Skocz do zawartości

Jaka jest ilość zasysanego powietrza przez silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Gość slawek7

Cześć

Poszukuję zależności masy powietrza pobieranego przez silnik wolnossący od prędkości obrotowej i pojemność.

W internecie znalazłem że na biegu jałowym silnik na litr pojemności skokowej pobiera 6kg/h a przy przygazowaniu wynosi 110kg/h.

Nijak mi nie pasuje te 110kg. To chyba za dużo?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/4975-jaka-jest-ilo%C5%9B%C4%87-zasysanego-powietrza-przez-silnik/
Udostępnij na innych stronach

Przecież to można policzyć... znasz pojemność silnika, znasz prędkość obrotową, wiesz że to 4-suw czyli co 4 suw jest suwem ssania... Matematyka.

 

Gość slawek7

Chyba nie do końca taka matematyka.

Przede wszystkim jak silnik jest 3 cylindrowy to chyba nie do końca co 4 suw zaciąga powietrze.

Niestety nie było 6g/s tylko 6kg/h, proszę:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2474728.html

post nr #8

 

jak silnik jest 3 cylindrowy to chyba nie do końca co 4 suw zaciąga powietrze

Jak sama nazwa wskazuje, to silnik CZTEROSUWOWY charakteryzuje się 4 suwami: ssanie, sprężanie, praca i wydech. Więc co 4 suw jest suwem ssania i chyba ci się coś pozajączkowało z ilością cylindrów... jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

Najlepiej poczytaj na wikipedii czy googlach o silniku 4-suwowym.

 

Gość slawek7

Bez urazy ale wiem jak to działa, a co ma liczba cylindrów? Ano ma, bo suwy są poprzesuwane. Pokaż mi silnik np 4 cylindrami, w którym suw pracy jest w tym samym czasie na każdym z cylindrów, nie ma, więc zasysanie powietrza też jest przesunięte i ma wpływ.

 

Ale wydaje mi się że jednak brak chęci pomocy? Mam rację? Zaraz będziemy łapać się za słowa a to nie o to chodzi. Widać nowy nie ma szans na wsparcie.

 

suwy są poprzesuwane.

Jasne. Tak jak mówisz.

 

Widać nowy nie ma szans na wsparcie.

Jasne. Tak jak mówisz.

 

brak chęci pomocy?

Jasne. Tak jak mówisz.

 

Dam ci dobrą radę. Jeśli pytasz, i ktoś udziela odpowiedzi podając konkretne argumenty, to albo wiesz lepiej, więc nie pytaj, albo przemyśl sobie co ci piszą.

Skoro uważasz, że nikt ci nie pomaga, to może jakieś inne forum jest lepsze.

Ja już podziękuję - o co byś nie pytał, to się nie odzywam. Jak foch to foch.

 

Gość automux

http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/przeplyw.htm

Czytaj i się ucz, nie przekonuje mnie jakiś opis czyjś z elektrody.

 

Gość slawek7

Jeśli mówisz o tym co tam napisał że pobiera 110kg/h to uwierz że facet ma się tam za boga i każde pytanie traktuje jakby skierowane było przeciw niemu. Należy zapytać, opisać rozwiązanie i jak tego dokonano a na końcu zapytać czy dobrze zostało zrobione, wtedy odpowie a jak inaczej to kosz.

 

Mam nadzieję że tu tak nie jest choć poprzednia odpowiedz trochę to sugeruje.

 

Wybaczcie, ale nie jestem z zawodu mechanikiem inaczej dochodzę do rozwiązania. Pewnie źle ale każdy ma jakiś sposób na wolny czas.

 

Nie wiem czy ta informacja coś Ci pomoże... ale w teorii do spalenia 1kg paliwa potrzeba 14,7kg powietrza :) ...

 

Z tego co znalazłem to = Litr benzyny waży ok. 0,73 kg

Także licząc na przykładzie własnego auta... komputer pokazuje na postoju 1.1l/h ...

Czyli 1.1l*0,73kg = 0,803kg

To by dało 14,7*0,803 = 11,80kg/h powietrza na biegu jałowym, oczywiście jeśli można to w ten sposób, na chłopską logikę policzyć ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania