przy ostrej coś koło 5k obrotów

 

jeśli macie jakieś pomysły - może faktycznie coś z tym czujnikiem

dzięki z góry i czekam z niecierpliwością na podpowiedzi...

jak się nie powiedzie nici z wakacji :(

 

Konrad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając specyfikę fachowości naszych mechaników, oraz fakt, że ludzie mają gdzieś pilnowanie wymian oleju w automacie, powinieneś dojść do wniosku, że najtaniej będzie kupić używkę z anglika z gwarancją 3-6 miesięcy.

Zapłacisz max 1000, ze 3-4 stówki wymiana i masz spokój. Naprawa automatu jest wybitnie nieopłacalna, tak samo jak remont silnika. Lepiej się opłaca wymienić na używkę. Przerabiałem to w praktyce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytam z ciekawości jak już mowa o automatach. Słyszałem, że jeżeli awaria skrzyni automatycznej opiera się o wymianę lub regulację hydro zaworów wtedy koszty są stosunkowo niewielkie i nie trzeba wyjmować skrzyni z auta. Prawda to jest???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, prawda. Płyta sterująca znajduje się pod deklem i wystarczy go zdjąć. Jedno ale, na podstawie pragmatyki:

- elektrozawór trzeba by kupić nowy (cena lekko zabija)

- używana płyta sterująca czy elektrozawór to loteria - może być igła a może być taki jak twój

- olanie regularnej wymiany oleju powoduje, że regulacja to abstrakcja - opiłki skutecznie rozkalibrują elektrozawór i nie będzie trzymał ciśnienia czyli pozostanie tylko wymiana

- osoba, która miałaby to robić, musiałaby BARDZO dobrze znać temat, a co za tym idzie na pewno nie będzie tanio, bo za wiedzę płaci się słono, a tanio jest tylko w stodole

 

Miałem problem automatu AISIN i po telefonicznym rozeznaniu cen za usługi wśród naprawdę renomowanych zakładów na terenie Polski stwierdzam, że wymiana za tysiaka jest najlepszą opcją względem wymiany elektrozaworów (450-500zł za nowy a jest ich kilka) lub remont skrzyni (4-5 tys zależnie od zakresu prac).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie będzie to wina elektrozaworu, ponieważ wywalałby specyficzny dla niego błąd skrzyni. Bardziej stawiam na uszkodzenie mechaniczne - uszkodzone tarczki, hamulec taśmowy ew. inny element nie nadzorowany elektronicznie.

Błędy które teraz są nazwałbym błędami ogólnymi.

 

błąd odczytu prędkości

Nie jedzie jak powinna na danym biegu a obroty silnika są jakie być powinny.

 

przełożenie biegu nieprawidłowa wartość

Jak wyżej. Silnik ryczy auto ledwo się kula.

 

błąd w sterowaniu skrzyni biegów

Skutek powyższych dwóch błędów.

 

Jeśli chodzi o błędy typowo dla elektrozaworów to coś w stylu:

- czujnik zaworu 2-3 zwarcie/przerwa

- ciśnienie zaworu 3-4 wartość poza zakresem

- niewłaściwe ciśnienie sekcji B

Tego typu błędy. A u ciebie takie ogólne, które mogą świadczyć o wszystkim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówiłem, że w przypadku tej usterki winne są elektrozawory, pytanie to było z ciekawości, ale bynajmniej dowiedziałem się czegoś na temat tych zaworów. Wiedzy nigdy za wiele.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ruskiepierogi

dzięki - trochę mi Panowie rozjaśniliście

dziś właśnie po kolejnej diagnozie padło - elektrozawór - ale podpięty komputer powinien pokazać taki błąd więc to nie to

 

no nic - auto jutro jedzie do Pionek (Sas - Noga Łukasz. Automechanika)

to samo powiedział przez telefon czyli cyt: uszkodzone tarczki, hamulec taśmowy ew. inny element nie nadzorowany elektronicznie.

 

najkonkretniejszy szczerze mówiąc z którym rozmawiałem - pierwsze co chciał wiedzieć to model z tabliczki - nie aisin af22 (to go nie interesowało) - tylko konkretnie 50-40, LE, SE itd

 

niestety - tabliczki na skrzyni nie ma !!!

była tylko naklejka i coś w stylu 50(lub 60)A041 która pod palcem się ... rozmazała

obejrzeliśmy całą skrzynie - śladu po usunięciu tabliczki również brak :/

 

dzięki za zainteresowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ruskiepierogi

Pan mechanik rzucił okiem i stwierdził:

skrzynia to AW 60-40 - czyli af-13

 

napiszcie mi proszę - coś o tej skrzyni bo znajduję same sprzeczne informacje, że dobra, że lipa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania