ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Poniżej proces wymiany serwo hamulca. Prawie w każdym Oplu odbywa się na takiej właśnie zasadzie, a ewentualne rozbieżności wynikają z konieczności demontażu części osprzętu silnika (lub też nawet braku takiej konieczności). Do dzieła 1. Zdemontuj wszystkie elementy, które utrudniają swobodny dostęp do pompy hamulcowej i serwo. Zdemontuj wąż podciśnienia biegnący z kolektora ssącego silnika - należy go wyciągnąć bo jest na wcisk. 2. zdemontuj pompę hamulcową - 2 śruby na klucz 13. Po odkręceniu tych 2 śrub odciągnij pompę do siebie - przewody hamulcowe poddadzą się i pozwolą pompę odsunąć od serwo. 3. odkręć 4 śruby na klucz 13, które trzymają łapy serwo przykręcone na grodzi. Uwaga: dwie z nich, patrząc na wprost znajdują się po lewej stronie u góry i lewej stronie na dole, trzymają jednocześnie pedał hamulca. 4. w kabinie przy pedale hamulca zdemontuj zawleczkę i wyjmij trzpień, który spaja ze sobą pedał hamulca z cięgnem serwo. Poniżej "od tyłu" widok, gdzie znajdują się śruby trzymające łapy serwo. 5. wyjmij serwo. 6. Montaż w odwrotnej kolejności. Praktyczne uwagi i podpowiedzi: - będzie ciężko dostać się do 2 dolnych śrub łap serwo. nie sprawdza się grzechotka na przegubie giętkim, najlepiej klucz oczkowy i po 1/8 obrotu się męczyć - po zdemontowaniu pompy (oddzieleniu od serwo) uważaj na bolec wewnątrz serwo - przy montażu powinien być skierowany spiczastą częścią w kierunku pompy hamulcowej - osłona gumowa na cięgnie serwo: najlepiej wywinąć końcówkę (jakiś 1cm) na "lewą" stronę, a potem po dociśnięciu ładnie wskakuje na kołnierz i w wypadku serwo i w wypadku grodzi Autor: ArKos i Knoks Źródło: http://forum.samnaprawiam.com   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi