ArKos Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Wymiana oleju i filtra oleju Yaris II generacji, oznaczany jako P9. Silnik 1KR-FZ czyli 1.0 12v 3-cylindrowy. Opcja dla ludzi bez kanału w garażu. Podnosimy auto na lewarku i zdejmujemy prawe przednie koło. Następnie demontujemy częściowo osłonę pod silnikiem, która lekko zasłania filtr oleju i skutecznie uniemożliwia jego odkręcenie. Śruby są 2, na klucz 10 - wchodzą w podłużnicę prawą pionowo od dołu. Na osłonie zaznaczyłem strzałkami: Odginamy ją ładnie do dołu i zaczepiamy o wahacz. Teraz bez najmniejszego problemu jest doskonały dostęp do filtra oleju, który możemy spokojnie odkręcić: Po wymianie filtra (pamiętaj, aby nowy filtr został powleczony na uszczelce olejem) zakładamy osłonę jak była, czyli wkręcamy 2 śrubki kluczem 10. Następnie kłądziemy się i w tylnej części misy olejowej (czyli od strony tyłu auta) kluczem 14 odkręcamy śrubę spustową oleju. Olej łapiemy do naczynia, wkręcamy śrubę spustową i dociągamy z wyczuciem. Wlewamy nowy olej, sprawdzamy na bagnecie prawidłowy jego stan, zakładamy koło i jazda... Po robocie. PAMIĘTAJ: wymieniamy olej na rozgrzanym silniku - jest gorący., ale rzadki i mało go zostanie w misie (a zawsze coś zostaje).   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/5067-yaris-ii-p9-10-12v-1kr-fz-wymiana-filtra-i-oleju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi