Skocz do zawartości

Za duże obroty po czyszczeniu przepustnicy


Gość Michał94

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michał94

Obok sprężyny naciągającej linkę jest druga ustawiająca minimalne otwarcie przepustnicy. Nie wiem czy wcześniej o tym pisałem, ale czyściłem wszystko bo mi samochód trochę zamula i szarpie przy odejmowaniu gazu. Teraz przeczytałem że to może być napięcie kabli, albo cewki. No to szukamy dalej. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli dalej się poddusza po czyszczeniu przepustnicy? Jeżeli tak to standardowo do sprawdzenia świece, kable WN, kopułka z placem ( o ile występuje u Cb aparat zapłonowy ), z innych przyczyn "lewe powietrze", filtr paliwa, ewentualnie zły moment zapłonu, warto zrobić diagnozę komputerową, może jest jakiś błąd i stad te problemy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Będę robić to powili i w miarę możliwości, bo jeszcze nie zarabiam :) Poddusza się na Pb, na LPG takiego problemu nie ma. W jednym i w drugim przypadku szarpie delikatnie przy odejmowaniu gazu. Po przeczyszczeniu przepustnicy trochę mniej gwałtownie.

Świece wymieniałem 3 mieś temu bo mi się dławił na gazie.

Mam pytania. Co do kabli to wiem że mam sprawdzać napięcie, ale jak mam sprawdzić to pod kopułka? Na co powinienem zwrócić uwagę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcia na kablach to nie wiem czy tak łatwo sprawdzisz, bynajmniej ja nie znam sposobu. Kable WN sprawdza się w ten sposób, że najlepiej wieczorem jak jest już ciemno zejść do auta z płynem do mycia szyb np, lub z wodą tylko w takiej butelce jak płyn do mycia szyb (z tym spryskiwaczem) i na odpalonym aucie popsikać kable WN i patrzeć czy nie pokazuje się jakaś iskra, jak np jeden kabel bd miał przebicie to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że zobaczysz jakieś małe iskierki.

 

Co do kopułki to skoro u Cb występuje to wystarczy ją odkręcić, nie cały aparat tylko sama plastikową kopułkę, może ona być przykręcona albo może trzymać się na takich zapinkach. Jak ją zdejmiesz zobaczysz w jej wnętrzu styki i musisz ocenić czy są powypalane czy nie, możesz delikatnie papierem ściernym je potraktować, ewentualnie kopułkę wymienić, tyle o kopułce. Został Ci do zobaczenia jeszcze palec rozdzielacza, a ten znajduje się właśnie pod kopułką, jak zdejmiesz kopułkę to przy aparacie zostanie palec on się podczas pracy silnika obraca i przekazuje prąd na odpowiedni styk, co za tym idzie musisz sprawdzić czy jego styk nie jest wypalony itp, i też możesz go delikatnie papierem ściernym przejechać tzn ten styk.

 

Zdejmując kopułkę nic ci nie wyleci ani się nie wysypie więc loozik tzn nie powinno się wysypać. Aha jeszcze jedno jak nie musisz to nie zdejmuj kabli WN z kopułki bo możesz łatwo pomylić ich położenie, przez co układ zapłonowy bd działać nieprawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Co do kopułki to wiem co i jak, tylko przeważnie nie wiem kiedy co jest zepsute. Np. świece jak miałem wypalone to były czarne na końcach.

Myślę że istotną informacją tutaj jest to że jak jadę na 1 i nie dodaję gazu czyli jadę na minimalnej prędkości tego biegu to od czasu do czasu czuję delikatne szarpnięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ze masz do wymiany filtry, ewentualnie czujnik halla w aparacie zapłonowym się odzywa, miałem podobnie w swoim poprzednim aucie, w którym ten czujnik był z tym, że u mnie podczas jazdy z normalną prędkością nie ja u Cb minimalną potrafił się poddusić i u mnie winny być ten czujnik. Zapytam jeszcze miałeś coś grzebane przy ustawieniu zapłonu???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Filtry wymieniłem. Gazu i paliwa, powietrza 2 mies temu. Dzisiaj się mu pogorszyło na benzynie nie da się jechać tak szarpie. Głównie szarpie się do 2,5 tys obrotów potem idzie. Miałem tak samo kiedyś, tylko że na gazie to mi wtedy wymiana świec pomogła. Teraz nie mam pojęcia co to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pada już pompa paliwa, musisz sprawdzić czy daje przyzwoite ciśnienie. Zajrzyj do baku zdejmij przewód co idzie od pompy i wsadź go do butelki. Dokładnie nie wiem jak długo powinna się ta butelka napełnić u Cb ale jak przepompuje litr w około minute to powinno być ok. Z innych przyczyn nieszczelny dolot, ewentualnie któryś z czujników zawodzi ( z tym, że tu by się sprawa pokazała i na LPG i na BP tzn raczej by się pokazała ) nie zaszkodzi zrobić mu diagnozy komputerowej powinno coś powiedzieć. A czy aby na pewno poprawnie podłączyłeś wszystko przy przepustnicy??, może nie dałeś na spód uszczelki ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michał94

Uszczelnione jest. Kable też podłączyłem poprawnie, szukałem jakiejś rozpiski żeby się upewnić która wtyczka gdzie idzie, ale nic nie znalazłem. Wykonałem wczoraj test po ciemku i widziałem iskry na jednym kablu ( miejsce wyjścia kabla z kopułki) i na kopułce w miejscu jej mocowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania