Skocz do zawartości

Yaris II P9 - 1.0 12v 1KR-FZ - wymiana paska alternatora


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana paska wielorowkowego Yaris II generacji, oznaczany jako P9. Silnik 1KR-FZ czyli 1.0 12v 3-cylindrowy.

 

1.jpg

 

Bierzemy WD-40 i zmiękczamy wykonaną z podłej jakości stali śrubę do naciągu paska alternatora. Po kilku minutach, jak środek trochę przeżre rdzę, używając klucza 12 luzujemy śrubę boczną naciągacza (gruba strzałka) oraz możemy rozruszać śrubę do naciągu paska (mała strzałka):

 

8.jpg

 

Następnie kluczem 14 luzujemy górne mocowanie alternatora:

 

9.jpg

 

Kręcąc śrubą do naciągu paska w lewo (trzeba dość sporo kręcić), alternator zbliża się do silnika i pasek robi się luźny. Kręcimy do momentu, w którym możemy zdjąć pasek z kół. Zakładamy nowy pasek i kręcimy śrubą do naciągu paska w prawo aż do momentu, gdy pasek się napręży. Pamiętaj: nie można paska mieć zbyt luźnego, bo będzie się ślizgał i będzie pogorszone ładowanie. Nie można też naprężyć go zbyt mocno, bo zabije w szybkim tempie łożyska pompy wodnej lub alternatora. Właściwy naciąg paska to taki, gry możesz palcami skręcić go o 90* łapiąc na środku, czyli pomiędzy kołem wału a alternatorem.

 

Po odpowiednim naciągnięciu paska dokręcamy 14 górną, 12 dolną i robota zrobiona.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania