Skocz do zawartości

Yaris II P9 - 1.0 12v 1KR-FZ - wymiana filtra i oleju


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana oleju i filtra oleju Yaris II generacji, oznaczany jako P9. Silnik 1KR-FZ czyli 1.0 12v 3-cylindrowy.

 

1.jpg

 

Opcja dla ludzi bez kanału w garażu.

 

Podnosimy auto na lewarku i zdejmujemy prawe przednie koło. Następnie demontujemy częściowo osłonę pod silnikiem, która lekko zasłania filtr oleju i skutecznie uniemożliwia jego odkręcenie. Śruby są 2, na klucz 10 - wchodzą w podłużnicę prawą pionowo od dołu. Na osłonie zaznaczyłem strzałkami:

 

a1.jpg

 

Odginamy ją ładnie do dołu i zaczepiamy o wahacz. Teraz bez najmniejszego problemu jest doskonały dostęp do filtra oleju, który możemy spokojnie odkręcić:

 

a2.jpg

 

Po wymianie filtra (pamiętaj, aby nowy filtr został powleczony na uszczelce olejem) zakładamy osłonę jak była, czyli wkręcamy 2 śrubki kluczem 10. Następnie kłądziemy się i w tylnej części misy olejowej (czyli od strony tyłu auta) kluczem 14 odkręcamy śrubę spustową oleju. Olej łapiemy do naczynia, wkręcamy śrubę spustową i dociągamy z wyczuciem.

Wlewamy nowy olej, sprawdzamy na bagnecie prawidłowy jego stan, zakładamy koło i jazda... Po robocie.

 

PAMIĘTAJ: wymieniamy olej na rozgrzanym silniku - jest gorący., ale rzadki i mało go zostanie w misie (a zawsze coś zostaje).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania