Gość slawek7 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Cześć Poszukuję zależności masy powietrza pobieranego przez silnik wolnossący od prędkości obrotowej i pojemność. W internecie znalazłem że na biegu jałowym silnik na litr pojemności skokowej pobiera 6kg/h a przy przygazowaniu wynosi 110kg/h. Nijak mi nie pasuje te 110kg. To chyba za dużo?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Przecież to można policzyć... znasz pojemność silnika, znasz prędkość obrotową, wiesz że to 4-suw czyli co 4 suw jest suwem ssania... Matematyka.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 ...W internecie znalazłem że na biegu jałowym silnik na litr pojemności skokowej pobiera 6kg/h... A nie pisało przypadkiem 6 g/s??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Chyba nie do końca taka matematyka. Przede wszystkim jak silnik jest 3 cylindrowy to chyba nie do końca co 4 suw zaciąga powietrze. Niestety nie było 6g/s tylko 6kg/h, proszę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2474728.html post nr #8   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 jak silnik jest 3 cylindrowy to chyba nie do końca co 4 suw zaciąga powietrze Jak sama nazwa wskazuje, to silnik CZTEROSUWOWY charakteryzuje się 4 suwami: ssanie, sprężanie, praca i wydech. Więc co 4 suw jest suwem ssania i chyba ci się coś pozajączkowało z ilością cylindrów... jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Najlepiej poczytaj na wikipedii czy googlach o silniku 4-suwowym.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Bez urazy ale wiem jak to działa, a co ma liczba cylindrów? Ano ma, bo suwy są poprzesuwane. Pokaż mi silnik np 4 cylindrami, w którym suw pracy jest w tym samym czasie na każdym z cylindrów, nie ma, więc zasysanie powietrza też jest przesunięte i ma wpływ. Ale wydaje mi się że jednak brak chęci pomocy? Mam rację? Zaraz będziemy łapać się za słowa a to nie o to chodzi. Widać nowy nie ma szans na wsparcie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 suwy są poprzesuwane. Jasne. Tak jak mówisz. Widać nowy nie ma szans na wsparcie. Jasne. Tak jak mówisz. brak chęci pomocy? Jasne. Tak jak mówisz. Dam ci dobrą radę. Jeśli pytasz, i ktoś udziela odpowiedzi podając konkretne argumenty, to albo wiesz lepiej, więc nie pytaj, albo przemyśl sobie co ci piszą. Skoro uważasz, że nikt ci nie pomaga, to może jakieś inne forum jest lepsze. Ja już podziękuję - o co byś nie pytał, to się nie odzywam. Jak foch to foch.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/przeplyw.htm Czytaj i się ucz, nie przekonuje mnie jakiś opis czyjś z elektrody.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Jeśli mówisz o tym co tam napisał że pobiera 110kg/h to uwierz że facet ma się tam za boga i każde pytanie traktuje jakby skierowane było przeciw niemu. Należy zapytać, opisać rozwiązanie i jak tego dokonano a na końcu zapytać czy dobrze zostało zrobione, wtedy odpowie a jak inaczej to kosz. Mam nadzieję że tu tak nie jest choć poprzednia odpowiedz trochę to sugeruje. Wybaczcie, ale nie jestem z zawodu mechanikiem inaczej dochodzę do rozwiązania. Pewnie źle ale każdy ma jakiś sposób na wolny czas.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Nie wiem czy ta informacja coś Ci pomoże... ale w teorii do spalenia 1kg paliwa potrzeba 14,7kg powietrza ... Z tego co znalazłem to = Litr benzyny waży ok. 0,73 kg Także licząc na przykładzie własnego auta... komputer pokazuje na postoju 1.1l/h ... Czyli 1.1l*0,73kg = 0,803kg To by dało 14,7*0,803 = 11,80kg/h powietrza na biegu jałowym, oczywiście jeśli można to w ten sposób, na chłopską logikę policzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się