Skocz do zawartości

regulator cisnienia paliwa


Gość ibiza_cytryna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ibiza_cytryna

witam

po odlaczeniu przewodu podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa praca silnika nie zmienia się...w takim układzie regulator może być walnięty ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator podniesie ciśnienie o ok. 0,2 bara w chwili silnego obciążenia silnika - kiedy w kolektorze panuje duże podciśnienie. Normalnie nie zaobserwujesz zmian w pracy silnika, bo zostanie to skorygowane przez ECU... Sonda wykrywając za bogatą mieszankę spowoduje, że zostanie skrócony czas wtrysku.

Sprawdzenie regulatora na 100% to podłączenie manometru do listwy wtryskowej i obserwowanie zmian ciśnienia paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ibiza_cytryna

na forum motonews.pl znalazłem wypowiedz "Pawol" na temat regulatora cytuje :

"Podłączasz tester sondy lambda i widac. Dobrze jest na luzie jak i podczas jazdy sprawdzac czy oscyluje sygnał. Poza tym ECU zacznie raportowac błędy zbyt bogatej mieszanki. Gdy regulator jest zwalony i zasuwa za duze cisnienie na wtryski to ECU prubuje redukowac czas otwarcia wtrysku. Dochodzi w koncu do momentu ze mimo najkrótszego czasu wtrysku nadal mieszanka jest za bogata - za duzo wachy leci ze względu na ciśnienie. Sygnał z sondy przestaje oscylować i staje na za bogato a ECU wywali błędy mieszanki . "

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to, co opisałem. ECU skoryguje czas wtrysku. Jak regulator leje to oprócz błędu świece będą okopcone na czarno na skutek zbyt bogatej mieszanki, a auto będzie mułowate.

 

Na przyszłość:

jak masz jakiś problem to pisz konkretnie co jest nie tak.

Pytanie zadane w sposób

po odlaczeniu przewodu podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa praca silnika nie zmienia się...w takim układzie regulator może być walnięty ?

sugruje poszukiwanie wiedzy w zakresie jego zachowania i działania. Nie piszesz nic o dziwnych zachowaniach silnika ani czegokolwiek sugerującego usterkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ibiza_cytryna

u mnie jest tak ze ciśnienie podawania paliwa wynosi 4 bary a ciśnienie w listwie powinno wynosic 3 bary wiec regulator u mnie obniza ciśnienie a nie zwieksza...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeju... ale tak ma być. Pompa paliwa podaje je pod wyższym ciśnieniem a regulator dba o należyty poziom na listwie. Z tego co napisałeś i na tyle na ile to rozumiem to dobiega z pompy 4 bary a na listwie jest 3 - więc masz ok.

Pisząc

Regulator podniesie ciśnienie o ok. 0,2 bara w chwili silnego obciążenia silnika

oznacza to, że przy silnym obciążeniu regulator umożliwi wzrost ciśnienia na listwie. Sam w sobie nie jest perpetum mobile, więc nie podniesie więcej, niż podaje pompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ibiza_cytryna

ja napisałem ze POWINNO byc3 bary na listwie ile jest nie wiem bo nie miałem okazji tego zmierzyć jeżeli na listwie będzie 4 bo regulator jest padniety...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania