Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z nowo nabytym autem, od 1 marca jestem posiadaczem Opla Astry J z silnikiem A16LET i przebiegiem 59 tyś z 2010 roku . Problem pojawił się po 2 miesiącach bezawaryjnej jazdy:Silnik zaczął przerywać w granicach obrotów 2500-4500 na 3 -4 biegu, ale jak już osiągnie około 4500 to jedzie normalnie (dynamicznie). Na 1 biegu podczas ruszania i dalej 2 bieg do 4500 nic się nie dzieje podejrzanego oraz na 5 -6 biegu auto przyspiesza normalnie w zakresie od 2000-5000. Na jałowym biegu auto chodzi bez zastrzeżeń, a jak się jedzie stabilnie na obrotach powyżej 2000 nic się nie dzieje tylko w czasie tzw. butowania silnik zaczyna szarpać jak opisane wyżej. Na zegarach oraz na głównym komputerze nie ma żadnych błędów. Paliwo zalewam na stacjach Shell lub Orlen 95-98 oktanowe. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu ewentualnych przyczyn awarii.

Pozdrawiam Marcin.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest doładowany. Dość duże znaczenie ma stan układu zapłonowego - mam na myśli świece. Kiedy ostatnio je wymieniano - to raz. Dwa - turbina i jej sterowanie. Czy któryś zawór sterowania ciśnieniem doładowania nie ma sparciałego wężyka (nieszczelność) lub nie pracuje niewłaściwie.

Dobrze byłoby podłączyć OP-COMa i w czasie jazdy zobaczyć parametry pracy silnika. To chyba najrozsądniejsze, bo na ślepo można wymienić pół silnika bez efektu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-28516
Udostępnij na innych stronach

1.

Dowiedziałem się od poprzedniego właściciela że wymieniał świece jakiś rok temu, ale nie wiedział na jakie wiec poszedłem do auta i wykręciłem wszystkie aby ocenić ich stan :

co się okazało są tam założone świece NGK BKR6EIX -stan tzw. kawa z mlekiem czyli spalanie OK, ale po przeszukaniu jakie świece stosuję się w oryginale wyszło że takie:

NGK ZFR6BP-G. - czy to że są inne i działały jakieś 10-15 tyś km bez zastrzeżeń to wymienić czy jeździć ?

2.

Sprawdziłem wzrokowo stan węży i nic niepokojącego niezauważaniem.

3.

Na komputer jestem umówiony na poniedziałek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-28517
Udostępnij na innych stronach

Świece są do Pugolota... silnik 1.1, 1.4 i 1.6...

Świece do twojego silnika:

NGK ZFR6BP-G

ori GM 55564763

 

Uważam, że może to być powodem problemu. Inna ciepłota i parametry...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-28518
Udostępnij na innych stronach

A co ile km powinno się wymienić takie świece, i czy można zastosować jakiś zamiennik np: BERU lub BOSCHA lub DENSO.

Czy Platynowe świece są lepsze od Irydowych- jaka różnica.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-28519
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? Nie spotkałem tego w żadnym oplowskim silniku, aby tak długie terminy wymian świec były. No ale to silnik nowej generacji, więc możliwe i nie będę się spierał.

Wiem tylko, że obecnie masz niewłaściwe świece i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-28534
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Dla wolnossacych zalecaja co 60tys, dla turbo co 30tys km. Szczerze watpie czy obecnie sprzedawane swiece wytrzymaja taki przebieg... Osobiscie zmieniam co roku, rowno z olejem czyli co jakies 15tys km

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-28537
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

1. Po wymianie świec nadal to samo.

2. Po podłączeniu pod Op-Coma brak błędów ale nie można było zrobić testu silnika wczasie jazdy-opcja była niedostępna.

3. węże do doładowania sprawdzone brak uszkodzeń.

4. co dalej!!!!???

 

[ Dodano: 2014-04-23, 12:59 ]

Silnik naprawiony :

1. byłem w ASO opla i nagrali mi nowe oprogramowanie sterownika silnika ja miałem z przed 3,5 roku i były jużz przewidziane dla mojego modelu 4 poprawki w tym właśnie ta co ja miałem czyli przerywanie silnika ( jarkowanie).

2. Po aktualizacji oprogramowania wywaliło bład awarii termostatu gdyż te z przed 2010 roku były coś tam wadliwe wymiana na nowy po 2012r pomaga.

Koszty jakie ja poniosłem to 250 ASO nowe oprogramowanie i termostat 100zł.

 

Wiem że jeden znajomy borykał się z podobnym problemem przerywania silnika ale u niego to była awaria cewki zapłonowej. Tu niestety ale nie wiem jak to zdiagnozować chyba najlepiej to podmienić od kogoś i pojeździć trochę testować.

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/5036-przerywanie-silnika-astra-a16let/#findComment-29357
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania